Direktlänk till inlägg 4 juni 2008

Rubrik saknas

Av Cecilia - 4 juni 2008 19:30


Nu står lilla Ester i rampljuset! I måndags började hon och jag en agility kurs hos Anja.  Tror det eller ej, jag hoppas att agilityn ska  för bättra Ester som vallhund! Ester tycker att det är jätte svårt att valla nära mig, så tanken är att hon ska få lite förstärkt självförtroende och våga ta försig lite mera i närheten av mig. Om inte annat så är det "jäklig" rolig träning som både hon och jag gillar. Aktivering är aldrig fel.

Annars så fick hon verkligen jobba idag som vallhund, med blandat resultat. Inser att det är väldig  mycket träning kvar för att få henne till en hyfsad vallhund. Men hon gick in för det med hela sin själ idag, speciellt då en kviga drog i väg över stock och sten.Men med gemensamma krafter fick vi tag i kvigan:)

När jag ändå är inne på jordbruk , så hade vi dräcktighets undersökning av 13 kor idag. Resultatet blev 11 dräktiga vilket faktiskt var mer än vad jag trodde. B la så var vår 60kg kossa dr på första försöket!!!! Och de var ingen som hade mer än två semineringar, då blir man faktiskt lite stolt över sina färdigheter!!.


NU JÄKLAR!!!!

Igår var jag på jaktträning i Orrefors tillsammans med Carina, Fia och Andreas, Carolin, Marika och Marina.

Vi försökte hitta på lite klurigheter, men till skillnad mot söndagens WT så gick alla hundar mycket bra!!

Dock så gick första vatten dir på ca 20-30 m över "kanal" helt åt pipan, Blossom simmade rakt och bra över vattnet men när hon kom upp på andra sidan struntade hon totalt i MIG. Men Andreas (som får ställa upp för alla hönsen hönsgården) gick runt och lade ut nya dumisar så att jag kunde göra om det hela och då gick det rätt bra. (Dock lade hon ner dumisen för att byta till en tennisboll, men Andreas stod kvar i buskarna och kunde påminna damen, helt super!)

Körde en lite längre vatten dir sedan och den gjorde alla hundarna bra om jag uppfattade snacket rätt. Körde några kluriga markeringar oxså med bra resultat. Så igår var Blossom åter "bäst i världen"!!!

Smilla var oxså med. Jag gjorde lite markeringar med henne. Hon tittar fortfarande mest på kastaren (mmåste tänka på att träna med dold kastare)

Så en gång gjorde hon exakt samma fel tregånger innan hon fjärde gången spikade den. Sedan gjorde hon en lite svårare mark. hur bra som helst.

Däremot så fattar hon fortfarande noll när det gäller dir. Funderar på att be Carina ta henne en vecka och träna henne. Vi få se hur jag gör i denna fråga!

Efter träningen bjöd Fia och Andreas på super god fika, jag åt så jag höll på att skämas( och jag kan äta mycket innan jag börja skämas) Men de var så gott!!!!!! Stackars Fia har fått någon låsning i ryggen, det såg ej behagligt ut när hon skulle resa sig från stolen. Hoppas att du mår bra i morgon när ni åker iväg till Fredagens Unghundsderby! Supper LYCKA till, men ni  kan inte ha förberätt Vega bättre än vad ni har gjort, så jag tror på framgång! Visa vad STRAIGHT FLUSH:arna är för typer nu!!!

Jag drog på mig en hals-förkylning efter södagens WT. Kan säga att den inte blev bättre efter gårdagens träning!! Nu har jag ont i både hals, huvud vänster öra och täppt i näsan. Ja, ska det vara så ska det vara rejält! Här kör vi inget mesande.....


Fåglarna sjunger, Barnen ligger i trägårdsmöblerna och läser, gubben är ute och åker rullskidor, hundarna leker och jag sitter här på trappen till huset och bloggar.......

Guda gott att leva......


Cilla

 
 
Ingen bild

Fia

5 juni 2008 11:42

Tack själv för en trevlig kväll. Stackars dig som har blivit sjuk, hoppas att du mår bättre i dag. Ja nu bär det snart av mot Linköping, ska bli såå kul!!! Vi ska göra vårt bästa, men det är hård konkurrens och många duktiga hundar som ska vara med.
Krya på dig!!
Kram Fia

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 29 mars 2009 16:48

Igår fick Blossom och jag den stora äran att var "stand in " åt Ebba. Kattis och Johan från Jönköping var nämligen nere för att titta på sin nya valp (vilken av Ebbas valpar de ska ha få framtiden utvisa).För att de skulle få se lite av vad Noel och ...

Av Cecilia - 27 mars 2009 13:41

Har precis varit och sprutat kära Ester så att hon ej ska löpa. Detta var 3.e gången som vi sprutade henne.Det är så skönt att hon inte kommer i löp, dels för henne egen skull och för byns hanhundar, och hon är mycket jämnare i sitt dagliga arbete. H...

Av Cecilia - 23 mars 2009 19:34

En dag efter en annan försvinner iväg! Men nu hittade jag tid och lust att blogga.Vad har då hänt sedan sist? Jo..1) Jag har blivit omvald  som ledamot i Arlas Ölandskrets på två år och även klättrat från 3 till 1 suppleant, tilltill Arlas  regionsty...

Av Cecilia - 13 mars 2009 17:30

FÖR 15 min sedan ringde  EVA Hultman åt Jordbruksverket och medelade att Vi ä: SAMONELLA FRIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!! Fy FAN VILKEN LYCKA, nu jävla ska vi satsa på våra kor efter en vinter av oro!!!! Tyvärr var det ...

Av Cecilia - 9 mars 2009 11:15

Igår träffades jag, Carolin och Carina för lite träning.Det blev träning både för de stora hundarna och de små stjärnorna!!! BlossomBlossom  blev snabbt trött i huvudet på dirr träningen. Tyvärr så hamnade vi i konflikt med varandra, vilket inte är b...

Ovido - Quiz & Flashcards