Alla inlägg den 20 november 2008

Av Cecilia - 20 november 2008 16:47

18-årsfest!!!

Pernilla ska ha sitt 18-års kalas för släkten i morgon.

Fick ett halvt nervöst sammanbrott, då jag upptäckte att huset

var alldeles för skitigt, för att välkommna släkten i.

Så idag åkte städgrejerna fram, och det var rätt kul, för det blev sån skillnad.

Det var kul ända tills jag satte igång med fönsterna. Vilket jäkla tråkit jobb,

hur man än putsa och gnor så bli de randiga eller flammiga. Så inte såg man bättre genom rutan efter min putsning än vad man gjorde innan. BLÄÄÄÄÄ

Nästa gång tar jag ut en fönsterputsfirma, det är värt många kronor att få slippa det skit jobbet.

Yade

Igår var vi på kurstillfälle två på valpkursen.

Yade visade upp det vi hade i läxa, redigt duktig var han.

Men jag har upptäckt att han har lite svårt att slappna av i röriga situationer. Ett typiskt problem för mig, tyvärr brukar jag inte lyckas så bra med att ta och lugna ner dem utan det leder ofta till att mina hundar blir av den lite stressade typen. Men vi ger oss på problemet med nya tag, så kanske jag lyckas med Yade.

I läxa till nästa vecka har vi kontakt övning, hand target och ett eget påhittat trix.

Så nu går jag och lurar på vad vi ska träna in för trix...kanske att gå upp på morgonen och mjölkar kor....

Blossom

Oj, vad vad vi vilar nu.......

Frågan är om jag ska hoppa av lydtävlingen på söndag, ärligt talat har jag ännu en gång helt skitit i att träna, jag som vill att hon ska bli lydchampion...ja det är något jag nog får ser mig om i himmlen, med min tränings takt. Stackars hund!


Ikväll åker kära gubben och hämntar sina nya skidor.

ops, vad jorden snurrar

Cilla

Ovido - Quiz & Flashcards