Alla inlägg den 19 januari 2009

Av Cecilia - 19 januari 2009 10:17

Vad kul att så många har kollat in min hemsida!!


Men som sagt var, jag kommer att ändra en hel del i texten och

många sidor är under uppbyggnad. Jag skulle ju behöva 26 timar per dygn istället för 24!!!

Det är så svårt att få till texten bra, snygg och vettig.

Tittade på kompisarnas hemsidor, och blev lite deppig  på hur duktiga alla är, men som kära goa Anja sa:

- Det är ju din sida och du ska den som du vill ha den....

Så rätt så, tack för du korrigerade mitt tänk ännu en gång!!!!


Fest

I lördags var vi på Maries 40 års hippa.

Vi åt , drack och hade så jäkla skoj, Chocklad tårtan var så god att man

skulle kunna "döda" för att få en bit!!!! 

Kvällens stora grej var när Gubben, Per och Jan kom in med bara överkroppar ,med fluga runt halsen och serverade soppa.

Det blev allmänt jubel.

Det roliga var att Per var hel rakad på överkroppen, Nonne hade annsat hårväxten väldigt hårt medan Jan fick hoppa in i sista stund och var helt orakad.

Kan tillägga att dessa tre gentlemen är väl behåriga på överkroppen!!!!

Tack för ni ställde upp!!! Det var väldigt uppskattat.


Hundarna

Pernilla hjälpte mig med lite träning i lördags.

Vi körde först lite markeringar (över mur) på väldigt basik nivå med Yade.

Blossom fick däremot kämpa på lite med enkla markeringar men på lite längre avstånd (nix, jag gör ingen meter bedömning på avståndet, sedan jag sa en dirr sträcka var 75m, verkligheten var 180m!)



Sedan blev det dirr med Blossom.

Oj vad hon trodde hon visste bättre än mig!

Det blev till sist en arbets seger till mig!!!!!

Så med andra ord behövs träning, träning och åter träning!



Jag upptäckte föresten att Yade har alla sina gamla  hörntänder,

måste nog ringa vet, för att dra ut dem. Skit oxså!!!

Då kanske man kan be henne och korta av den lÅÅÅÅÅÅÅÅÅnga svansen,

som hela tiden slår ner saker. 


Lrf

Igår hade den lokala Lrf avd möte.

Det var dags att planera inför  årsmötet.

Vi satsar som vanligt på ett säkert kort...smörgåstårta till alla årsmötesdeltagare, gjord av två lokala tjejer, och mycket uppskattat.

Årets föredragare blir Lars Wiberg, Ölands sparbank, som ska prata om vad

man kan göra för att täcka upp bla mjölkpris sänkningen.

Dessutom har vi en ledamot som har avböjt om val, så det ska bli kul att

se vem som blir invald istället., i vårat glada gäng!!!


Ligghall

Idag kom våran nya lilla "ligghall," i ett paket med 2 miljoner delar, grattis älskling, nu har du ett eget litet lego att bygga ihop.

Det ska ta 2,5 dagar att bygga ihop enligt tillverkaren, då lär det ta 2,5 månader för oss.


Vi hörs

Cilla

Ovido - Quiz & Flashcards