Direktlänk till inlägg 4 mars 2008

Vilken Söndag!

Av Cecilia - 4 mars 2008 12:24

Maraton Söndag!


Jag kom hem från Danmark Kl 23 i Fredagskväll, Gubben på började sin  resa

kl 6 på Lördagmorgon till Sälen. Snacka om byte i dörren. Det vi hann var att uppdatera vad som hade hänt under veckan med barnen och kossorna. Sedan var det dax att åka till ladugården. När man är själv så tar ladugården minst en time längre per pass plus allt extra som måste göras mellan passen,puh. Innser nu hur mycket jag sakna kära gubben, tyvärr inte enbart pga kärlek......stackarn.


Lördagen bara försvann, sedan blev det galna Söndag!

Jo, här gäller det att vara max tokig. Började ladugården kl 2:30, var klar kl 6:00. Hem byta om få in barn hundar i bilen och åka och hämnta mobilen som jag naturligtvis glömde i mjölkrummet! Sedan bar det av 16,6 mil till Moheda och ssrks officiella utställning.

Ställa Smilla i juniorklass, viklet var officiell debut för tjejen. Heja på Wilson och Lina som ställde (första officiella uts som Lina själv ställde Wilson, och det gjorde hon jättebra) Jag hade lovat att ställa Wilson, men eftersom de gick i varsin ring så krockade det hela naturligtvis.

Sedan kasta sig hem till kossorna (tack god gud för Louise som rycker in och hjälper till, när vi titt som tätt ställer till det) Hem från ladugården ge barnen mat sedan somnade jag på stället men blev väckt kl 10:30 av att sonen spyde som en toking, torka spy och trösta hela natten upp till kossorna kl 3:30 osv

Glömnde föresten att jag höll koll genom mobilen på Gubbens vasalopps åk!

Han tog sig hela vägen på   9timmar 52 min 24 sek slut plac blev 8566 av nästan 16000 startande! Han är min hjälte! Bra jobbat då spåren var helt världelösa! Tung åkt!

Nu är han kvar några dagar och roasig i backarna dåren!

Hur gick då Smillas debut ?

Jo kretiken blev:

Propurt Huvud liner

Fem ngt små ögon

Bra vinklar

stark överlinje

Bra ben & tassar

Vällagd skuldra 

Korret formad bröstkorg

Rör sig ngt tåtrångt bak

korr i front

utm seg i profil

Bra över linjer


Detta räckte till 1:a pris, 3,plac med CK i Juniorklass

Domare var Ing-Marie Hagelin

Jag är stolt över min skönhet! Ni vet först Ck i Moheda sedan Int Champion med Cruft Vinst eller... Man måste få dröma

Vi var ej kvar till bästa tik klass då jag var tvungen att åka hem till kossorna!


Ja ,jag säger då det...

Ibland snurra nästan min jord så fort att jag håller på att flyga av!


 
 
Fia

Fia

4 mars 2008 14:54

Hej Cilla!
Att du bara orkar. Jag blir trött av att bara läsa hur du stressar fram och tillbaka. Men det var ju värt resan till Moheda eller hur? Stort GRATTIS igen till Smillas CK. Hoppas att vi syns på söndag.
Kram Fia

http://www.123minsida.se/vega

 
Anja & flock

Anja & flock

4 mars 2008 22:23

Stort GRATTIS!!
Lilla snuttan;) Men Cilla, att ni kunde få CK med kritiken Fem ögon???? Är inte det en typ 2:a i alla fall?? Jag menar hur många ögon får en flatte ha egentligen??? :)))))

http://www.anjasflock.bloggagratis.se

 
Marika o Thure

Marika o Thure

7 mars 2008 19:14

Hallo
Hoppas att detta funka, har aldrig skrivit i en blogg, men tänkte att nu ska jag testa, bäst att inte skriva för mycket om det funkar. Ha en himla bra helg och hoppas att barn (magflunsan)och gubbe (vasaloppet)har rätat till sig efter helgen.

Tasskramar

http://www.123minsida.se/thure

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 29 mars 2009 16:48

Igår fick Blossom och jag den stora äran att var "stand in " åt Ebba. Kattis och Johan från Jönköping var nämligen nere för att titta på sin nya valp (vilken av Ebbas valpar de ska ha få framtiden utvisa).För att de skulle få se lite av vad Noel och ...

Av Cecilia - 27 mars 2009 13:41

Har precis varit och sprutat kära Ester så att hon ej ska löpa. Detta var 3.e gången som vi sprutade henne.Det är så skönt att hon inte kommer i löp, dels för henne egen skull och för byns hanhundar, och hon är mycket jämnare i sitt dagliga arbete. H...

Av Cecilia - 23 mars 2009 19:34

En dag efter en annan försvinner iväg! Men nu hittade jag tid och lust att blogga.Vad har då hänt sedan sist? Jo..1) Jag har blivit omvald  som ledamot i Arlas Ölandskrets på två år och även klättrat från 3 till 1 suppleant, tilltill Arlas  regionsty...

Av Cecilia - 13 mars 2009 17:30

FÖR 15 min sedan ringde  EVA Hultman åt Jordbruksverket och medelade att Vi ä: SAMONELLA FRIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!! Fy FAN VILKEN LYCKA, nu jävla ska vi satsa på våra kor efter en vinter av oro!!!! Tyvärr var det ...

Av Cecilia - 9 mars 2009 11:15

Igår träffades jag, Carolin och Carina för lite träning.Det blev träning både för de stora hundarna och de små stjärnorna!!! BlossomBlossom  blev snabbt trött i huvudet på dirr träningen. Tyvärr så hamnade vi i konflikt med varandra, vilket inte är b...

Ovido - Quiz & Flashcards