Alla inlägg den 14 november 2008

Av Cecilia - 14 november 2008 09:12

Planera

Jag sitter här och funderar i vilken ände jag ska börja med dagen arbete.

Skulle ha varit igång redan, men blev helt plötsligt väldigt kaffe sugen....


Vet komer dag kl 11:30 och kastrera tjur-kalvar och avhornar, så till dess

måste jag ha komit igång.

Jag skyller på vädret at arbetslusten lysser med sin från varo.


Yade

I Onsdags började Yade och jag på kurs . Det är en valpkurs som bygger mycket på Eva Bodfälds ny upptryckta bok Kontrakts kontraket.

Det Anja som håller den i sitt företags regi "Full Fart".

Vi är bara fem kursdeltagare med små valpar på ca 13-14veckor, 4 retrivers och en  dvärg schnauser.

Ett verkligen roligt gäng där ala valpar har  kamplust.

Sedan finns det vissa med ännu mer kamplust, läs Yade, han är som en pittbull i trasan, och nej , jag är verkligen inte rädd att han kommer krossa vilt.

Det svåraste på första tillfället tycker Yade var att sitta still, med sin rygg mot mina ben, hörde rycktesvägen att syster Kiwi är väldigt dukig på detta, så nu tränar vi för fullt, en väldigt nyttig övning.

Men var monster Yade  trött  när vi kom hem ....NÄHä....


Jag kan inte låta bli att vara lite kaxig i dag...

Att träna och tävla Blossom har varit/är en väldigt häftig sak, då fröken B är den bästa flat jag har haft hittills.

Har haft lyckan att få starta med en bra flat i början av 90 talen (Straiht Flush Belizzimo, en underbar hane på sin tid, enlig mig ;) )

Sedan har hundarna blivit ännu bättre nästan varje gång jag har  fått en ny

flat (några har väl inte pasat mig som förrare, så de har flyttat till nya hem).


Men med Yade har jag tagit steget upp i formel 1. Mycket kan ju hända på vägen, (hm, han är ju inte den snyggaste flat jag haft) det är jag väl medveten om, men F-N vad häftig han är.

Han har viljan, envisheten och framför allt attetyden... extra plus

är ju att resten av kullen verkar vara av samma kaliber.

Grattis Carina till ännu en gång sammanfört rätt blodslinjer med varandra,

du bäddar ännu en gång för ett gäng kommande stjärnor!!!!

Vad lycklig jag är som får vara med på framgångs tåget.

Såg att Kalmar FFs tränare är nomenrerad  till årets tränare, men årets tränare måste vara Carina (alla sporter) för att hon står ut med oss valpköpare och träningskompisar. det är inte så få gånger du har fått lösa våra problem. TACK!!!

AVEL

Var  i tisdags på utveckligs samtal om Elina i skolan.

Måste nog säga att gubbens och mina gener ännu engång gjort underverk,

lovade att inte skriva ut henne kommande betyg (om hon inte klappar ihop totalt) men det är något i hästväg!!!!!!

Jag kan säga att jag var en mycket stolt mamma som sa hej då till läraren.

Gud vad tycktiga ungarna är, verkar inte fått ett dugg av min knas hjärna hi hi.

Hade vi skaffat et par ungar till så hade vi nog fått fram en proffesor, men vis av erfarenhet från djurens värld, så är det inte alltid bra att göra om en

kombination. Kan slå åt hel annat håll..........


Nu måste jag mocka kalvboxar...Blä...

Kram Cilla

Ps glöm inte at läsa Andreas Blogg, http://www.123minsida.se/vega/14517135

många roliga stunder får man där.....






Ovido - Quiz & Flashcards