Direktlänk till inlägg 19 oktober 2008

YADE!!!

Av Cecilia - 19 oktober 2008 08:31

Yade!

Nu har killen verkligen installerat sig.

Smilla tycker att han är helt underbar medan Blossom undrar om han verkligen ska bo här

Och dela allt med henne, Ester tror att han är rabis-smittad!!

Yade är för roolig, allt han hittar ska han bära på, kan säga att Elinas moppe-hjälm var lite i tyngsta laget, men skam den som ger sig!!!!

Kan ju säga att Yade har till och med fått husses hjärta att smälta,  det ni!!!!

Natten tillbringade han i Elinas säng, tänk vad lyxigt att ha en valp och inte behöva gå ut och kissa den  för det gör någon annan.

Träningen av Yade har startat!

Jag tänkte lära in stoppsignal som första kunskap!!

Han lärde sig den direkt och jag tror att jag aldrig kommer att få några problem med den!!!!!

Den bygger på negativ förstärkning.

Lärde denna teknik på en kurs en gång i tiden….

Jag gjorde enlig följande.

Jag band Yade i en stolpe med ca 5m rep.

Hetsade honom allt vad jag kunde med en dumis.

Kastade iväg dummisen,

När Yade satte av efter den , så blåste jag stopp signal precis när repet gav honom ett ryck/tvär  stopp.

Prövade igen, och stopp signalen satt som en smäck!!!!

  

Nä, nu ska jag iväg och tävla lyd kl 3 med Blossom, tyvärr har jag inte tränat lyd sedan maj med henne.

Vet igentligen inte varför jag anmälde oss, inte redigt rättvist mot Blossom, men vi får satsa på att ha rolig och hålla tummarna för brorsan och våra andra träningskompisar, speciellt för Susanne och Cia!

Gubben gav sig iväg precis till Marie för att cykla en 9 milsrunda, kloka eller???

Återkommer med rapport från lydnadstävlingen!

Kram Cilla

ps Jag hoppas VERKLIGEN att alla förstå mitt tränings skämt ovan, men jag kan säga att jag verkligen fick lära mig det på et jaktinternat! ds

    
 
Maria, ZAzza & Kiwi

Maria, ZAzza & Kiwi

19 oktober 2008 19:41

Aha.. är det så jag ska lära in stoppsignal.. Fy så hemskt.. :)
Bra att bara kunna åka och tävla och ha kul.. Man kanske skulel göra så mkt, så man inte blir så nervös kanske.. Ha det gott..

http://www.freewebs.com/zazimar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 29 mars 2009 16:48

Igår fick Blossom och jag den stora äran att var "stand in " åt Ebba. Kattis och Johan från Jönköping var nämligen nere för att titta på sin nya valp (vilken av Ebbas valpar de ska ha få framtiden utvisa).För att de skulle få se lite av vad Noel och ...

Av Cecilia - 27 mars 2009 13:41

Har precis varit och sprutat kära Ester så att hon ej ska löpa. Detta var 3.e gången som vi sprutade henne.Det är så skönt att hon inte kommer i löp, dels för henne egen skull och för byns hanhundar, och hon är mycket jämnare i sitt dagliga arbete. H...

Av Cecilia - 23 mars 2009 19:34

En dag efter en annan försvinner iväg! Men nu hittade jag tid och lust att blogga.Vad har då hänt sedan sist? Jo..1) Jag har blivit omvald  som ledamot i Arlas Ölandskrets på två år och även klättrat från 3 till 1 suppleant, tilltill Arlas  regionsty...

Av Cecilia - 13 mars 2009 17:30

FÖR 15 min sedan ringde  EVA Hultman åt Jordbruksverket och medelade att Vi ä: SAMONELLA FRIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!! Fy FAN VILKEN LYCKA, nu jävla ska vi satsa på våra kor efter en vinter av oro!!!! Tyvärr var det ...

Av Cecilia - 9 mars 2009 11:15

Igår träffades jag, Carolin och Carina för lite träning.Det blev träning både för de stora hundarna och de små stjärnorna!!! BlossomBlossom  blev snabbt trött i huvudet på dirr träningen. Tyvärr så hamnade vi i konflikt med varandra, vilket inte är b...

Ovido - Quiz & Flashcards