Alla inlägg den 19 oktober 2008

Av Cecilia - 19 oktober 2008 13:08

Blossom och Wilson

Japp, det var inte namne på dagens vinnare!

Inte heller var det Lova, eller Annelies hund heller, tror heller inte den hette Stisse!

Men trevlig hade vi och nu har vi ju något att träna.

Vi sa att vi hyr en mini buss och åker land och rike runt tills domarna ger upp och ger oss ett första pris av bara pur utmattning.


Tyckte faktisk att det var roligt att tävla idag så kanske det blir en fortsättning vem vet?


Ska ut nu och träna stopp signaler på trion, få se om det blir med eller utan rep!

Yade är så COOL enligt Martin!

Kram Cilla


Av Cecilia - 19 oktober 2008 08:37

Bilden är snodd från carinas hemsida!

Av Cecilia - 19 oktober 2008 08:31

Yade!

Nu har killen verkligen installerat sig.

Smilla tycker att han är helt underbar medan Blossom undrar om han verkligen ska bo här

Och dela allt med henne, Ester tror att han är rabis-smittad!!

Yade är för roolig, allt han hittar ska han bära på, kan säga att Elinas moppe-hjälm var lite i tyngsta laget, men skam den som ger sig!!!!

Kan ju säga att Yade har till och med fått husses hjärta att smälta,  det ni!!!!

Natten tillbringade han i Elinas säng, tänk vad lyxigt att ha en valp och inte behöva gå ut och kissa den  för det gör någon annan.

Träningen av Yade har startat!

Jag tänkte lära in stoppsignal som första kunskap!!

Han lärde sig den direkt och jag tror att jag aldrig kommer att få några problem med den!!!!!

Den bygger på negativ förstärkning.

Lärde denna teknik på en kurs en gång i tiden….

Jag gjorde enlig följande.

Jag band Yade i en stolpe med ca 5m rep.

Hetsade honom allt vad jag kunde med en dumis.

Kastade iväg dummisen,

När Yade satte av efter den , så blåste jag stopp signal precis när repet gav honom ett ryck/tvär  stopp.

Prövade igen, och stopp signalen satt som en smäck!!!!

  

Nä, nu ska jag iväg och tävla lyd kl 3 med Blossom, tyvärr har jag inte tränat lyd sedan maj med henne.

Vet igentligen inte varför jag anmälde oss, inte redigt rättvist mot Blossom, men vi får satsa på att ha rolig och hålla tummarna för brorsan och våra andra träningskompisar, speciellt för Susanne och Cia!

Gubben gav sig iväg precis till Marie för att cykla en 9 milsrunda, kloka eller???

Återkommer med rapport från lydnadstävlingen!

Kram Cilla

ps Jag hoppas VERKLIGEN att alla förstå mitt tränings skämt ovan, men jag kan säga att jag verkligen fick lära mig det på et jaktinternat! ds

  
Ovido - Quiz & Flashcards