Direktlänk till inlägg 30 juni 2008

Helt Slut!!!

Av Cecilia - 30 juni 2008 20:02

Viken helg!!

Jag citerar min älskade son, som kläcker ur sig följande  när vi är mitt på Ölandsbron, på väg hem efter en helt underbar helg på Stävlö.

- Mamma det känns så skönt i magen av kärlek! Kärlek till alla snälla och trevliga människor som har varit tillsammans med oss denna helg, så här vill jag alltid känna!!!!!


Bättre än så kan man inte beskriva helgen som har varit!

Det började med att vi träffade Kent och Eva, Carina , Camilla och Martin, Carolin och körde lite dirr. träning på frubacken med hundarna. Väldig nyttig träning. Kändes som Blossom var på gång och även Smilla jobbade med stil och fart. Men blev jag impad av Kent med Milton  eller!!!

Vilken hund...Vilken förare. Snacka om att vara ödmjuk inför sina framgångar, Det skulle verkligen fler behöva vara. Kent  med sin Fru Eva utstrålade sådat lugn och trevnad. Kent kom med små men välmenade råd, han kom med dem på ett sådant sätt att man trodde att man själv kom med dem!

Efter träning åkte vi till Workingtest området och började fixa med snitslar och skyltar m.m

Jag fick avvika rätt tidigt då jag skulle hem till ko-dax!


Lördag!

Narturligtvis när man har bråttom iväg från ladugården, så är det massa extra jobb (denna gången 5 semineringar). Men kl 7:00 satt jag och barnen iväg mot Stävlö. Vi var där och pratade ihop oss lite innan funktionärerna kom. Kl 8:00 kom de sedan var det full fart hela dagen!

Tyvärr hade en bekant dött på sena Fredagskvällen så två funkisar lämnade återbud sent på kvällen /natten ( vilket var självklart då de stog den avlidne nära!!!) Så Andreas och Martin som själva skulle starta fick hoppa in som funkisar, inte önskvärd situation men vad ska man göra? Stort tack att ni ställde upp!

WT flöt på bra och kl: 14:00 hade 47 hundar med förare genomfört 5 stationer. Det tog ca 1timmme för oss i sekertariatet att räkna ihop resultaten. Det tog lite extra tid pga dator strul och att det dels var en deltävling och sedan även final i Wt-smålandsmästerskapet! Jag tror att kl 16:30 så hade vi plockat bort allt från området, inte illa pinkat vill jag säga!!!

Kennel Straight Flush skördade många framgångar, jag tänker inte rabla resultat här utan det kan ni dels se på S.F hemsida eller om några dagar på SSRK-Smålandshemsida, men några vill jag speciellt nämna.

Gunilla med Greta som hade det tungt i början...och sedan  slog till med både en  18 sedan 19 och till sist jackport 20p! Snyggt jobbat!!

Sedan vill jag Krama Carina och Ebba som blev 3:a Smålandsmästerskpet!

Eftersom Carina var provledare fick hon ingen chans att förbättra sina poäng. Men 3.plats med var det 2 deltävlingsegra eller 3? Grattis!

Sedan har vi ju Super Vega med Matte Fia och Andreas med Vegas Mamma Elsa. Ja, i den familjen vill man att allt ska vara lika , så båda vann sin klass under WT i lördags och slutade med minsta möjliga skillnad som 2.or i Smålandsm. Vega i NKL och Elsa i Elit. G R A T T I S!!!!

Tobbe och Wilson Vann Smålan. i ÖKL och kom 2 i WT i lördags. Grattis!

(Jag skäms nästan att jag inte skriver allas resultat, ni var ju SÅ DUKTIGA och jag är SÅ STOLT över er alla!!!! GRATTIS!! allihop)

På kvällen var det ett gäng trötta prov engarerade som åt pizza på Carinas och Tomas altan. O GUD vad jag skattade den natten. Vilka historier man fick sig till livs, Vilken historier berättare Tomas är...två långa två korta.....


Martin (sonen min) och jag gästade Fia , Andreas och Melker i deras husvagn! På natten vaknade jag av att det stört regnade, min första tanke var ...vilken tur att det inte regnade under WT...Carinas första tanke när hon vaknade av regnet var....måste ut och rädde de ömtåliga borden som står på släppkärran sedan WT... Vem av oss är mest redig!! Jag bara undrar.


Jag sov så gott i husvagnen, det gjorde Martin oxså. Tack så mycket Andreas med familj för natt härberget( hm stavas det så???)

 Söndag!

Vi var väl alla lite avslagna efter gårdagen ( kanske mest efter kvällen?)

Så vi komm inte igång att träna de äldre hundarna fören kl 12, men det blev en redigt bra träning. Blossom var väldigt duktig på Pipan, och klarade många långa dirr. Även Walk upen gick bra. Duktig Tös! Kul att ännu en gång få träna ihop med Kent och Milton.


Kl 14 så kom valpköparna. De var från Milton/Elsa kullen, Ajax /Casy kullen och till sist Simson/Niky kullen. Vi började med att presentera oss själv. Jag kände mig dö-dum när det var min tur...jag menar som jag ältar mina hundar för alla andra stackare så fanns det ej något att säga mer om Smilla.

Men till sist sa jag som det var ,att hon är lite tung i kroppen, lite loj  till sättet och saknar den där rediga  Motorn.

;Men oj, vad jag fick äta upp dessa ord!

Smilla vissade upp en snygg fotgåend och en  snygg inkallning.

Sedan var det dax för en enkelmarkering med övergång från slaget fält till uppvuxen vall. Ja , det blev ju som det blev...

Hon for iväg som en projektil(marken dundrade under adennern) jobbade, jobbade in vittringen av dummisen , snabbt upptag , full fart till matte, och en tjusig rundande av matte för en perfekt lydnads avlämning!!!

Var detta Smilla..jag höll på att bryta ihop. Hon skilde inte utsig från de andra, (jo, hon kanske hade ett lite snyggare huvud hi hi) Vad GLAD jag blev!!! Jag säger bara en sak Smilla go, Smilla GO!

Hon skötte sig sedan lika bra i Walk upen. Puss älskling.


Alla valparna imponerade stort, får bara förana ordning på sina adebter, så har de här hundarna något speciellt i sig, mycket roligt att se.

Vilken utveckling det har blivit sista tiden på dessa ekipage!

Fick prova att gå lite med Nikki (Milton dotter) helt underbar, hade jag fått, hade jag tagit henne direkt! Så Sandra håll hårt i kopplet så jag inte sno henne ;)

Det hela avslutade med att Champion hundarna fick visa lite dirr. Milton är ju Svensk Jaktchampion(vilket han blev vid 2,5år ålder, imponerande!) och Ajax är Utställningschampion.Milton glänste i sitt arbete, Kent körde  som avslutning ett partytrick, med att komendera loss och sedan skicka Milton till en annan apport! Jag är så trött nu så jag orkaar inte förklaqra nämre. Men jag har blivit tagen med en storm av Kent, ups fel jag menar Milton och Kent. För dagen hittar jag bara ett fel på skrället och det är huvudet, men vad spelar det för roll på en sådan härlig hund?

Efter en sån här härlig helg så  håller jag med älskade Martin


Känns så skönt i magen av kärlek!

Kärlek till alla snälla och trevliga människor som har varit tillsammans med oss denna helg, så här vill jag alltid känna!!!!!


Kram Kära Värld// Cilla

Ps Ett stort Grattis Anja och Chili som vann över 60 andra högt meriterade ekipag i agility på Borås utställningen i går! Snyggt jobbat.Ds




 
 
Carina

Carina

30 juni 2008 21:35

Till kommisarie Cilla !
Vilket jobb vi gjorde i helgen !!!!!!!!!! Och vilket lass du och Carolin drog med allt resultaträknande. Du ser väl fortfarande bara siffror framför dig.......
Tacka dina underbara barn också. Som dom slet hela dagen, och Martin o Melker som hjälpte till med matserveringen.
Nu gäller det att vi laddar om till nästa helg....... då de tre C-na ska ut på äventyr igen..........
Många kramar från Carina

http://www.straightflush-stavlohundcenter.se

 
Ingen bild

Fia

1 juli 2008 10:35

Tack Cilla för en rolig helg!!! Alltid lika roligt att läsa din blogg:)) Du skötte verkligen ditt jobb som kommisarie med den äran, snyggt jobbat!! Kul att se både Smilla och Blossom så duktiga på träningarna. Ge nu järnet i Garpenberg och visa var skåpet ska stå!! Stort lycka till!!
kram Fia & Andras

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 29 mars 2009 16:48

Igår fick Blossom och jag den stora äran att var "stand in " åt Ebba. Kattis och Johan från Jönköping var nämligen nere för att titta på sin nya valp (vilken av Ebbas valpar de ska ha få framtiden utvisa).För att de skulle få se lite av vad Noel och ...

Av Cecilia - 27 mars 2009 13:41

Har precis varit och sprutat kära Ester så att hon ej ska löpa. Detta var 3.e gången som vi sprutade henne.Det är så skönt att hon inte kommer i löp, dels för henne egen skull och för byns hanhundar, och hon är mycket jämnare i sitt dagliga arbete. H...

Av Cecilia - 23 mars 2009 19:34

En dag efter en annan försvinner iväg! Men nu hittade jag tid och lust att blogga.Vad har då hänt sedan sist? Jo..1) Jag har blivit omvald  som ledamot i Arlas Ölandskrets på två år och även klättrat från 3 till 1 suppleant, tilltill Arlas  regionsty...

Av Cecilia - 13 mars 2009 17:30

FÖR 15 min sedan ringde  EVA Hultman åt Jordbruksverket och medelade att Vi ä: SAMONELLA FRIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!! Fy FAN VILKEN LYCKA, nu jävla ska vi satsa på våra kor efter en vinter av oro!!!! Tyvärr var det ...

Av Cecilia - 9 mars 2009 11:15

Igår träffades jag, Carolin och Carina för lite träning.Det blev träning både för de stora hundarna och de små stjärnorna!!! BlossomBlossom  blev snabbt trött i huvudet på dirr träningen. Tyvärr så hamnade vi i konflikt med varandra, vilket inte är b...

Ovido - Quiz & Flashcards