Alla inlägg den 13 juli 2008

Av Cecilia - 13 juli 2008 17:27


Vansbro- simmning!

Idag har min kära äkta hälft gjort den 3 delen i en Svensk-klassiker!

Det har tydligen gått väldigt bra för han är nu på väg hem, med en stor medalj hängade om halsen (deltagar medalj)!

Jag är så stolt över dig, min tok till Man!!


Men det innebar ju oxså att jag har varit själv på gården med alla sysslor i helgen. Och då tror folk att man inte hinner med hundträning!

Men det gör man , med bra planering.


Daniel i Smedby hade bjudit in alla som tränar på Straight Flush till ett tränings WT ute i Smedby. Detta tillfälle att få träna tävlingsmässigt gick ju inte bara att missa.

Så kl 02:50 ringde klockan, upp ur sängen, ta ett stort glass cola light och sedan bar det av till kossorna!

Hema igen kl 07:20, fixa frukost till barn och hundar och mig själv.

Plocka iordning lite här hemma och så iväg till Smedby.


 Daniel hade förberett stationerna ( 5st) efter bästa förmåga .

Vi var hela 15 hundar som deltog. Vi körde först tre statoioner:

sation 1 var en walk up som Andreas dömde.

I oppen fick vi tre dumisar skjutna, sedan fick hundarna hämta  till delad dumis. Blossom spikade den första, men det var dags för den andra omgången med apporter, så tappade hon focus. For som en dåre (i rätt riktning ,men förkort) och lyssnade inte på mig. Gissa om hon blev förvånad när matte kommer utstegande på en "tävling"! Precis det jag ville skulle hända!

Smilla hade en otroligt fint fotgående i Walk upen och spikade sin apport, Hon var lös från början till slut. tyst och lugn!


Sation 2 var en markerings station som Sven dömde.

Blossom helt ofocuserad på kasten (dubbel som kom på linje) och sneglade hela tiden åt skotten på Walk upen. Så resultatet blev bara en dålig inlev. av dumis 1, den andra hittade hon  inte Enns. :((


Smilla fick två enkelmarkeringar. Missade den första, spikade nr 2 med bra inlev.


Station 3 Dömde Carina och var även den en markering station plus dirr för Ökl.

Blossom - gjorde både markering och dirr enligt skolboken!

Smilla- gjorde en toppen markering!!!


Sedan gick hela gänget vidare till vatten stationen (Carina dömde även denna station) sedan till söket (dömdes av Sven)


Blossom gjorde en rätt skaplig vatten dirr. jag är nöjd!

Smilla fick en vatten mark på långt håll. Hon som inte värken velat kasta sig i vattnet eller simmat så bra , gjorde både och.

Hon simmmade så målmedvetet, men av någon lustig anledning vände hon 10-15 meter innan dumisen. Fia (som kastade dumisarna)  försökte få kontakt med henne när hon simmade tillbaka till mig . Men hon var helt okontaktbar. Typiskt när hon simmmade så långt. Carina kastade en ny dumis från vårat håll åt henne (ca 10m ut). Den spikade hon och kom snabbt in med.


Tillsist var det dags för söket.

Jag började med Smilla, som inte har tränat något sök tidigare (nu ljög jag lite, hon fick ju prova på ett litet viltsök i torsdags). Hon fick faktiskt in tre st dumisar! Låg bra i för att reda ut dofterna.

Nu slog Blossom till med råga!

På 3min 5sek hittade hon 5 dumisar, hon jobbade super bra. Härligt att se när de går så bra!


Tyvärr såg jag så lite av de andra hundarna, men Vega vann träningstävlingen med 20p på 4stationer. (man fick räkna bort den sämsta sationen, den hade vega bara 19 på).

Vegas mamma kom på 2 plats så familjen Josefsson tog hem hela härligheten! STORT GRATTIS!! Ni är så duktiga.


Jag fick tyvärr åka innan allt var klart, men Daniels pool var tydligen helt underbar.

På vägen hem hämtade jag Pernilla hos sin kille, och  hon erbjöd sig att hjälpa till i ladugården! Vilket lättnad att få hjälp.

När Pernilla och jag kom hem från ladugården så hade Elina gjort middag.

Så idag blev jag verkligen bort -skämd. Tack Tjejer!!!


Vilket lyft Smilla bjuder på. Hon gick verkligen bra idag, härligt!!!

Blossom blev lurad vilket oxså var härligt. Jag är så nöjd över mina båda hundar idag.

Tack alla som var med på träningen idag och speciellt tack till CARINA ; ANDREAS och SVEN som ställde upp som domare.

Daniel!

Detta hade du fixat bra, ETT STORT TACK!!!

Kram Cilla

Ovido - Quiz & Flashcards