Direktlänk till inlägg 24 juni 2008

Blåst, Blåst och åter blåst!!!!

Av Cecilia - 24 juni 2008 09:12

Det bara blåser!

Jag vet att det i princip alltid blåser på öland, men detta börjar bli löjligt.

I natt blåste det så hårt att ytterdörren blåste upp, Vskrämnde nästan livet ur mig. Vi har fortfarande inte fått någon större mängd regn, så nu ser det ut som att 1.a skörden måste rädda hela året och sedan får vi försöka att köpa in mer ensilage.


Midsommarafton firade vi på Stävlö hos Bengt och Mariett, som vanligt hade vi jätte trevligt. Med tävlingar som vem har mest hår på bringan.....Vilken tröjstorlek passar vem....hi hi.

Midsommar dagen ängnade vi åt att leta efter en kalv på vårat stora sjöbete. Vi letade och letade. Till sist hittade vi den, men den var av alla tecken  dö-född. Typiskt , men kossan Leddy verkar må bra iallafall.

Så hon fick följa med hem till ladugården och få lite gott hö, Hon var lite besvärlig att få hem då hon inte ville lämna sin döda-kalv, gör verkligen ont i hjärtat när man ser hur de försöker ta hand om kalven.


På lördag är det Working test på Stävlö. Carina är provledare och jag är kommisarie. Det känns lite som jag smitter från min del att hjälpa till, För hittills har jag inte gjort någon större ansträgning. Carina har  fixat det mesta (med lite hjälp från andra). Jag förstå inte hur  människan hinner!!!!!

Dessutom bli hon drabbad av att sista deltävlingen av smålandsmästerskapet går på stävlö, för som provledare får hon inte deltaga, och hon  ligger idag på andra plats precis bakom Tobbe med Wilson i resultat listan. Har hon flyt så behåller hon sin andraplats men om någon annan hund går bra så hänger det på håret......

Men må bästa ekipage vinna!!! Lycka till allihopa !


Hur går min egen hundträning?

Vi vilar oss iform just nu, tror inte det blir någon träning i veckan, ev får jag vara med på valpträning på söndag, när Miltons husse och matte är med på träningen (Milton har en kull med Elsa och en på gång med Maja (jag vill ha valp). Även Ajaxs matte Camilla och husse Martin kommmer vara med. (Ajax har valpar med Casy)


Idag är det åter dax för provmjölkning. Lika spännande varje gång.

Föresten vet du vad flygande råttor är?

jo,  det är gråsparvar som invadera ladugården, Vi har nät för alla ventiler så de inte ska ta sig in, men en hade jag glömnt och den har de hittat nu. Skit

Bra att montera mer nät.


Kram Cilla


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 29 mars 2009 16:48

Igår fick Blossom och jag den stora äran att var "stand in " åt Ebba. Kattis och Johan från Jönköping var nämligen nere för att titta på sin nya valp (vilken av Ebbas valpar de ska ha få framtiden utvisa).För att de skulle få se lite av vad Noel och ...

Av Cecilia - 27 mars 2009 13:41

Har precis varit och sprutat kära Ester så att hon ej ska löpa. Detta var 3.e gången som vi sprutade henne.Det är så skönt att hon inte kommer i löp, dels för henne egen skull och för byns hanhundar, och hon är mycket jämnare i sitt dagliga arbete. H...

Av Cecilia - 23 mars 2009 19:34

En dag efter en annan försvinner iväg! Men nu hittade jag tid och lust att blogga.Vad har då hänt sedan sist? Jo..1) Jag har blivit omvald  som ledamot i Arlas Ölandskrets på två år och även klättrat från 3 till 1 suppleant, tilltill Arlas  regionsty...

Av Cecilia - 13 mars 2009 17:30

FÖR 15 min sedan ringde  EVA Hultman åt Jordbruksverket och medelade att Vi ä: SAMONELLA FRIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!! Fy FAN VILKEN LYCKA, nu jävla ska vi satsa på våra kor efter en vinter av oro!!!! Tyvärr var det ...

Av Cecilia - 9 mars 2009 11:15

Igår träffades jag, Carolin och Carina för lite träning.Det blev träning både för de stora hundarna och de små stjärnorna!!! BlossomBlossom  blev snabbt trött i huvudet på dirr träningen. Tyvärr så hamnade vi i konflikt med varandra, vilket inte är b...

Ovido - Quiz & Flashcards