Alla inlägg den 2 juni 2008

Av Cecilia - 2 juni 2008 10:59

I lördags körde vi det sista ensilaget! Så härligt. Det blev redigt bra resultat och det hela har flytit på utan större problem. Tyvärr ser det ej ut att komma något regn på ett tag , så 2:a skörden lär nog lysa med sin frånvarro.


Idag kör vi ihop det sista höt för denna omgång, det blev kanon kvalitet. Det komer att göra kalvar och sjuka kor gått i vinter.


I måndags firrade jag min 39-onde födelsedag (fyllde igentligen på tisdagen)

Jag tog en heldag på stan, började med tårta och kaffe hemma hos Anja sedan vidare till Lantmännen och sedan shopping på stan. Det var evigheter sedan jag var där utan specifikt ärende och  ej stressad. Klarade hela 3-4timmar. Köpte mig en helt underbar skjorta som jag numera mer eller mindre bor i! Sedan fixade jag till håret både med klippning och färg, blev faktiskt väldigt nöjd!!!!


Har faktiskt varit väldigt duktig gångna veckan och tränat dirr med både Blossom och Smilla.

Tyvärr gav det inget resultat under gårdagens WT. BLÄ......jag tänker inte änns tala om hur vi bad oss åt, men bästa poängen blev på en lång enkel mark där vi fick 18p (och det var ett fåtal andra hundar som fick högre än det, på den stationen) sämsta var 6p på en lite kneppigare dubbel mark.

Vi hamnade i nedrehälften i resultat listan knappt slagen av syrran( och Ebba är ursäktad för sitt dåliga resultat, då hon faktiskt inte verkade vara i slag). Carolin och Atlas var ej heller i slag fan vad det känns skit!!! Men brosan Wilson slog ännu en gång till med än.....

ja, tyvärr så räknade de fel på poängen... så Tobbe och Wilson fick kliva upp på en tredje platsen med 84p när han i verkligheten hade 86p och då kom på andra plats! Det kan synas vara petiteser med det kan vara helt avgörand vem som avgå med seger i Smålandsmästerskapet den 28/6!


Roligast vad det i Ukl ! Där kom Martin och Dino högst upp på pallen slår lilla Vega med 1poäng. Helt otroligt!

Martin är väl värd denna seger då han har kämpat med denna hund, skulle vilja kalla det en arbets seger, sedan kan man ju säga att  underbara lilla Vega inte hade sin vanliga följeslagare utan fick  nöja sig med husse;) där av det tappade poängen..hi hi Vega med husse ska deltaga på unghundsderbyt på fredag, där hela sveriges unghundselit deltar. Gud vad jag skulle vilja vara med och se detta...Ett jätte lycka till!!!!!!


Camilla och Martin hade med sig Tikka som är syter till Smilla. Det var verkligen kul att få se henne, och hon hade verkligen utvecklas åt rätt håll!!! Extriört verkade hon faktiskt snäppet bättre än min lilla tjej och även mentalt var hon längre utv.just nu upplevde jag det som. Smilla är fortfarande som en 4-6 mån valp och hon har blivit grov som en liten adenner Hi hi! jag hoppas att hon ska mogna i huvudet när hon väl kommer i löp!


Vilken underbar trägård Anja har fixat till, jag bara dra åt mig enerige och njutning från den. Helt underbar!!!!!!!!

Nej, nu ,måste jag jobba med bokförningen.......

// Cilla



Ovido - Quiz & Flashcards