Alla inlägg den 13 oktober 2008

Av Cecilia - 13 oktober 2008 18:15

Fick precis jaktprovs protokollet från Karlskrona 4/10

Upps jag hade döpt om domaren, han heter Sune Nilsson och inget annat.

Här är protokoll anteckningarna:

Samarbetsvilja:

Arbetar med god kontakt med förare


Sökarbete;

Söker över hela området

finner snabbt sina vilt


Fart:

Hög


Uthållighet:

Håller väl för provet

Näsa:

används väl

Dirigerbarhet:

Vatten: löser ej uppgiften

Land: Löer uppgiften

Markeringsförmåga:

markerar både på land och vatten.

löser vatten uppgiften utmärkt, vissa problem på land, löser uppgiften

Skottreaktion:

Uppmärksam

Stadga:

fast, följsam vid förflyttningar, tyst i passivitet

Appoteringslust:

Stor med snabba inlevereringar

Apportgrepp:

mjuk med ibland något snabba avlämningar

Simteknik:

god

Vattenarbete:

går villigt i, arbetar gärna i vatten

Hundtolerans:

Ua

Sammanfattande Kritik:


En tik som löser större delen av provet på ett mycket bra sätt, hon är väl i hand , Löser tyvärr ej sin dirigering i vatten, gör annars ett mycket bra jobb!


En kritik som verkligen gör  m ig stolt över vårat arbete.

Nu jäklar ska vi köra vatten så att vi även klara den uppgiften.

Men vet ni...denna 2:a är inte min utan mina underbara träningskompisars!!!!

När 1:an kommer så är den helt min ......hi hi


UTAN KOMPISAR....

Inget LIV!!!!!

Kram Cilla

ps Längtar efter det lilla svarta knytet ds



Av Cecilia - 13 oktober 2008 10:33


Vädret var ju helt fantastiskt igår!!

Martin och jag hängde med Carina, Tomas, Carolin, Fia, Andreas

och Melker på lite jaktträning igår.

Vi fick till en hel del träning och roliga dirr ,

hm......... roliga och roliga,

Jag tror nog att de andra höll på att dö av uttråkning.

Blossom och jag var åter igen tillbaka nästan på ruta ett i dirr arbetet,

så det var bara att göra om och göra om, nötta ,nötta.

Sedan var ju även halva kalmars befolkning ute och gick i området för att njuta av det underbara vädret, så lite fick man ju försöka passa sig vad man så till den älskade hunden. Ibland säger man ju hårda ord som låter värre  än det är.

ja,ja man är ju bara en vanlig döing med fel och brister (väldigt många och stora i m itt fall)


Dagens stora händelse var väl annars att stackars Tomas fick med mig ut

i roddbåten.  Kan säga att jag älskar inte direkt båtar, men  ibland får man ju offra sig.

Blossom är ju inte van vid att hoppa i från båt och jobba, så stackaren trodde nog det var land hon hoppade till.

Så  det sa bara plupp, och hela hunden försvann ner i det blöta. En mycket förvånad Blossom dök upp undrade vad som hände.....men sedan jobbade hon sig ut till dirren. Duktig hund.


När hon sedan återvände med dammysen till båten så drog hon med sig hela havet i båten. Jag blev dyng blöt. Så summa kademmuma

Jag gillar fortfarnde inte båtar.

 Men man kan ju inte låta bli att vara lite avendsjuk på de andra ekipagen,

de är så duktiga, man blir bara så stum av beundran när de gå långa raka skick både hit och dit,långa dolda apporter m.m

Smilla klarde att gå 3m dirr ,lilla Vega gick 130m skick, blir man grön av avedsjuka eller..........


Tydligen blir det den lilla hanen som bli gäst i Bröttorp.

Carina tog och visade lite appoterings vilja hos valparna, vilken attetyd de har!!!

Som jag har sagt förut, dessa valpar kan verkligen bli något speciellt!!!


Dator

Detta verka bli en rejäl följetång, jag känner mig mer och mer vilrådig.

Vad vill jag ha............allt till lågt pris......

Kanske få göra en ny runda i stan imorgon, för då ska jag väl ha återhämntat mig från senaste dator rundan.



Kor

Idag ska vi börja stalla in de minsta ungdjuren, känns lite deppigt men de har varit ute lite väl länge och det verkar som ett nytt regnväder ska komma in.

Förra veckan hade vi ju Arlagårdes besök.

Fick mycket beröm av den externa certifieran, för att både Karin (som utförde kontrollen och skulle bli kontrollerad att hon var tillräckligt hård mot bönderna) och jag var så kunniga, så nu sträcker jag lite extra på mig.

Hade alla papper i ordnig tom hade fakta/produkt blad på alla kemiska produkter vi använder i produktionen (oljan till el-ko-saxen, juverdippen, vaccvumoljan m.m) Så det lönade sig att ängna en dag åt att kolla igenom papprena. Puh......


Måndagsfrukost

Nu har Anja och jag  utökat dem med klo-klippning av jycksen.

Snacka om att det är ännu en stor brist jag har......kloklippning.

Mina hundar bete sig som .....ja, vet ej vad..

Så nu lägger vi en stund då och då till att klippa alla klor.

Skönt att få hjälp!!!


Nu ska här klippas ungdjur.

kram

cilla

Ovido - Quiz & Flashcards