Alla inlägg den 4 maj 2008

Av Cecilia - 4 maj 2008 11:09

Vilken hektisk vecka det åter igen varit!!

Vi firade valborg hemma hos oss med ett glatt gäng vänner. Måste säga att det var lite tungt att komma upp morgonen, men det var det väl värt när man har så trevligt!


1:a Maj så gifte sig en av mina bästa vänner (Anja ) sig! Snacka om att hon har hand med väder gudarna , för det började regna och de skulle gifta sig nere på Bläsinge strand, så allt blev hemflyttat till farstukvisten, och där var det uppehåll under den lilla vigselcermonin, som blev helt fantastisk!!!! 


Gud var vackra de var!!! Jag blev helt tagen. Vi blev kvar några timmar och åt den medhavda matsäcken inne hos dem. Jätte trevligt.


I går var det dax för Blossoms och min debut i Ökl jakt. Vi åkte med Fia och Andeas (som bra åkte för att titta på jaktprovet, snacka om galningar) Carina var oxså med av sama anledning. Blossoms bror Wilson skulle också starta, det var hans 3.e start. innan hade han en 1 och en 2 , igår blev det ännu en 1:a och därmed var han uppflyttad i elitklass!


Man kan säga att provet var väldigt trevligt och upplagt som en walk up, inga större svårigheter men tillräkligt för att vara utslags givande. Många hundar knallade och tyvärr också några som knäckte vilt.

Mycket förflyttningar och passivitet, som klippt och skuret för Blossom.


Men vad hjälpte det, för det var inte "min" hund jag tog ur bilen. Vi var defenitivt ej ett team. HON VAR HEL GALEN. Jag fick henne inte till att lyssna eller göra det jag ville. Vi fick tillslut bryta provet och jag skäms över hennes beteende. Tillochmed domaren undrade vad hon höll på med.

Denna katastrof tänker jag övehuvutaget ej ta på mig, det var helt Blossoms fel. Vi ska göra ett nytt försök kommande söndag i trekanten, och jag kommer att träna mycket innför den starten och visar hon sådanhär tedenser där så bryter jag direkt, det ska ej bli en vana att man kan göra så på prov.


Sitter för första gången på "altanen" och skriver på datorn, vilket underbart väder det är!!!!!!!

Inspererad av FIA så sitter man här och lapar lite sol!

Skärp till dig  du lilla jord!

Cilla


Ovido - Quiz & Flashcards