Alla inlägg den 31 december 2008

Av Cecilia - 31 december 2008 11:19

Dags för Bokslut av 2008!


Tänk vilken tur man har ibland!

För en gångs skull så hade inte pannan stannat ,utan det fanns varmvatten när jag nu ville duscha.


Så av med ladugårdspaltorna och in i duschen.

Där stog jag och började filosofera i det goda varma vattnet....

och jag tänkte minnsan inte spara en ända varmvattensdroppe till resten

av familjen, för de spara aldrig till mig!

2008 vad blev det av det året....

Det gick så fort...tyckte det var nyss som jag firade nyåret 2008 och nu ska vi fira nyår 2009...

2008 största händelser:


1, Straight Flush Number One Hundred
                  "Elsa"

 Går och tar 2 elit ettor på jakten och toppar det hela med ett utställnings cert.


2) Ebba och Wilson (Blossoms syskon) tar två ettor var i ökl och blev därmed uppflyttade till Eliten. Brosan Mille tar  bruks cert i spår!!

Wilson blev även Svch.


 Tomas, Andreas, Carina och jag innan flat SM.

 Jag säger bara flat mästerskapet!!!!!!!

Andreas är the one...med två hundar i final, Vega  Vann Unghundsklassen och förde Elsa till en tredje plac  Elitklass. Vilken prestation!!!


Carina och Ebba  tog sig till Ökl final och vann!!!!!


Carolin och Atlas  blev 3;a i Nybörjaklass!!!

Carina och Tomas blev årets Uppfödare!!!!

?Elsa och Vega efter Flat SM!!!


KAN ETT FLATMÄSTERSKAP BLI BÄTTRE!!!!!!!


  I Smålandsmästerskapet höll sig Ebba, Wilson, Vega och Elsa på top- placeringarna.


Blossom lyckades till sist ta sina två ettor i Ökl och även sno till sig ett CK....Underbart!!!!!!


Pernilla tar Svart bälte i Ju-jutsi. En topp prestation...Grattis tjejen!!!!


Martin har börjat att knäcka läskoden...nu kanske det äntligen lossnar.


Anja och Chili komsexa i Agility mästerskapet!!!!

Vilken debut i SM samanhang.


Ester har lossnat på vallningen.


Yade kom in i mitt liv, kanske det största i mitt hundliv...

eller det värsta med alla prestations krav man ställer på sig själv nu.....


Jag menar med ett sådant hundämne, tillgång till super instruktörer så som Carina och Anja,  Hur ska man lyckas att misslyckas nu?????


Ja, man kan rada upp stora händelser under 2008...

men störst är mina träningsvänner .....


Carina som alltid finns där i ur och skur, som alltid få lösa mina problem.


ovan   Carina med Andreas ( Simson, Atlas och Neos husse)

Fia, vilken vän och träningskompis.

Andreas , ställer alltid upp på träningarna, en toppförare att sno tips från...

särskilt fotgånde tips ;)))

 Carolin, som ger så många goda råd och ideer, och mycket har vi diskuterat under året, men det blev jag som tog beslutet att placera om Smila.

 Tobbe, din stora perfektionist, vilka resultat Wilson och du har gjort under 2008. Grattis till de första Wilson-barnen.


Ett stot tack till alla er andra  som har ställt upp på träningar,( som jag nu är så ofin att jag inte nämner nu vid namn) domare, tävlingskompisar, mfl



Jag kan inte sätta ord på hur jag känner i hjärtat för er.....

ni är bra så bäst!!!


Ja, jag måste ju nämna dig okså Anja.....

Hur många problem, hur mycket skit m.m har vi har vi  diskuterat på måndagsfrukostarna?

Du belyser alla mina problem från andra håll...

Tack för all hjälp .


Ett stort tack till de som har läst min blogg under 2008.

Kunde ju aldrig tänka mig att de skulle vara så många, under dec var det över 1500 unika inloggningar på min blogg.....ups!


Sedan finns ju en till att tacka ....

han står ut med mig...

han stöttar mig....

han trösta mig...

han finns alltid där för mig....

han retar gall feber på mig...

han "putsar" golvet med teflon....

han " bedrar" mig med en fröken cyckel.....

Han har räknat ner i 365dagar, hävdade i mars att det hade gått 700 dagar sedan nyårslöftet....


Tack för ännu ett år älskling, idag har vi varit förlovade i 22 år, så

 vi köra ett år till ...jag menar när vi ändå är på G!!!


Happy New Year!!!!!!!

Kram Cilla









Ovido - Quiz & Flashcards