Alla inlägg den 23 november 2008

Av Cecilia - 23 november 2008 11:12

Stackars Blossom!!!!!!!!!!

Vi genomförde lydnadsklass 3 tävlingen i dag (svinkallt)

En sak är säkert, vilken otroligt underbar hund jag har!

Betygen blev enligt följande:

Sittande i grupp 10x2=20p

platsliggande 10x2=20p

Frittfölj 9X4=36p  (satt snet)

Sättande under gång 9,5X3=28,5p

Inkallning med ställand och läggande 8X4=32p

Rutan 0X4=0p oj vad vi gjorde fel här

Hopp apport 8X3=24p (vilket dk jag gjorde, varför????)

Apport metall 9X2=18p sitter snett

Vittring 0X4=0  B tog direkt rätt pinne, men tappar den på väg in och tar  sedan bara första bästa pinne (denna nolla får hon helt ta på sig!!!!, de andra nollerna är jag som har tränat för dåligt)

Fjärren 0X4=0 Vägrar stå!!!!! Låser sig totalt.

Summa 178,5 inte ens ett pris räcker det till, men jag är jäkligt nöjd med de som hon genomförde, förutom vittringen som hon aldrig tidigare tagit fel.


Ja, man kan ej begära att hunden ska kunna allt utan träning, så med träning kan det nog bli hur bra som helst, rätt härlig känsla!!!

Vann gjorde Annelie och Osca med 265p

2: Ulla med Stisse 253p (uppfl krävs 255p)

4: kom Lina med Brosan Wilson, hade de bara fått poäng på elände rutan så hade deras första pris varit i hamn.


Kalmar hade en mycket trevlig tävling även om det var kallt.


Missade ju valpträningen igår

pga av Pernillas 18-årsdag, skulle verkligen vilja träffa de andra valpköparna någon gång, undra vad jag gör när det är dax för nästa valpträff...säkert något otroligt tråkit men viktigt....eller så kanske jag kan  vem vet.

Ett gäng tränar jakt idag, men jag frös så efter lydnade så jag fick huvudvärk så jag missade även detta. Blä!!!!!


Ja ja, vad är en bal på slottet....

Kram Cilla


Ovido - Quiz & Flashcards