Alla inlägg den 26 juli 2008

Av Cecilia - 26 juli 2008 07:11

Ja, så skrev Fia på sin blogg.

Jag måste bara instämma!!!

Carina finns där i vått och torrt, ställer alltid upp. "oj, jag rimmar ju nästan"


I Onsdags ställde hon åter upp med mat, träningshjälp och trevligt sällskap.

Att hon aldrig tröttnar på oss?!

Det var jag, Fia, Andreas, Carolin, Tobb, Lina, Carina och Anna-lena Wendt, (A-l var en av domarna på Osaby, som tog turen runt Stävlö på vägen hem till Göteborg, ni vet närmsta vägen !) som körde två dagars träning på Stävlö.

Vi körde igenom det mesta som hör till retriver träning.

Jag blev förvånad hur bra hundarna gick trots värmen. Mest nöjd är jag med Smilla, hon bara växer med uppgifterna jag presenterar för henne, men visst, hon är ju mil-tals efter de andra jämn åriga, men utgår man från hur hon var för ca 3-4 månader sedan så är det inte alls samma hund jag har.

 Vi avslutade Onsdagskvällen med att köra ett sök med vilt.

Vi hade 4 duvor och en gås. Blossom tog in viltet bra, inte så mycket att tillägga.

Men Smilla, Smilla...hon tyckte gåsen var för stor att bära, det var mycket roligare att nosa och slicka på den. Det är i ett sådant läge, det är bra att ha duktiga träningskamrater.

Carina och Anna-Lena tog tag i problemet, och vips så bar Smilla gåsen så snabbt och stolt. TACK tjejer!!!

Alla hundar gick bra på söket, men det som var svårt med söket var att Carinas tokiga katt Morzart var ute i sökrutan och skulle äta på fåglarna.

När han inte fick det så lurpassade han på hundarn när de kom in med viltet. Både Smilla och Wilson blev "överfallna" av Tigern Morzart.

Vi fick lösa det hela med att lina fick ta hand om Morzart. Gud vad sur han blev då. Det passade inte alls honom. Lina var en gång hemma hos Carina och lämpade av Morzart inne hos Tomas, men jag tror nästan att Morzart hann tillbaka till söket innan Lina. Snacka om galen katt.


Undrar om Tobbes arma har fått normalfärg ännu?

Snacka om att bli röd av solen. Tobbe hade (något han har snott från min yrkeskår) fått bonn-bränna på armana. Detta skulle ju "suddas" bort under Onsdagen. Tobbe rullade upp armarna på T-shirten och solade överarmana.

Men jag kan säga att solen tog!!!!!! På torsdagsmorgonen såg hans armar inte så roliga ut! 


Idag på morgonen skulle ja ta ladugården själv, så jag klev upp ca 30min innan klockan ringde. Döm om min förvåning,när sonen kommer upp springade från sitt rum. Narturligtvis så undrar jag var i allsing dag han gjorde uppe kl 3:00?

Jo, det var ju så att vi ska ju till Ölandsdjurpark idag. Så han ville vara pigg och vaken när vi åker.! Vi ska åka vi kl 10, så han lär ju vara jätte pigg då!

Tok.

Det är redan 24grade ute kl 7,40, hur varmt kommer det inte bli på djuparken?


Kram Cilla




Ovido - Quiz & Flashcards