Direktlänk till inlägg 10 december 2008

BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ

Av Cecilia - 10 december 2008 09:30

 

Blä väder!!!


Vilket tråkigt väder det är, och det bara fortsätter dag ut och dag in!

Inte vill man träna eller jobba!


Våra hundar är ju ofta i vårat grovkök som är av modellen större, där får deras olika bäddar lugnt rum.


Men ett problem är det, och det är att våra ladugårds-kläder och skor står där, vilka Yade och Blossom gärna rengör varje kväll åt oss...tack för den servisen!


Så oftast blir det att vi håller dörren stängd mellan köket och grovköket för att slippa odören,

(även om skit luktar pengar enligt min yrkeskår), och hundarna ligger där ute ensammmmmmmmmma....stackarna!!


Men igår var gubben och jag i en barnaffär och köpte en barngrind att sätta mellan köket och resten av huset, så nu kan doggsen ligga i köket och känna gemenskap med resten av familjen.


Visst man kan lära dem att inte gå över tröskeln, men det är liksom inte min grej, för ibland får de vara med och titta på TV eller hjälpa till att damsuga, dvs jag är väldigt inkonsekvent!

Grinden har en massa finesser , som tex att den är själv-strängande och olika svårigheter på låset.

Dessa finesser visade försäljaren välvilligt och undrade om det var till barnbarnen vi skulle köpa den till!!


Men vad F-n BARNBARN …....

Så gamla ser vi väl inte ut........eller!!!!



JAG HAR JU ALLDELES GLÖMNT.....

att berätta...

Pernilla klarade ju 1 DAN, SVART BÄLTE på Ju-jutsu graderingen i söndags!

Examinatorer var Riksinst Bertil Bergdahl och Ulf Bäckström, Stilchef Hans Greger.

Helt jäkla underbart...Grattis Tjejen, bra kämpat!!!!

Hon har ju tränat i flera år inför denna dag, och det är verkligen inte självklart att man blir godkänd.

Men kl 15:30 så ringde mobilen och jag hörde henne skrika att hon hade klarat det!!!!!

Jag började gråta och skrika av glädje, stackars Carina, Carolin och Fia som fick höra det gång på gång....


I kväll har Yade och jag kurs, temat för detta tillfälle är gå fint i koppel...hm

Det blir något att bita i, Yade kör enligt modellen först fram hinner få alla godsaker.

Kram Cilla



 
 
Ingen bild

Fia

10 december 2008 11:42

GRATTIS Pernilla till det SVARTA BÄLTET!!!!! Imponerande:-))
Ha det så kul på kursen i kväll, kan inte tänka mig att det blir några problem för Jade att gå fint i koppel.
Kramelikram
Fia

 
Carina

Carina

10 december 2008 12:52

JÄTTEGRATTIS !!
Till Pernilla för det svarta bältet.
Sååå himla duktig !
Kram Carina

http://www.straightflush-stavlohundcenter.se

 
Ingen bild

Anja & flock

10 december 2008 16:53

Hälsa lilla tjejen att hon är för J-KLA DUKTIG!!! Det är ju inte klokt!!

Vi ses snart...;)

 
Maria, Zazza & Kiwi

Maria, Zazza & Kiwi

10 december 2008 18:48

Ha ha ha.. Så tänker Kiwi med.. Först fram.. ha ha ha... Fast det går bra ibland.. Då går hon sååå fint vid min sida..
*asg* Nääää sååå gamla ser ni ju inte ut väl.. :D Kan ni själva öppna grinden då?? *fnissar* Eller får ni hoppa över den..
Hoppas det går bra på kursen.. kramar

http://www.freewebs.com/zazzimar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 29 mars 2009 16:48

Igår fick Blossom och jag den stora äran att var "stand in " åt Ebba. Kattis och Johan från Jönköping var nämligen nere för att titta på sin nya valp (vilken av Ebbas valpar de ska ha få framtiden utvisa).För att de skulle få se lite av vad Noel och ...

Av Cecilia - 27 mars 2009 13:41

Har precis varit och sprutat kära Ester så att hon ej ska löpa. Detta var 3.e gången som vi sprutade henne.Det är så skönt att hon inte kommer i löp, dels för henne egen skull och för byns hanhundar, och hon är mycket jämnare i sitt dagliga arbete. H...

Av Cecilia - 23 mars 2009 19:34

En dag efter en annan försvinner iväg! Men nu hittade jag tid och lust att blogga.Vad har då hänt sedan sist? Jo..1) Jag har blivit omvald  som ledamot i Arlas Ölandskrets på två år och även klättrat från 3 till 1 suppleant, tilltill Arlas  regionsty...

Av Cecilia - 13 mars 2009 17:30

FÖR 15 min sedan ringde  EVA Hultman åt Jordbruksverket och medelade att Vi ä: SAMONELLA FRIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!! Fy FAN VILKEN LYCKA, nu jävla ska vi satsa på våra kor efter en vinter av oro!!!! Tyvärr var det ...

Av Cecilia - 9 mars 2009 11:15

Igår träffades jag, Carolin och Carina för lite träning.Det blev träning både för de stora hundarna och de små stjärnorna!!! BlossomBlossom  blev snabbt trött i huvudet på dirr träningen. Tyvärr så hamnade vi i konflikt med varandra, vilket inte är b...

Ovido - Quiz & Flashcards