Alla inlägg den 9 juli 2008

Av Cecilia - 9 juli 2008 09:50


Har just pratat med Carina!

Hon hade fått provsvar från Läckeby och det visade sig att Ebba inte var dålig av fästinghalsbandet utan hon har BORRELIA!!!


F-n när ska det bli lite flyt för Carina?

Jag hoppas att Ebba snabbt krya på sig , nu när hon har fått antibiotika!

Kram Cilla

JAG HATAR FÄSTINGAR!!!!!!!!!!!!! (och ormar)

Av Cecilia - 9 juli 2008 08:17

Agility!

Igår var jag på agility kurs hos Anja!

Så himla roligt  agility är! Ester är jätte duktig, och igår tog vi en

bana på  ca 13 hinder. Vi skötte oss bra, förutom att vi inte klara av bakombyten, då Ester ännu inte vågar släppa mig och ösa på framåt. Men det kommer snart.

På andra kurstillfället blev Ester rädd för slalomet (typiskt Bc att förknippa saker lustigt) så sedan dess har jag inte tränat slalom utan bara gått igemnter och belönat.


Det var tydligen rätt metod, för igår tog hon fyra pinnar rätt bra utan allt förmycket stöd. KUL!!!!

Ester är rätt rolig att jobba med. Dessutom börjar vi ha verkligen ha bra nytta av henne i ladugården. Hon vet precis när/vilka och hur kossorna ska in och ut i ladugården. Häftigt.


WT

Det verkar som det strular lite med resultat listorna från vårat WT.

Jag har skickat dem vidare till beröd person, och han har fått dem, så långt är allt ok.

Han har sedan efter koll skickat dem vidare till webban och det är där det har hänt något. Det verkar som resultaten ej har kommit fram. TYPISKT!!

Jag vet själv hur irriterad jag blir av att resultaten dröjer, så jag förstå dem som har ringt och undrat!

Men jag har även fått en insikt i hur lång tid det faktiskt ta, och hur viktigt det är att allt ska bli rätt. Det är många inblandade!

Men nu hoppas jag att det snart ligger ute på ssrks smålands hemsida!


Fästinghalsband!!!

Jag tycker att scalibo fästingahalsband är det bästa mot fästingar. Men det är dock ett nervgift vi hantera och det ska man ha all respekt för. Väldigt viktigt att ta av halsbandet innan hunden badar, så inte fiskarna dör i havet(spelar nog ingen roll i östersjön, då det verkar vara ett dött hav!)


Jag berättade ju i går att Carinas hund Ebba blev slö, trött, illamående och allmänt dålig när vi var i Garpenberg.

Nu verkar det som om det är Blossom och jag som har ställt till det för Ebba indirekt. Hur då??

Jo, för när Ebba var liten tålde hon inte fästingahlsband. Sedan när hon blev äldre så fick hon använda begagnade som andra hundar hade "gått in", och då funkade det bra.

Nu när vi var iväg så köpte jag ett nytt fästinghalsband till Blossom, då Smilla återigen hade ätit upp det för oss. Jag satt inte på halsbandet fören på Fredagsmorgonen innan vi startade WT.

Igår kväll var Ebba bättre, så frågan är om Ebba reagerade på att Blossom hade nytt halsband, då de bodde, sov , åkte bil tillsamans i litet mindre utrymme?

Någon som har liknade erfarenhet?

Känns ju lite taskit om det är det som gjort Ebba dålig, samtidigt som det är skönt, för då bli hon säkert helt återställd och man vet hur man kan undvika det i framtiden!

Lustigt att Smilla inte har blivit dålig, hon har ju ätit, och nu överdriver jag inte,inte mindre än  6 halsband den busen! Men ont krut förgås inte så lätt!


Anja har så roliga animtioner inlagd på sin blogg, det skulle jag oxså vilja ha,

undra hur man gör det...

Kram Cilla

Ps på bilden är Ester 9 veckor! Vist var hon söt!Måste ta ett nytt kort på henne, honär ej söt nu utan har en väl funkionel kropp kan vi väl säga! ds

Ovido - Quiz & Flashcards