Alla inlägg den 18 december 2008

Av Cecilia - 18 december 2008 17:34

 Ester!!!!!!!!!!!!!!

Vilken hund, vad bra hjälp en bra Bc är!!!

Men jag blir inte klok på henne...

oftast gå hon skit...och ännu sämre!


Men idag!!!!

Vilken hund!!!

Först samlade vi ihop alla ungdjur som går i ligghall 1, föste ut dem och transpoterade dom till en uppsamlingsfålla.

Där skulle två kvigor urskiljas för att stallas in i ko-ladugården inför stundande seminering.


Som vanligt skulle ju bra gubben först...

så utan några förväntningar tog jag Ester till hjälp , tänkte att ungdjuren kan ju iallafall få springa sig trötta.

Men så blev inte fallet...när gubben kom så var det bara att lasta dem i hästtransporten och köra dem till ladugården.

Ester jobbade så lungt och behärskat, tog ut långa avstånd och läste djuren super. Jag stog stilla i princip hela tiden medan hon övertalade flocken, lungt och bestämnt till att lyda henne!!!!!!!!


Togvi lunch, och sedan var det dags för samma sak igen.

Då följde gubben med och ställde sig utanför stängslet för att titta, vi var båda övertygade att det som hände på förmiddagen var Esters "one in life time"!

Man var gör hunden....

jo, samma sak igen, hon tar lugnt grepp om flocken och bestämmer med järnhand vad alla djuren ska gå. På 10-15 min var hela jobbet gjort, det jobbet som vi hade räknat med skulle ta 1allafall 45min.


Tänk om hon kund fortsätta så här!!!!!!!!!!

Tack Mikis och Anja för all hjälp...

hon tog tom ut avståndet i hämnten!!!!


Puss på dig Ester!


Yade, den Yade

Ny grej....

jo, är man utsläppt på baksidan och matte tar lite tid på sig att släppa in en igen....

då sätter man sig och ylar, ylar och ylar.....

till slut hänger Blossom med , men hon skäller ett voff då och då, liksom i förbi farten!!!!

Kul, kl 04:00 på morgonen, får nog snart klagomål av grannarna......

Juste det, jag skulle ju väga Yade   återkommer  med det, men kan meddela att hans tänder börjar trilla ut... skönt!!!!


Jaha, då ska gubben åka till Nybro och springa i backen.....

Jag sätter mig nog och titta på TV...

///

Cilla

Ovido - Quiz & Flashcards