Alla inlägg den 14 december 2008

Av Cecilia - 14 december 2008 18:43

Yade

Började dagens skogsäventyr  i Bläsinge med uppletande och inkallningsövningar på valpkursen.

Som vanligt var det väldigt trevligt och Yade imponerade på de övriga kursdeltagare med sin "stora kunskap".

Han klarade att sitta kvar på inkallningen, en liten stunds platsliggning,

positionsövning (inför framtida fotgående) och uppletande med bravur.

Han är så speciell denna lilla kille...defentivt en kommande stjärna i mina ögon.....


 Blossom

Efter kursen var det bara att dra över bron till Stävlö och jakt-träning i glada vänners gäng.

Alltid lika uppsluppen stämning men  jag saknade Carolin.....

Hon ligger ju hemma med ny opererat knä (vekling, skaffa dig rullstol och kom och träna he he..)

Snabba dig på att bli frisk!!!!!

Dagens roligaste var nog när Carina bytte hund med Andreas.....

Stackars Ebba, hon tittade till början helt förskräckt på Andreas....

Hennes min såg verkligen ut som om hon hade blivit förolämpad...

Men efter en stund kom Ebba på att Andreas också kund fixa fram dummisar!

Elsa däremot verkade nöjd med vem det än var, men ibland fick hon svårt att  veta vem hon skulle vara hos.....

Fia och den där hopplösa Vega var  lika duktiga som vanligt ,

 liksom Tobbe och Wilson.

Kändes idag som vissa hundar var väldigt tända...

Det var ett tag sedan Blossom och jag tränade jakt, men hon gick hyfsat ändå.

Men vad kallt det blev mot slutet av träningen!!!!!!!!!!


Men det råde snabbt Carina och Tomas bot på då Tomas hade gjort upp eld i ett vindskydd och bjöd oss på rykande varm glögg

UNDERBART!!!!! Tack snälla Tomas och Carina!!!!!!!

Sedan grillade vi lite korv (jag mitt ljushuvud hade som vanligt glömnt att ta med mig korv och bröd, man är då ett ljus, så säg) och snackade lite skit om dit och dat.

Visade även upp Yade för gänget, de höll inte med mig om hans utseende.

Ja, kanske ser han lite bättre ut en vad jag själv tycker...

Vi var iallafall eniga om hans underbara attetyd (skit samma hur det ordet stavs)

Sedan var det bara hem och sätta igång att mjölka......


Ber om ursäkt för fel uppgifter!!!

Jag hade total fel om min dotters körkortskostnad!!!!

En körlektion kostar 450kr

halk-körningen ca1500kr

sedan tillkommer ju uppkörning ,teori kostnad,landsvägskörnings lektion, kostnad för böcker och lite annat.

Så det blir lite billigare än vad jag sade, men tillräkligt dyrt ändå för min skrala plånbok.

// Cilla





Ovido - Quiz & Flashcards