Alla inlägg den 27 juli 2008

Av Cecilia - 27 juli 2008 10:42


Vi åker ca varannat år till Ölands Djurpark. Barnen älskar ju det, men själv vet jag inte redigt.

När vi var där igår, för det första så tycker jag att 300krx 4 pers = 1200kr (240 om man väljer bort pirat-landet, försök det med en 9-årig kille i gänget!!) är dyrt (visst man kan ju välja att gå när det är lågsäsong då är det billigare). Mjukglass 30kr, för en klick!!!!


Sedan så får jag varje gång  en typ B- känsla, det känns allt lite "sjaskit" hela parken. De är de små detaljerna som de int har fixat, typ slangar syns, gammalt skräp ligger i buskarna.

Sedan är det ju så att vi får träna maraton löpning på själva djurdelen, då sonen i huset skenar som en galning.

-Mamma titta där en tiger, titta där en krockodil, titta -........

Så vid kl 11,30 var det dax för kaffe paus för gubben och mig, medan sonen och Elina tittade vidare. Sedan kom även Elina och ville ha lite fika. Då stod Martin och hoppade och talade om att han tappade tålamodet på oss, som åt bullarna såååååååå sakta!


Efter djuren blev det dax för nöjesparken, nja jag vet ej vad jag tycker om den delen, Elina och Nonne åkte en "karusell" annars så var det mesta för yngre barn. Mest lottförsäljning kändes det som. Vi skippade den delen rätt snabbt.

Gammla vatten land var full av folk, förstördes av att jag så en mamma byta bajs-blöja på sitt spädbarn, och sedan tvätta både rumpa och sina händer i badbassängen!!! Fan hur bär sig folk åt!!!

Snabbt vidare till   brrrrrrr............PIRAT LAND!!!

Måste säga att vi allihopa föll pladask, gud vad kul vi hade!!!


Eller Nja, Martin som har tjatat i veckor om pirat land vill inget..för kallt i vattnet, när han skulle åka "rushbana" höll han sig i kanten......

Det blev lite som i filmen- Vi hade iallafall tur med vädret- (bada då ungdjävel!)

Men han mjuknade efter en stud och jag tror att även han fick rätt roligt.

Jag lämnade familjen vid 15tiden för att åka hem till kossorna, vilka inderekt betalde Djurparksbesöket.

De nadra lämnade parken när den stängde kl 19. Så vi utnyttjade hela öppet tiden, snåla som vi är!!!


Kossorna!

Ja, det var en egen historia att komma hem till dem, tack Louise som hjälpte mig, annars hade jag blivit galen!


Jo, när jag kommer till dem, så har en annan bondes 8 köttraskor rymnt från Alvaret (de hade tydligen rymnt för 10 dagar sedan)  och sprungit in genom elen till våra kor. Så långt allt lungt.


De följer med korna hem till ladugården, och blir fångade i en fålla som bonden hade ställt upp. Så långt allt väl!


Han åker hem och hämntar en kreatursvagn för att köra hem kossorna.

så långt allt väl!!

Han kommer med vagn och traktor och kör rakt igenom elgrinden(den är väl markerad) jag svär lite tyst för ig själv, men innser ju att en olycka så lätt sker. Allt lugnt...

Men när han kommer för att hämnta andra lasset djur och KÖR RAKT IGENOM den nu lagade elgrinden blir jag galen!!!!!!! Nu är det inte lungt..

Våra jersykor försökte smita , -Å, en öppen grind, kan det vara bättre gräs på andra sidan, tro????

När jag gnäller på bonden, så säger han, Nämen jag kunde ju inte tänka mig att du hade en grind där.

Nä, vad tror du... det är ca 60 kor som går i fållan just nu i väntan på att gå in i ladugården för att få mat och mjölkas, nä så varför skulle grinden ut till vägen vara stäng(kan säga att vi förstod inte varandra då, han stressad efter att jagat djur på rymmen, jag trött efter att jagat galen son på djurpark!)

Men till slut blev korna mjölkade, louise såg till att jag fick kaka och kaffe.

Skönt.


Tyvärr blev Elina magsjuk i natt, hoppas att det snart går över. Stackare!

Hoppas att det inte är någon farlig bakterie hon har blivit angripen av, man tänker ju på djurparksbesöket.....


Föresten en sak till, vad hundar folk hade med sig hundar på Djurparken!

Jag tror att våra hundar trivdes bäst hemma i trädgården upppassade av mormor, än att gå där i värsta sommar hettan och hur mycket folk som helst.....

Dax för förmiddagskaffe!

kram Cilla

Ovido - Quiz & Flashcards