Direktlänk till inlägg 12 december 2008

Rubrik saknas

Av Cecilia - 12 december 2008 11:45

Kurs i Onsdags!

Jaha, inte var det någon fara med att sköta sig i koppel!

Yade såg ut som han aldrig hade dragit i något koppel!

Narturligt sökte han oxså upp vänster sidan.......

som om vi hade tränat!!!

Ståendet då?

Jo, hm nästan bättre en Blossoms!

Anjas kommentar var:

Honom måste du väl köra lydnad med, han har ju en super följsamhet!!!!

F-n, jag hade verkligen bara tänkt köra jakt med killen, men när han visar en sådan talang...vem vet...



Klicker

Oj, vad lustigt det kan bli....

Håller på att traglar med Blossoms fjärr, går inte alls just nu....

stå...farför då.....

Tröttnade efter en stund på fröken B, och tog in Yade.

Tänkte lära honom att ställa sig på en låg pall med frambenen, och sedan lära honom gå runt pallen med bakbenen.

Väldigt bra grej att lära dem var de har bakbenen , väldigt användbart i  tex lydanaden.

Vad gick fel!!!

Nu slänger han sig på golvet sammtidigt som han försöker lägga upp benen på pallen, ser inte klokt ut......

Jag och klicker blir ibland lite tokigt.

Men Yade är stolt över sitt trix!!


Måste nog snart skaffa mig båt att ro i när man går ut med hundarna....

Regn och regn......

Känner inte änns för att åka till stan och handla julklappar, har inte köpt en ända hittills.

 //

Cilla

Ps Krya på dig Carolin, hoppas att du inte har det för jobbigt! Ds

 
 
Ingen bild

Carolin

12 december 2008 15:35

Jag har krålat upp på övervåningen nu äntligen så att jag kan se idol ikväll, för det får vi ju inte missa, eller hus Cilla? Ni kanske undrar hur det ser ut när jag ska ta mig ner igen till undervåningen, ja det vill ni nog inte veta...
Kram Carolin
Ps. Blommorna är jätefina!!!!!!!!

 
Ingen bild

Maria,Zazza & Kiwi

15 december 2008 17:29

ha ha ha ha ha ha.... Måste bara få se när han slänger sej på golvet.. ha ha ha... Låter såå kul.. Jga har tänkt klicka in Kiwi, men vi kommer inte så långt i träningen just nu. Har total härdsmälta. Inte lust med nåt alls.. Hon är duktig på promenaderna iaf.. :)
ha dte gott... kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 29 mars 2009 16:48

Igår fick Blossom och jag den stora äran att var "stand in " åt Ebba. Kattis och Johan från Jönköping var nämligen nere för att titta på sin nya valp (vilken av Ebbas valpar de ska ha få framtiden utvisa).För att de skulle få se lite av vad Noel och ...

Av Cecilia - 27 mars 2009 13:41

Har precis varit och sprutat kära Ester så att hon ej ska löpa. Detta var 3.e gången som vi sprutade henne.Det är så skönt att hon inte kommer i löp, dels för henne egen skull och för byns hanhundar, och hon är mycket jämnare i sitt dagliga arbete. H...

Av Cecilia - 23 mars 2009 19:34

En dag efter en annan försvinner iväg! Men nu hittade jag tid och lust att blogga.Vad har då hänt sedan sist? Jo..1) Jag har blivit omvald  som ledamot i Arlas Ölandskrets på två år och även klättrat från 3 till 1 suppleant, tilltill Arlas  regionsty...

Av Cecilia - 13 mars 2009 17:30

FÖR 15 min sedan ringde  EVA Hultman åt Jordbruksverket och medelade att Vi ä: SAMONELLA FRIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!! Fy FAN VILKEN LYCKA, nu jävla ska vi satsa på våra kor efter en vinter av oro!!!! Tyvärr var det ...

Av Cecilia - 9 mars 2009 11:15

Igår träffades jag, Carolin och Carina för lite träning.Det blev träning både för de stora hundarna och de små stjärnorna!!! BlossomBlossom  blev snabbt trött i huvudet på dirr träningen. Tyvärr så hamnade vi i konflikt med varandra, vilket inte är b...

Ovido - Quiz & Flashcards