Alla inlägg den 5 december 2008

Av Cecilia - 5 december 2008 09:34

 Tack för hjälpen herr Hare!





Igår när vi körde hem från kossorna, så utspelade sig en tragedi!

Herr Hare hade tyvärr bestämnt sig att avsluta sitt liv,

fru hare hade haft en affär med herr Kanin ,

hörde vi sedan på omvägar.



Så när Herr hare såg våran STORA Tunga ,måste säga manliga ,pick up komma farande så svalde han och kastade sig handlöst framför våran bil.

Där med var herr Hares liv till ända.

Nu föll det sig så väl att jag och gubben precis hade läst en artikel om återvinning, plus att vi har en valp hemma..

så fulla av återvinings insprassion lade vi Herr Hare på flaket, och for hem i en väldans fart.

Väl hemma hämntades Fröken B och Monster Yade från hundgården.

Jag höll Yade medans Gubben placerade Herr hare på gräsmattan.

Jag släppte iväg Y, han for iväg som skjuten ur en kanon.....

plocka upp stora Herr hare ,

springer in med hare till mig,

låtandes som en stor gris.

  Vilken Kille!!!

Det var en mycket stolt husse som deklarerade att så här är bra hundar,

 de bara utför .....de tänker inte...han är en stjärna!

Japp, även jag var stolt!!!

Herr Hare var både stor, tung och varm...inga problem sade Yade....

Jag hämntar!!

 Gulle hund!!!

Hm, kan tilläggas att när övningen sedan skulle göras om så sprang Yade till  mig........ och vidare ,


sägande min min min min bara min... Hm!


Detta förklarade vi med valpighet, ingen fläck på min sol inte.

Blossom fick oxså hämna Herr hare, hon greppade snyggt och Herr Hare var snabbt inlevererad, snyggt och väl appoterad.


När vi sedan gick in så letade Yade efter herr hare...

Snälla, Snälla matte..jag kan väl få leka med herr Hare?

-Nix, Herr hare är ingen leksak, och imorgon ska han tjänstgöra som träningsvilt till Ester, så hon lär sig att inte jaga harar.


Bilar!!

Bilar äter pengar!!!!

När gubben sprang Lidingeloppet , så hade vi inbrott i bilen. BLÄ!

Nu har den äntligen kommit iväg till verkstaden, blivit omlackad på bak och framdörr .

Men nu vissade det sig att det blev strul att få tag i nytt lås..

likamed att bilens alla lås troligen måste bytas  ut, tack gode gud att den var helförsäkrad, för lås är inte billiga, kan jag lungt medela!

Men tills nya lås kommer hem så kan vi använda bilen, men den går ej att låsa...Kul :::::::::::::::


Kor

Rätt kul härom dagen...

Fick en leverans kraftfoder i måndags, som var utlovad av lantmännen, kanon

Fick ännu en leverans i Onsdags....hur lyckades chaffören få i det????

Vet ni vad problemet var.....

Jo, min man heter John-Olof...

i våran by finns även en annan bonde som heter Nils-Olof med sammma efternamn....

Stackars chafför han tog fel på gubbe......

rätt kul igentligen....efter disk. med Lantmännen kom vi fram till en lösning, vi köper det fel-lev fodret till ett pris som både Lantmännen och vi kan acceptera.

Lille Bror

Ligger för andra dagen i maginflensa, han har fullt med kaktusar i magen säger han.. stackarn!

Men han få inte smitta mig....

För imorgon åker vi de fyra C:na återigen till Stockholm,

helt underbart, jag har längtat så!!!

Det har blivit en tradition att åka upp till Stora Stockholm, och bara njuta!!!!

Livet är trots allt underbart!

Kram Cila

Ovido - Quiz & Flashcards