Alla inlägg den 10 november 2008

Av Cecilia - 10 november 2008 11:39

ATT  VÄNTA………

Jag är verkligen inte bra på att sitta och vänta, tålamod är en egenskap som jag inte har fått så stor dos av.

Just nu sitter jag och väntar på att svensk mjölks dator-tekninker ska ringa upp mig och hjälpa mig med mitt jäkla ko-program som inte vill funka ihop med vista programmet!!

Att det ska vara så så så svårt med dator….

Något annat som är svårt och som kräver tålamod är vallning. Anja som alltid är lika hurtig, tyckte att vi skulle valla idag efter frukosten.

Kan säga att det hade varit bättre att ta en kopp kaffe till istället. Det gick skit för Ester och mig.

Ester blir nog aldrig den där super vallaren som jag vill ha, dvs. hon är inte tillräckligt mycket vallhund i sinnet, jag tränar för lite och har alldeles för dåligt med tålamod. Vilken urusel kombination!!!!

Tre brudar tre hundar

Igår tränade Carina, Fia och jag lite jakt tillsammans. Jäkla vilka duktiga hundar. De impar alltid lika mycket på mig, både förarna och hundarna, och de lever verkligen upp till devisen att träning gör skillnad.

Stackars Blossom får försöka göra så gott hon kan med den lilla träning det har blivit på sista tiden, och det visade sig oxså på markeringarna att hon inte redigt var tränad till det jag ville hon skulle utföra, jag har en massa ursäkter att komma med, men den ända riktigt sanna är att jag gillar tv-soffan alldeles för mycket.

Vilket vågen visade med klar tydlighet idag på morgonen.

Blev så förskräckt, att jag trodde att vågen ljög. Men uppfinningens moder är född….

Så av med alla kläder,satte mej på toa, petade navlen, andades ut och höll in magen…

Oj, gisses…jag hade gått ner 1kg på 5min, så att banta blir det inte tal om.   Jag menar så fort jag tappade 1kg, så vore det rent av ohälsosamt att dra ner på godiset, jag skulle ju rasa i vikt……………

Nä, dator killen har inte ringt ännu…

Kram Cilla

 
Ovido - Quiz & Flashcards