Alla inlägg den 17 januari 2009

Av Cecilia - 17 januari 2009 10:57


http://cilla.gundogs.se/startsidan.html

Jaha, deta är en råkopia av det som ska bli min hemsida!!

Så är du nyfiken , så får du gärna tjuv titta lite, men tänk på att

det är bara på börjat......

Mycket text ska läggas in m.m

//Cilla

Av Cecilia - 17 januari 2009 08:58

 Vad tar all tid vägen???


Känns som om jag inte hinner ett dugg.

Stackars Blossom och Yade har inte fått någon träning alls denna veckan, vilket Yade väl understryker genom att hitta på masor av upptåg och bus!!!

I torsdags hittade Yade något under skogspromenaden...

Det han hittade var perfekt ytbehandling av pälsen, den blev lite lagom kletig och lukten var ...hm, obeskrivbart.

Med andra ord helt perfekt enlig Yade mannen.

Så Unge herr Yade fick sitt livs första bad. Ingen höjdare enligt honom.

Men med lite milt våld så härdade han ut. Han luktar nu gott av lavendel  (det ända schampot som fanns hemma) och pälsen gnistrar av glans.

Så stillig ( enlig mig) så förnedrad (enligt han själv).



Arla


I onsdags var jag i Jönköping på  Arla möte.

Mycket intressant, då valutakorrigeringen mellan Danmark och Sverige lämnar en del att önska.

Vet ej vad vi kommer att hamna på för lösning, personligen undrar jag om inte betalt i Dansk krona vore den bästa lösningen....få nog ta reda på mer info för veta vad jag ska ställa mig i den frågan.

Det finns inte så mycket att säga mer än det är tufft för hela mjölknäringen, vilket land eller vilket mejeri man tillhör.


Medan jag var i Jönköping, så roade sig Yade hos Jaffa.

Han lyckades riva halva Anjas kök och avsluta hela besöket med att knocka henne.

Tro ni att han få komma på besök igen...F-n vet!


Städning

Igår gjorde jag en hjälte insats,

Jag städade huset, eller rättare sagt hela övervåningen...men som alltid när jag sätter igång med sådana projekt så blir det hela rätt storslaget.

Den här gången fick jag för mig att rensa ett par lådor med gardiner och dukar...jag kliade mig själv i huvudet, är jag färgblind eller något liknande,

har jag verkligen använt dessa fruktansvärda gardiner och dukar, jag  jaag jag skämssssssssssss.

Det blev två stora påsar med "skit" till återvinningen.

Men när jag väl blev klar så är det så underbart att gå med en kopp kaffe och känna den rena känslan av nystädat hus!.


 Hemsidan

Tänkte att jag skulle skriva något om mig själ på hemsidan, men vad svårt det är.

Känns som jag inte har gjort något med mitt liv...har inga goda egenskaper

kan inget om verken kor, hästar eller hundar.

Iallafall inget som låter bra nerskrivet, antingen får jag det låta som tarvligt skryt  eller som jag var världens sämsta människa


I kväll 40-års fäst!!!!

I kväll ska det fest!!!!

Kära Marie har fest   för att fira inträdet i medelåldern ;))

Det lär bli fest, så imorgon har jag planerat att inte göra ett dyfft.


// Cilla

Ovido - Quiz & Flashcards