Alla inlägg den 18 oktober 2008

Av Cecilia - 18 oktober 2008 09:43

Nu är ny dator inköpt!

Efter alla sorger och bedrövelse valde jag en dator efter egen känsla.

Det blev en Sony med 2GB och 15,4 LCD skärm. Priset var 5200kr, verken billigt eller speciellt dyrt

Verkade det som. Av görandet var nog att tangent uppsättningen var nästan identisk med den gamla tro-tjänaren.

Jag tänkte att jag skulle försöka på egen  hjälp föra över mina arbetsprogram från gamla till nya,

Och det har gått rätt hyfsat men ko programmet vill inte funka, typiskt.

Träning

I tisdags var jag hos Carina och körde igenom Blossom , det visade sig att vatten arbetet nog är en hårdare nöt att knäcka än vad jag tidigare trodde, men det går framåt.

Jag som är en sådan super skytt skulle försöka få ut en dummis till en ö, så vi lite senare skulle kunna skicka hudarna på linje tag dit, hur tro ni det gick….man kan ju verkligen undra om jag köpte min jaktlicens på nätet eller??

För första dummisen kom ca 20m förkort, ladda om skjuta igen, nästa missade ön med ca 10-15m och landade bakom ön.

Resultat ju..

Blossom fick hämta den som för kort som en markering och stackars Ebba fick simma ut efter den andra, som drev iväg i en väldans god fart.

Ebba simmade först ut till ön, där hon ville gärna ligga kvar och söka (det hade ju gått både skott och dummisar åt det  hållet) men Carina kunde övertala henne till att lämna ön och ge sig ut i vattnet igen. Där tog hon dirr väldigt fin och efter att ha kämpat en stund mot vatten strömmen så fick hon in den. Det blev en jätte bra träning för Ebba men det kunde lika väl gått åt skogen, för det var inte lätt!

 

Igår eftermiddag tog jag ledigt från korna och stack ut till Carina igen.

Vi skulle ta ett par kort på valparna, jag förstå inte att Carina inte ger upp när det gäller mig och kort-tagning, jag är en katastrof bakom kamran, jag tror att vi nästan tog 100kort på två valpar och jag undra om det går att använda 10st, jag sjunger verkligen digitalkamrans lov.

Sedan dök Fia och Vega upp (även Elsa var med).

Så då blev det lite träning..fan vad härligt!!

Vi började med vattnet igen, och Blossom hade igen stora svårigheter.

Men med hjälp av Carina så kund vi övertyga och sedan starka Blossoms självförtroende.

Carina tog och körde Elsa på lite dirr i vattnet och kund även hon utmana henne på lite svårare övningar. Gick himla bra!

Fia tog och tränade Vegas i gångar, även det gick bra.

Jag har börjat att ta varje tillfälle som erbjudas till att få Blossom att hoppa över staket m.m det är något hon verkligen har svårt med, men igår hoppade hon glatt över ett får-staket efter en markering!  Duktig tjej!!

Söken gjorde alla hundarna bra men det jag mest var impad av var Elsas och Ebbas 300m linjetag.

Jag blev mäkta impad av att de på så långt håll tog stopp signalen och sedan tog den nya angivelsen, mycket roligt att se. Lägger in det i huvudet som min mål-bild till Blossoms dirr träning.

Joggare med åsikter

När vi efter träningen gick mot bilen i halv skummet, så  slog en joggare på sin pannlampa  precis bakom oss. Värken hundarna eller vi hade märkt att han kom i mörkret.

En glad hund sprang då fram till honom och ville bli klappad, hon hoppade inte men det var väl kanske lite synd att hon sprang fram.

Men vi bad om ursäkt, vill själva inte att främmande hundar springer fram, när vi då pratade med

manen så sa han att han kund passa på att  upplysa oss om att detta var ett narturresavat  och att hundar skall hållas kopplade här.

Men så  är ej fallet för Carinas man har jakträtten där och nu får man har hundarna lösa, och vi har okså tidigare fått markägarens tillåtelse att träna där .

Så skönt att kunna upplysa tillbaka detta.

Efter träningen fick jag en guidning igenom idol.

Mycket trevligt, särskilt tillsammans med Carina, Fia och en smörgåstårta!!!  

Kram cilla

Ovido - Quiz & Flashcards