Alla inlägg den 23 oktober 2008

Av Cecilia - 23 oktober 2008 18:22

Idag har Blossom och jag varit i Moheda

på särskillt ökl-prov.

Domare var Birgitta Stavlund

Hon gav Blossom följande kritik:

Samarbetsvilja: Bra vid sidan

Sökarbete: Självständig viltfinnare

Uthållighet: Stark fysiskt

Näsa: Bra

Dirigerbarhet; I hand

vatten: Räcker väl till för klassen

Markeringsförmåga: Löses självständigtVatten:Markerar båda kasten,

 löser uppgiften

Skottreaktion: Uppmärksam

Stadga: Fast, Tyst

Appoteringslust: stor och spontan

Simteknik: Effektiv

Vattenarbete: Inga problem

Hundtolerans: UA

Sammanfattande Kritik:


Mycket trevlig flattik med goda retriveregenskaper.

Är självständig när så krävs, sammarbetar när så krävs.

Har fina appoteringar och är tyst.

En trevlig jakthund!



Tack Birgitta för dessa ord!

Jag är så lycklig, finner faktiskt inte ord för vad jag känner!!!

Vågade verkligen inte hoppas på detta i dag på morgonen, då nästan allt gick fel!

Jaha, pris undrar någon...

Jo för tusan det höll hela vägen till 1:a pris.

(förövrigt det ända 1:a pris som delades ut under detta skärskilda prov!!!!)

Därmed blev Blossom den 8 Straight flush hunden upp till Elit!!!!!


Det går inte beskriva med ord vilken känsla det var att få avsluta denna säsong med sista ettan och inte behöva tänka på att starta på prov till våren, utan bara änka träning!!!!

Tack Carina för hjälpen, Fia,  Andreas,  och Carolin  för all hjälp inför denna start!!! Jag har sagt det tidigare men utan alla sina träningskompisar blir det inte mycket till resultat.



Yade har beslutat sig efter 4 dagar att han flyttar in permanent i familjen, så det så!!!

Visst är jag ståndaktig i mina karaktär....eller vad tycker ni  Carolin, Fia?????

Men Yade har allt det jag söker hos en valp och Elina tar ju hand om allt det tråkiga åt mig, som att gå ut och kissa valp på kvällen.

Nej nu ska Blossom och jag fira med korv i stora lass!

Kram Cilla


Ovido - Quiz & Flashcards