Alla inlägg den 8 oktober 2008

Av Cecilia - 8 oktober 2008 10:22

 Nu kör vi på igen med Bloggandet!!!!


Här har det hänt grejer...

Vet inte vad jag ska skiva om finns en del grejer...


Semester

Efter en större katastrof och leveransavbrott i ladugården, så var det inte säkert att vi skulle kunna åka till Stockholm den 26 okt som både gubben och jag har drömnt om ett tag.

Men på kvällen den 25 fick vi ett förhands besked att vi nog skulle kunna

åter få leverera mjölk. Nytt prov togs därför på morgonen den 26.

Var det fortfarande problem så skulle vi inte kunna lämna ansvaret till Louise, man kan inte lämna över problem till en som ställer upp i ur och skur, hur gärna man än vill.

Men det skulle dröja tills middags -tid innan vi skulle få prov svar och vi ville ju komma iväg på förmiddagen.

Så efter en stunds vila och diskuterande, så svepte vi i oss, kaffet åkte till Stävlö och lämnade av Blossom och Smilla där (fick väldigt gott fika av Carina!!!)


Tanken var att vi skulle börja köra och om svaret inte var det rätta skulle vi åter vända hemåt.

Men kl 11,45 kom svaret, allt åter ok, det är bara att leverera mjölk igen!!!!

Vi körde in till vägkanten, hoppade ur bilen och bara skrek och bar  oss åt som de idioter vi är. Hela smällen kostade oss ca 70 000kr, och ännu kan ingen redigt förklara vad som hände!!!!!!


Stockholm här kommer Bönderna!!!!!!!!!


Med hjälp av gubben som körde i Stockholm (jag hatar att köra i den staden, Det är tamej tusan lättare att köra i Glaskow , hm även om det blev en del böter där!!!) och en bra Gps så hittade vi snabbt igenom denna galna stad.

Vi körde raka vägen ut till Lidingö och start anmälde Gubben som skulle springa Lidingöloppet på Lördagen.

Sedan körde vi i rusningstraffik mmot hotellet, och kom nu ihåg att jag är lite klantig av mig, för narturligtvis så knappar jag som är ordblind in målet i GPS:en, och hur tror ni det gick......

Jo, narturligtvis hamnade vi på en enkelriktad gata, körandes åt fel håll, i ett villa kvarter.....på något annat vis kunde det väl inte gå!!!!


Men efter guppen tagit makten över min Gps så kom vi fram till hotellet i Alvik, baj the vej, bode vi på det hotellet förra året när vi var på Stora stockholm hundutställningen.


Vi hade redan bestämnt att inte ha någon plan, utan vi skulle bara vila upp oss, nja eller jag skulle bara vila mig , gubben skulle ju springa Lidingöloppet på 30km.


Så kl 4 på lördag morgon vaknade vi hungriga och pigga, svagt av hotellet att inte ha frukost då, jag gick igenom mini baren, fick tag i choklad och Coca cola, min dag var räddad. Gubben däremot vill ju ha redig frukost med kohydrater, fett och allt vad han nu pratade om....


Men hur som haver så kom gubben till start kl 13:40.

Jag ägnade sedan min tid åt att heja på Börje Salming, som sprang i start gruppen innan Gubben.

Åt och drack och njöt av att inte göra någonting alls!!!!

Efter  3 tim 12min 22sek så kom min egna hjälte i mål!!!!

Vilken bedrift!!!

Under det gångna året har han Åkt Vasaloppet, Cyklat Vättenrundan,Simmat Vansbro simmet och nu sprungit Lidingöloppet!!!!

 Grattis till att så väl ha genomfört  en av dina stora Drömmar,

                                        Svensk Klassiker!!


 Ja vi gjorde inte så mycket mer än åt och hade det mysigt, vi avslutade semester med att åka ut till Drottningholm och vandra lite där, tänk vilka jaktträningsmöjligheter det fanns där med alla dammar och öar i den stora trädgården, är man lite skaddad eller.......



Blossom, THE LADY!!!!

Alla vet ju hur jag har tjatat och tjatat om våra problem. Jag tänkte inte starta mer i år på jaktprov utan bara träna och träna.

Men träningen har ju gått så bra, mycket tack vare Carina, Fia,Andreas och Carolin som sista tiden verkligen har stöttat och hjälpt mig.

Så när Chansen kom på fredagskvällen, då jag var på pubafton i ladugården i Arberlunda, att få starta som första hund på lördagsmorgonen, Karlskrona provet, så tog jag chansen.

 Som vanligt var ju allt på en gång....gubben borta och jag själv hela helgen...

Så kl 3 mjölkades korna, kl 6 satte jag och Blossom av mot Karlskrona.

Vi var där ca 7:45 men fick vänta 30-45 min innan vi fick starta, lite segt.

Vi gick i par med en tjej med labbe!

Domare var Sune Johansson.

Land dir

 Gick längs med strandkanten (uppe på kanten av en slänt ner mot vattnet)

Det var några stigar ner för slänten, som Blossom skulle passer på vägen ut mot dirr.

Det var här jag fick en sån härlig och god känsla i magen. För när hon var på väg at ta en stig ner mot sjön, så blåste jag stopp signal och skickade henne vidare ut, Hon tog signalen och utet som aldrig förr, och helt plötsligt hade jag fåglen i min hand!!!!

Det kändes då att nu kan det "gå hur illa som helst", men min lycka kan ingen ta ifrån mig!!!!!!

Vatten Dirr

De skulle ner för en liten slänt, simma ca 10m förbi två storra stenar med vass runt och sedan vidare 35m vidare ut mot nästa vasskant där fåglen låg.

Tyvärr så gick den inte, då Blossom fastnade på de stora stenarna. Så kan det gå!

Dubbel mark på Vatten

har nog aldrig suttit så nära det andra ekipaget , inte änns när vi tränar under markeringsarbete.

Blossom blev lite orolig medan den andra hunden hämntade in sina fåglar.

När vi det var vår tur, så spikade Blossom mark 1 och på vägen in markerade hon nr 2 (som låg vid de stora stenarna som vi körde fast på på vatten dirr)

så nr 2 kom oxså väldigt snyggt och snabbt in!!

Närsök

Vi fick ett område angivet, precis i kanten av det stora söket.

Blossom startade, jag försökte skicka henne så lungt jag bara kunde, men hon var super tagad nu, for iväg som en galning. Men precis när hon skulle lämna området hann jag blåsa stopp.

Hon tvärnitade  vände sig om tittade på mig och undrade vad jag höll på med.

Det visade sig att jag hade stoppat henne precis vid fåglen. Så på ett lätt sök komando så tog hon ner huvudet och plockade upp duvan.

Skick nr 2 så sprang hon bara ut och plockade upp en duva som hon markerade på vägen in med fågel nr 1.  Duktig Tjej!!!!


Stora söket

Hon jobbade och jobbade, fick snabbt in 5 fåglar.

Sedan sökte par kamraten in sina fåglar.

När sedan Blossom blev skickad på sista sök skicket, låg hon i som aldrig förr, vilken tjej!!!

Tyvärr så fick vi lämna den sista fåglen, hon sökte överallt men hittade den inte tyvärr.

Land markering

Det var en dubbel i sökområdet.

Nr 1 spikade hon, men nr 2 krånglade hon till lite försig, men den kom in relativt sanbbt än då.


Priset på denna dag blev ett bra andra pris!!!!

Hon blev tydligen oxså dagens bästa hund då ingen 1:a delades ut.

Jag har nog aldrig varit så nöjd över en 2 som då.

Snacka om att få bekräftelse på att vara på rätt väg i träningen!!!!


Jag är så lycklig!!!!!!!!!!!!!!!!!


Agility Avslutning

Ester var inte rolig alls, bar sig åt som en toka.

Vad då samarbete, har vi aldrig hört talas om, ska det vara något att ha???

Vete tusan hur det gick till men vi kom två på avslutningstävlingen.

Kommer verkligen att sakna kurskompisarna, vilket underbart härligt gäng!!!!! Hoppas att vi kan träna lite tillsamans i höst/vinter.

Anja.. Anja...du är alltid lika glad och pigg, även om kursdeltagrana är helt hopplösa vissa stunder, så tappar du aldrig glöden.. Tack för ännu en underbar kurs!!!


Träning

I söndags tränade Carina, Carolin,Camilla och jag (en träning bra på C, så Fia fick ej vara med ;))))  ute på Hossö. Vi inriktade oss på land dirr arbete, men det blev en del markeringar oxså.

Ännu en gång visade Blossom upp sin nya härliga samarbetsvilja, helt underbart. Men vi har massor kvar att träna på framöver, men det är å kul när det går bra!!!

Smilla däremot gjorde ett bakslag igen i träningen. Hon är mycket märklig denna hund. Tänk om man kunde lösa hennes naivitet. För det är precis som hon är NAIV!!!!!

Smilla är en sån underbar glad tjej, vilken familje medlem.

Men jag tror att hon skulle få det bättre hos någon som vill jobba med henne på hennes villkor, inte ha så bråttom i träningen som jag har tedens att ha!!!!

Så är någon intresserad, så hör gärna av er!!!

Hon är en liten guldklimp, som bara vill vara med överallt!!!!!

Kram

Cilla




Ovido - Quiz & Flashcards