Direktlänk till inlägg 21 oktober 2008

Fortfarande förälskad i Yade

Av Cecilia - 21 oktober 2008 08:15

Yade the man!!!

Han är bra för härlig.

Yade har fört in lite nya regler i familjen:

1) Man ligger i soffan och tittar på tv, även om gammel matte talar om att tidigare hundar defenitift inte har fått göra det till vardags.


2) Sover i Elinas säng.Tidigare hundar har inte änns fått varit i sovrummen.

Blev övertalad av Elina och Yade med argumenten att Pernilla är j aldrig hemma längre. (Pernilla tål ej hundar , är pälsdjursallergiker , liksom jag)


3) Mat ska serveras snabbt och först till mig (Yade)

Nja, Smilla kan ju få först då  hon är rätt bestämnd i sin åsikt om mat.


4) Gör något nu!! vad som helst som har med att bära och hämnta.


5) Kisse rutiner kl 22, kl 02, kl 5,45 sedan när det är behov, men jäkla vad kissnödig kl 02, he he redan gubb problem Yade?


Säga vad man vill men en valp kan bestäma rätt rejält över en familj,  men de är ju så härliga.


Ester börjar kunna nosa på honom nu efter det att jag förklarade att han ej har rabies, men leka.....nä du där går gränsen!!!!!!!


Men Anjas Jaffa bjöd upp på en en härlig lek stund, medan jag och Anja pratade skit och drack kaffe.


Igår åkte vi och hämntade den hett efterlängtade kavaljeren till våra får-damer.

Han blev väl mottagen i flocken, så det ska nog inte bli några problem,

han verkar redan intresserad av damerna , så vi hoppas nu att det blir lamm till våren.

Tillskillnad mot vår tjur som skulle visa våra kvigor i kärlekens sköna konst,

och som själv inte visste vad det var. Ingen kviga dräktig, depp, depp, så nu får han åka in till slakteriet. vilken miss räkning!!!


Eftersom jag ska starta på särskillt ökl prov på torsdag, så är det bara Blossom som tränar nu.

Var och körde vatten dirr igår igen, fan, jag behöver Carina med mig när jag tränar, det gick inget vidare.

Pratade lite snabbt med henne igår kväll och bestämnde att hon kunde hjälpa mig lite på Onsdag. Tack gode gud för det!!!!!

Hon berättade även att hon hade börjat träna med koppel och träna in ligg med Yava, Leo och Jacksson (Yades syskon, glupp, vad är halsbandet, hur var det man tränade in ligg......hm här ligger ju en film jag inte har sett tidigare, YADE ska vi ta en kopp kaffe och ligga en stund i soffan??

Japp, han höll med mig............

Kram Cilla

 
 
Ingen bild

Fia

21 oktober 2008 13:08

Det är lugnt Cilla, han kan ju stoppsignalen redan;-)))) Vad är ligg jämfört med det???
Han verkar ju vara en charmig liten kille den där Jade!!!!
Kram Fia

 
Ingen bild

Fia

21 oktober 2008 16:07

Det är lugnt Cilla, han kan ju stoppsignalen;-))) och vad är ligg i jämförelse med det???
Kram Fia

 
Maria & Zazza & Kiwi

Maria & Zazza & Kiwi

21 oktober 2008 17:54

Ha ha.. Jag har inte heller börja lära in ligg och sånt.. Men koppel det har hon på sej dagligen.. Måste ju det.. Och det går bra.. Hon pinnar på som bara den, men drar faktiskt inte..
Att du är pälsdjursallergiker???!!! Helt otroligt så mycket djur som du har.. :D
Lycka till på torsdag... Här håller vi tummar, tassar och tår.. :D Ha det gott. .kram

http://www.freewebs.com/zazzimar

 
Ingen bild

Carolin

21 oktober 2008 19:21

Det var inte svårt att förälska sig i YADE förstår jag, vad kul att det funkar så bra! Spännande att följa....Cilla jag kommer att hålla alla minna tummar, tår, tassar ja vad det nu mer kan vara för DIG på torsdag!!!!!!!Måtte det bli en etta till, jag skulle bli så glad för din skull.
KÖR SÅ DET ryker!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kram Carolin

 
Ingen bild

carolin

22 oktober 2008 18:16

skrev världens längsta inlägg igår, någon som vet vart det tog vägen?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 29 mars 2009 16:48

Igår fick Blossom och jag den stora äran att var "stand in " åt Ebba. Kattis och Johan från Jönköping var nämligen nere för att titta på sin nya valp (vilken av Ebbas valpar de ska ha få framtiden utvisa).För att de skulle få se lite av vad Noel och ...

Av Cecilia - 27 mars 2009 13:41

Har precis varit och sprutat kära Ester så att hon ej ska löpa. Detta var 3.e gången som vi sprutade henne.Det är så skönt att hon inte kommer i löp, dels för henne egen skull och för byns hanhundar, och hon är mycket jämnare i sitt dagliga arbete. H...

Av Cecilia - 23 mars 2009 19:34

En dag efter en annan försvinner iväg! Men nu hittade jag tid och lust att blogga.Vad har då hänt sedan sist? Jo..1) Jag har blivit omvald  som ledamot i Arlas Ölandskrets på två år och även klättrat från 3 till 1 suppleant, tilltill Arlas  regionsty...

Av Cecilia - 13 mars 2009 17:30

FÖR 15 min sedan ringde  EVA Hultman åt Jordbruksverket och medelade att Vi ä: SAMONELLA FRIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!! Fy FAN VILKEN LYCKA, nu jävla ska vi satsa på våra kor efter en vinter av oro!!!! Tyvärr var det ...

Av Cecilia - 9 mars 2009 11:15

Igår träffades jag, Carolin och Carina för lite träning.Det blev träning både för de stora hundarna och de små stjärnorna!!! BlossomBlossom  blev snabbt trött i huvudet på dirr träningen. Tyvärr så hamnade vi i konflikt med varandra, vilket inte är b...

Ovido - Quiz & Flashcards