Direktlänk till inlägg 12 juli 2008

Stort Tack!

Av Cecilia - 12 juli 2008 17:07

Gimle

Då har tyvärr ännu en av " mina hundar " avlidit.

Gimle skulle ha blivit 10 år i dec, men nu har han fått somna in.

För ett år sedan fick vi veta att han hade fått Cancer ( den satt till början i munhålan) och vet. kunde då inte säga hur länge till han kunde leva utan att lida.


Igår så ville inte Gimle längre och han fick somna in.

Gimle flyttade för många år sedan till sin nya matte och husse i Örsjö som hade honom på foder i alla år.

Ni ska ha stort tack för att ni tog så väl hand om Gimle i alla år

 och när ni nu såg att det var dax så lät ni han slippa att lida, utan att tänka på er själva.

Jag förstår att det bli tomnt nu, men jag hoppas att ni med tidens hjälp kan se tillbaka med glädje!

Nu börjar Bellas barn bli gamla, och en efter en så försvinner de till regnbågens land.

Känns nästan som om det skulle vara sista bandet till Bella, en hund

som jag nu siter och saknar med tårana rinnande.

Hat listan blir bara längre och längre....

fästingar, ormar , cancer......

 Nedan Bella på Växjö utställningen -04


//

Cilla

 
 
Carina

Carina

13 juli 2008 23:40

Ja, lika hemskt varje gång en älskad hund försvinner. Gimle har jag fina minnen av, och han var en fin son till Bella. Att Caseys pappa nu är borta känns konstigt, men han lever vidare genom barn och så våra fantastiska barnbarn i Q-kullen.
Ha det gott Gimle, i regnbågens land !
Kram / Carina

http://www.straightflush-stavlohundcenter.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 29 mars 2009 16:48

Igår fick Blossom och jag den stora äran att var "stand in " åt Ebba. Kattis och Johan från Jönköping var nämligen nere för att titta på sin nya valp (vilken av Ebbas valpar de ska ha få framtiden utvisa).För att de skulle få se lite av vad Noel och ...

Av Cecilia - 27 mars 2009 13:41

Har precis varit och sprutat kära Ester så att hon ej ska löpa. Detta var 3.e gången som vi sprutade henne.Det är så skönt att hon inte kommer i löp, dels för henne egen skull och för byns hanhundar, och hon är mycket jämnare i sitt dagliga arbete. H...

Av Cecilia - 23 mars 2009 19:34

En dag efter en annan försvinner iväg! Men nu hittade jag tid och lust att blogga.Vad har då hänt sedan sist? Jo..1) Jag har blivit omvald  som ledamot i Arlas Ölandskrets på två år och även klättrat från 3 till 1 suppleant, tilltill Arlas  regionsty...

Av Cecilia - 13 mars 2009 17:30

FÖR 15 min sedan ringde  EVA Hultman åt Jordbruksverket och medelade att Vi ä: SAMONELLA FRIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!! Fy FAN VILKEN LYCKA, nu jävla ska vi satsa på våra kor efter en vinter av oro!!!! Tyvärr var det ...

Av Cecilia - 9 mars 2009 11:15

Igår träffades jag, Carolin och Carina för lite träning.Det blev träning både för de stora hundarna och de små stjärnorna!!! BlossomBlossom  blev snabbt trött i huvudet på dirr träningen. Tyvärr så hamnade vi i konflikt med varandra, vilket inte är b...

Ovido - Quiz & Flashcards