Direktlänk till inlägg 7 maj 2008

Japp, nu börjar man få kompisarna att fatta........

Av Cecilia - 7 maj 2008 08:08

att det är fika med pizza, som är höjdpunkten med hundträning!!


Var iväg och tränade Blossom och Smilla i går.

Blossom har nog aldrig gått så bra på en dirr, som hon gjorde igår, Gud vad jag blev glad!!!

Körde sök och dirr igår, och det gick super bra. Som vanlig strulade vatten dirr lite, men det beror på mig för jag har inte tränat tillräckligt. Det är bra att nöta på.


Smilla var super duktig. Körde närsök, och lite korta väldigt grund läggande dirr övning med henne, och Fia hjälpte mig med vatten mark. Smilla är fortfarande lite väl försiktig att gå i mörkt vatten. Men det bli bättre och bättre. Jag börjar faktiskt gilla hennes attetyd väldigt mycket.


En hund jag är frälst i är ju Fias lilla Vega. Vilken liten goding. Hon vet nog inte hur man gör fel. Hon ser även väldigt trevlig ut och är av det mindre slaget, som jag igentligen gillar bäst. Men ska man ställa ut lite så måste det tyvärr vara lte storlek på dem, då är tillochmed Smilla lite liten.


Jag såg inte så mycket av Carina och Maja,  Andreas och Elsa  inte heller så mycket av Marika och Thures arbete. Såg heller inte Carolin och hennes tre killars (Atlas, Simmson, Neo) träning,. Tack Carina för din sponsring av vilt till träningen du är en pärla. Men de verkade nöjda. Vi avslutade det hela med ett besök på den lokala pizzerian.......


Av -horningen och piersingen av tjuren gick ganska bra igår trots att nosringen krånglade. Vi lyckades oxså fånga in amkalvarna så nu är de lagliga med gula öronmärken i båda öronen.


Idag på morgonen så visade min lilla lovande Erika kviga (e; Erik)  sin lilla son.  Det var 6 tjurkalven på 14dagar, kvigkalvarna lyser med sin frånvaro.


Idag ska det köpas konfimations present till Elina...

På lördag är det Konfimation, kos släpp med Arla i Arontorp och Jaktprov i trekanten....Vilket ska jag priotera........Ingen snack om saken, Jag ska vara  Mamma till Elina hela dagen, allt annat få stå tillbaka!!!

 
 
Ingen bild

Fia

7 maj 2008 10:47

Roligt att det gick så bra med både Blossom och Smilla igår, kul att se. Nu ska du se att på söndag så sitter ettan som en smäck. Jag fick gå in en stund nu, för det har kommit massa j..la moln på himmeln som sykmmer solen;-( Kanske ska ta och städa lite då! Tack för det snälla du skrev om Vegis, men hon gör fel hon med ibland, men go det är hon!!!

Kramar Fia

 
Marika o Thure

Marika o Thure

7 maj 2008 13:14

Halloj på dej!!!!
Thure o jag tycker det är sk....t kul och träna med ert gäng, det är alltid lugnt och stilla. Thure har mycket kvar att lära eller det kanske är jag som ska lära mig, men det gör jag av att titta på era duktiga hundar och förare.(och att vi platsar Thure och jag i ett team som är så hööögutbildade (hihihi)och egna företagar är ni oxå........
Är nu hemma för att inte lite lunch, men det känns som att magen fortfarande är full, sedan igår. Jag har faktiskt gått en långpromenad idag, vädret är helt underbart. Ha det gott så syns vi på söndag och vi håller alla tassar för att ni fixar till ettan, men går det som igår har du den redan i hand.
Kram Marika

http://www.123minsida.se/Thure

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 29 mars 2009 16:48

Igår fick Blossom och jag den stora äran att var "stand in " åt Ebba. Kattis och Johan från Jönköping var nämligen nere för att titta på sin nya valp (vilken av Ebbas valpar de ska ha få framtiden utvisa).För att de skulle få se lite av vad Noel och ...

Av Cecilia - 27 mars 2009 13:41

Har precis varit och sprutat kära Ester så att hon ej ska löpa. Detta var 3.e gången som vi sprutade henne.Det är så skönt att hon inte kommer i löp, dels för henne egen skull och för byns hanhundar, och hon är mycket jämnare i sitt dagliga arbete. H...

Av Cecilia - 23 mars 2009 19:34

En dag efter en annan försvinner iväg! Men nu hittade jag tid och lust att blogga.Vad har då hänt sedan sist? Jo..1) Jag har blivit omvald  som ledamot i Arlas Ölandskrets på två år och även klättrat från 3 till 1 suppleant, tilltill Arlas  regionsty...

Av Cecilia - 13 mars 2009 17:30

FÖR 15 min sedan ringde  EVA Hultman åt Jordbruksverket och medelade att Vi ä: SAMONELLA FRIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!! Fy FAN VILKEN LYCKA, nu jävla ska vi satsa på våra kor efter en vinter av oro!!!! Tyvärr var det ...

Av Cecilia - 9 mars 2009 11:15

Igår träffades jag, Carolin och Carina för lite träning.Det blev träning både för de stora hundarna och de små stjärnorna!!! BlossomBlossom  blev snabbt trött i huvudet på dirr träningen. Tyvärr så hamnade vi i konflikt med varandra, vilket inte är b...

Ovido - Quiz & Flashcards