Alla inlägg den 9 december 2008

Av Cecilia - 9 december 2008 09:32

När man har kul går tiden så fort...........

Då har de fyra C:na åter återvänt tillbaka till vardagen.

Ja, nu hur mycket vardag det nu är i december men iallafall.

Att återge de senaste tre dygnen är svårt, för inte at säga omöjliga då

vi har pratat, skrattat och levt livet.

Men  några glimmntar från helgen måste jag bara skvallra om!

Carolin och Carina gav Fia och mig en liten annan syn på män, så nu måste vi ut och spanna. Redigt spännande......

Men om det bli konstigt eller lite dumnt så säger vi bra

sch...sch...sch

och tar en treo! (så är allt åter löst).


Utställningen

Som vanligt var det mycket at se på mässan, men jag fastnade inte redigt för något speciellt. Jag som hade ställt in mig på att shoppa loss!

Men Blossom och Yade fick var sitt retriverkoppel, väldigt snygga men med värdelös stopp på.

Som vanligt tittade vi lite på "freestilen" och tårana rann ner längskinderna, vad duktiga de flesta är, i min smak var det dock många som hade för långsamma  tempon på låtar, jag vill ha lite fart och fläkt i programmet.


Något som var alldeles för tråkit var finalerna, det fattades något över det hela. Årets tema var Norden.

Visst var hundarna otroligt flotta, men den där stora final känslan fick jag inte. Bis vinnaren, en Bearde Collie var ju inte en sån ras som gnistrar och glimmar som tex Pudlar, afganer eller liknande raser.(såg bara när den vann BIG:en)

Nä, vi lämnade faktiskt läktaren innan finalerna var slut och gick i stället och tittade lite på försäljningen.

Det största felet var väl att Elsa blev utslängd från ringen med en slät etta.

hon som hade tagit på sig bikinin , rakat benen och faktiskt även lämnat apoterna hemma.

Jag tyckte kanske i år att det inte fanns någon självklar vinnare i flat-ringen, men däremot såg faktiskt Champion hanarna mycket trevligare ut i år än förra året. Då man fick kännslan av trötta gamla gubbar!

Men antagligen p.g.a att Ragnhild Uhlin dömnde fattades ju massor av Almanza hundar och bland dem brukar det faktiskt finnas de som verkligen har "star-glans".




Carina och Fia har äntligen betämnt hane till Elsa,( både Carolin och jag ska ha varsin valp från den kullen) det blir en Dino-Bite hane som ger både bruna och svarta valpar, startat i anlagsklass viltspår (ej godkänd) vilket skulle komplettera Elsas meriter väl.

Äntligen vågar Carina ta steget fullt ut...till att få fram de stora stjärnorna................





Det bästa på hela finalen var att helt plötsligt kom Helena (en gammal klubb kompis och vän, som flyttade till Umeå  år 2000.) gående upp för läktaren !

Vad roligt att få träffa henne!!!!

Lite lustigt , men vi träffas och pratas vid ca en gång per år, och det är på Stora stockholm utställningen. Då dra vi alla en snabb version av våra liv,

allt från hundar, hus och gubbar.

Skulle verkligen vara roligt att få tiden att räcka till ,åka upp och hälsa på henne och Jörgen . Kanske lägga det så att man kunde starta på några jaktprov sammtidigt.

Tiden den tiden....

Fick faktiskt en klump i magen när vi splittrades igår efter resan, Carina, Fia och Carolin är så fruktansvärt goa vänner....ville att resan aldrig skulle ta slut!


Jag brukar ju alltid vara den som somnar först , så där vid kl 21, men i år så var det jag som låg och titade på tv till kl 1:00 (repris av CSI, som jag alltid somnar ifrån här hemma).

Jag hade tagit med mig koffin tab, men behövde aldrig använda dem, det ni!!

Stackars Carolins gubbe, jag upptäckte nämligen på natten vilken kudd tjuv Carolin är, och tusan vad hon grymntade när jag försökte få tillbaka den!

Det var då Fia gick igång och avslöjade alla sina hemligher i sömnen, he he...



Yade var under dessa dagar hos sin goda vännina Jaffa.

När jag kom för att hämnta, så ville inte herrn veta av mig!!!

Men efter lite övertalning så följde han med i pick upen och slängde sig sedan i soffan med en wisky i tassen , en ciggar i mungipan och baktassarna på soffbordet, funderande över gångna helgen och Jaffas besattenhet av får. Men hon är den snyggaste av brudar, för att inte tala om vilken mysig

bur kamrat....

Yade snodde sedan datorn och mailadeJaffa om en stående inbjudan om en fin middag, husrum och appotering!!! När hon känner sig  redo!


Kram Cilla


Ovido - Quiz & Flashcards