Alla inlägg den 2 januari 2009

Av Cecilia - 2 januari 2009 10:26

2009 se upp här kommer vi!!!


Vi firade in det nya året hos Fia och Andreas, åt, drack och hade så trevligt i det glada gängets anda!!!

Vi har nog aldrig en tråkig stund tillsammans....


Kom hem från partyt, gjorde ladugården och sov sedan till kl 11:30..

GUD VAD SKÖNT!!!!!!


Carina och Fia bestämnde att de skulle träffas på nyårsdagen och träna lite, jag var sugen att hänga på till början med...men ju längre kvällen led ju mindre intresserad var jag av träning!!!!


Men så plötsligt när vi hade vaknat på nyårsdagen  fick vi ett infall, gubben och jag, vi åkkte och kollar in Resmobacken,( där alla som har gått i Skola i Mörbylångas kommun har åkt pulka).


Han ville träna benen i backen och jag ville träna Blossom, vilken lyckad kombi det blev!!!


Jag som är så extremnt vältränad stannade uppe i backen medan gubben med Martin på ryggen gick ner för hela backen och platserade ut dummisar vid strategiska platser.

 Sedan gick han upp igen och jag skickade Blossom.

Så höll vi på en bra stund..

Resultat!

Gubben var rejält trött i kroppen och Blossom gjorde några riktigt bra dirr,

typisk att ingen fick se det,( så nu tror nog inte träningskompisarn på mig ;))

Se och se..de var några andra söndagsflanörer som kom och tittade på oss idioter..

En man som sprang med en ivrigt skänkland pojk på ryggen, 

 en skrikande kvinna på backen  krön och två galna flattar....

Måste ha varit en totalt idiotisk  bild!!!!


Men kul var det.


I år blev det inga nya Nyårslöften, skönt tyckte vissa av oss(läs gubben).


Men några mål har jag för 2009.

Några hemliga och några som alla kan få del av;


Blossom

Ska starta elitlydnad hösten -09

1 officiell start i agility och hoppklass under året...bara för det är så jädrans kul!!!

Träna på mot Eliten i jakten, är inte säker på någon start där i år men det är ju inte omöjligt.

Ev. starta i småladsmästerskapet i mån av tid...

Är väldigt tveksam med en elit start på flatmästerskapet..den håller jag öppen.

Göra ett nytt försök med viltspår träning..både för meriternas skull och för att det är skönt att ha en egen eftersökshund när/om  behovet uppstår.



Yade

Här ska tränas och tränas...

Troligen bara jakt och viltspår.

Inga planer på att tävla under 2009, ska försöka att hålla på tävladet..

men vi får se...

Någon utställning blir det troligen (jag vet, har anmält både honom och B till Braås) Fia och Carina övertalat mig!


Ester

Försöka få tag i en vuxen rätt färdig Bc som kan jobba parallellt med Ester.



Cilla

Åter gå till normalvikt efter detta frosseri som varit över jul och Nyår.

Försöka att kondis träna Blossom,är värdelös på detta....

Inte ta på mig uppdrag som jag sedan inte hinner med...

så slipper jag kanske  allt detta dåliga sammvete som gnager hela tiden!


Här ska okså skaffas hemsida..med hjälp av Carina...

fan vad jag ändra mig hela tiden..

Skulle inte ställa ut mer, skulle inte skaffa valp nu, skulle inte ha hemsida....


Är man ombyttlig eller....

Kram kära jord

Cilla


Ovido - Quiz & Flashcards