Direktlänk till inlägg 8 januari 2009

Planering, Planering!!!

Av Cecilia - 8 januari 2009 17:03

Möten

 Efter jul och Nyårs uppehåll kör det igång igen med möten.

Faktiskt känner jag mig j-v ladda för mina uppdrag!!!


Ikväll är det samntal med Ölandskretsens valberedning.

Få se vad de säger om lilla mig...spännande.



Finalmiddag

Japp, den blev precis som jag trodde......god mat, god dricka, goa vänner

och många glada skratt!!!  

Tack Carina och Tomas för en underbar kväll!


Lyd tävling på Aledal


Åter var det dags för en lydkl 3 tävling.

Det utymnade i en redig toppen tävling, då Blossom för första gången fick till alla skiftningar i fjärren, fasiken vad glad jag blev!!!!

Sedan var det väl lite väl otränat på de andra momenten, men det räckte till ett 2:a pris.  En trevlig start på det nya tävlingsåret, Kul!


Vann gjorde brosan Wilson och Lina, de hade även det enda 1:a priset.

Det var en välförtjänt vinst och första pris...hans inkallning med läggande och ställande var en redig fem etta. Grattis Lina och Wilson!!!


Jakt träning

Igår körde Carina, Carolin, Jag,Camilla och Martin ett par timmars träning.

Det var roligt att se Camillas och Martins hundar då det var ett tag sedan vi tränade tillsammans.

Ebba och Dino gick redigt bra, det var väl lite av varje med de andra.

Men så är det med hundträning, det måste gå lite sämre ibland för att det ska gå bra.


Jag körde några små linjetag med Yade, han är så tacksam att jobba med.

Han bara gör, men hans allmän lyd är väl inte så jädrans imponerande,

han kan vara en redig typ :).


Hemsida

Igår kväll startade Carina upp min hemsida, hon är en pärla!!!

Det dröjer nog ett litet tag innan den blir presenterad för allmänheten.

Men så kul det var att greja med den, förstå Carina och Fia som är helt sålda på att göra hemsidor.

Det som känns svårast är att göra en liten presentation av mig själv, men nåt kommer jag nog på att skriva.



Kossorna

Idag fick fem gamla utslitna kossor och en galen kviga åka till slakteriet.

Den här gången var det inte någon "speciell" kossa som fick lämna oss, utan enbart sådana som man inte kommer att sakna.

Men inte blir det några tomma bås i ladugården, det står redan ett gäng nya kossor och vänta på plats.



Nöjd

Just nu känns livet rätt gott, har en sån jäkla god känsla för 2009.

Jag tror på detta året!!!!!!


Kram Cilla




 
 
Carina

Carina

8 januari 2009 18:14

GRATTIS !!
Till 2:a priset i Lydkl.II med Blossom. Inte dåligt men tanke på att du inte tränat något. Så om du tränar lite till nästa tävling så sitter säkert 1:a priset.
Tack själv för härliga dagar ! Och Blossom gick väl riktigt bra igår!!
Visst är det kul med hemsida.......
Kram / Carina

http://www.straightflush-stavlohundcenter.se

 
Elenor och flatten Zidane

Elenor och flatten Zidane

8 januari 2009 19:18

Grattis till den otränade 2,an då.....Jag tycker ni verkar helt klart på G inför 2009! Ser med glädje fram emot din hemsida.
Ciao

http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se

 
Elisabeth & bc-killarna

Elisabeth & bc-killarna

9 januari 2009 09:52

Nä, galna kvigor kan man klara sig utan!! ;-) Vad bra det verkar gå med din hundträning. Roligt!! :-))

http://www.loveofrasse.dinstudio.se

 
Maria, Zazza  Kiwi

Maria, Zazza Kiwi

10 januari 2009 11:34

Hej.. Vad kul att du skaffat hemsida, väntar med spänning på att få adressen.. :D
Kul att ni klarade det så bra att ni fick en tvåa, och det var väl utan träning som du sa.. :) Grattis.. Ha det gott... kram

http://www.freewebs.com/zazzimar

 
Annelie

Annelie

10 januari 2009 15:25

Hur gör vi nu då??? Tror du vi får vara med i Linas klubb ändå...
Nästa tävling är redan inbokad så se till att träna ordentligt tills dess ;)
Kramar Annelie och hundarna

http://www.123minsida.se/anjo

 
marina

marina

12 januari 2009 15:59

Grattis till era duktiga insatser på lydnadsplan. Ser framot att få se din hemsida. Hoppas du får ett lyckosamt 2009.

http://www.happybirdhunters.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 29 mars 2009 16:48

Igår fick Blossom och jag den stora äran att var "stand in " åt Ebba. Kattis och Johan från Jönköping var nämligen nere för att titta på sin nya valp (vilken av Ebbas valpar de ska ha få framtiden utvisa).För att de skulle få se lite av vad Noel och ...

Av Cecilia - 27 mars 2009 13:41

Har precis varit och sprutat kära Ester så att hon ej ska löpa. Detta var 3.e gången som vi sprutade henne.Det är så skönt att hon inte kommer i löp, dels för henne egen skull och för byns hanhundar, och hon är mycket jämnare i sitt dagliga arbete. H...

Av Cecilia - 23 mars 2009 19:34

En dag efter en annan försvinner iväg! Men nu hittade jag tid och lust att blogga.Vad har då hänt sedan sist? Jo..1) Jag har blivit omvald  som ledamot i Arlas Ölandskrets på två år och även klättrat från 3 till 1 suppleant, tilltill Arlas  regionsty...

Av Cecilia - 13 mars 2009 17:30

FÖR 15 min sedan ringde  EVA Hultman åt Jordbruksverket och medelade att Vi ä: SAMONELLA FRIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!! Fy FAN VILKEN LYCKA, nu jävla ska vi satsa på våra kor efter en vinter av oro!!!! Tyvärr var det ...

Av Cecilia - 9 mars 2009 11:15

Igår träffades jag, Carolin och Carina för lite träning.Det blev träning både för de stora hundarna och de små stjärnorna!!! BlossomBlossom  blev snabbt trött i huvudet på dirr träningen. Tyvärr så hamnade vi i konflikt med varandra, vilket inte är b...

Ovido - Quiz & Flashcards