Direktlänk till inlägg 27 februari 2008

Nya utmaningar!

Av Cecilia - 27 februari 2008 22:19

Efter att suttit hela dagen och hört olika föreläsare, (idag var det dessutom super jobbigt med språket!!!!) var det dags för mondul 3:s utmaning.

Denna gång blev vi skjutsade till en simhall. Där mötte oss några time-bildare.

Vi fick göra massa olika grupparbete , tex leta efter pusselbitar på simbassängens botten med ögonbimdel och en som dirr från bassängkanten. Ta en simräddningsdocka genom en bana i bassängen, där hela gruppen var tvungna att hjälpas åt. Vi jobbade rätt bra tillsammans denna gången.

Sedan var det dax att pressa sig själv för att tänja på gränserna!!!!

!1:a övningen var att simma under vattnet så långt man kunde, helst från ena kortsidan till den andra! Om man sa till innan så fanns det möjlighet att välja att ta luft vid två "markeringar". Jag trodde att jag skulle med hjälp av dessa två luftpauser klara hela sträckan...oj, vad jag bedrog mig själv.

Jag nådde inte redigt fram till den första. Man är lite vek.

Nästa övning var att vara påklädd med byxor och långarmad tröja hoppa från ca 3meters svikten med ögonbindel. Jag min fegis tvekade, men tillslut blev jag peppad och lite övertalad till att göra det! Jag gick upp för trappen (gud, vad högt det var!!) gick fram till Karl-Christian, fick min ögonbindel, blev ledd fram till kanten, där stod jag och ville inget annat än att DÖ!!!!!

Jag tänkte att jag -skiter i detta , -ta av mig bindel,  -gå ner -och erkänner inför hela guppen mitt misslyckande.......då klev jag över kanten...JAG GJORDE DET ......... Jag klev överkanten!!!! Jag fick massor av applåder och kramar...Jag hade gjort det och överlevt....fick sedan prata igenom det hela med en av instruktörena om vad som hade hjälpt mig att kliva ut över kanten och hur jag ska ta tillvara denna styrka. Detta var väldigt speciellt för mig...kanske början till något nytt!

Nu ska det drickas vin och sedan pluggas inför Mjölk-kvots diskussionerna i Morgon


Härliga jord, Jag lever!!!!!!

Cilla 

 
 
Ingen bild

Fia

29 februari 2008 12:35

Heja Cilla! du är bäst!
Kram Fia

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 29 mars 2009 16:48

Igår fick Blossom och jag den stora äran att var "stand in " åt Ebba. Kattis och Johan från Jönköping var nämligen nere för att titta på sin nya valp (vilken av Ebbas valpar de ska ha få framtiden utvisa).För att de skulle få se lite av vad Noel och ...

Av Cecilia - 27 mars 2009 13:41

Har precis varit och sprutat kära Ester så att hon ej ska löpa. Detta var 3.e gången som vi sprutade henne.Det är så skönt att hon inte kommer i löp, dels för henne egen skull och för byns hanhundar, och hon är mycket jämnare i sitt dagliga arbete. H...

Av Cecilia - 23 mars 2009 19:34

En dag efter en annan försvinner iväg! Men nu hittade jag tid och lust att blogga.Vad har då hänt sedan sist? Jo..1) Jag har blivit omvald  som ledamot i Arlas Ölandskrets på två år och även klättrat från 3 till 1 suppleant, tilltill Arlas  regionsty...

Av Cecilia - 13 mars 2009 17:30

FÖR 15 min sedan ringde  EVA Hultman åt Jordbruksverket och medelade att Vi ä: SAMONELLA FRIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!! Fy FAN VILKEN LYCKA, nu jävla ska vi satsa på våra kor efter en vinter av oro!!!! Tyvärr var det ...

Av Cecilia - 9 mars 2009 11:15

Igår träffades jag, Carolin och Carina för lite träning.Det blev träning både för de stora hundarna och de små stjärnorna!!! BlossomBlossom  blev snabbt trött i huvudet på dirr träningen. Tyvärr så hamnade vi i konflikt med varandra, vilket inte är b...

Ovido - Quiz & Flashcards