Alla inlägg den 26 mars 2008

Av Cecilia - 26 mars 2008 08:10

I måndags var 6 st Straight flushare som var iväg på ett mycket trevligt

workingtest i Vegby. Det var deltävling 1 i smålansmästerskapet. Sista deltävlingen går på Stävlö till sommaren.

Carina och jag kom iväg lite senare än de andra, som vanligt strulade det innan vi kom iväg...är det inte korna...barnen... så är det hundar som strular...

Men iväg kom vi.

Hemma var det snöfritt och nästan så att solen sken igenom.

I vegby var det snö snö och åter snö.


Mitt mål med dagens tävling var att

1) Inte tappa tålamodet och bli arg på Blossom

2) Inte bli sur och grining hur än det gick...


Resultat:

1) Blossom verkligen testade mitt tålamod när det gällde dirrigering, vilket ej gick överhuvud taget. Men jag kunde focusera om och se de bra bitarna.

Hon gjorde en väldigt snygg markering på sista stationen, men jag blev lite pip-galen när hon hade svårt att ta sig över ett dike på vägen in med dummisen.


2) Var på bra humör hela dagen, det hjälpte att Sören Svärd berömde vår markering och tyckte att jag ej verkade nervös alls,(sanningen var att jag var så nervös att jag höll på att kissa på mig)


Men jag tror att min bästa insats var att jag räddade Fia från en liten handuk till en fin sås-skål eller vad tycker du Andreas....


Dagens roligaste var när prisutdelningen började.....

I UKL vann  en mycket underbar liten tik...

Fia och Vega (dessutom var det debut för dem)

Fia blev så paff att hon valde en liten handuk från prisbordet......

Innan vi hann att återhämnta oss så ropade de upp segraren i Ökl och det var...

Carina och Ebba

Hela segerruset avslutades med att Andreas och Elsas lag kom tre i lagtävlingen, snacka om att man ska ha en flat och dessutom en från STRAIGHT FLUSH!!!! 

Jag är nyfiken på mina egna poäng, de ska redovisas på Ssrk-smålands hemsida underdagen. Tyvärr så tror jag ej att vi kommer över 25-30p.

Men jag är nöjd....dessutom var Blossom helt tyst och stabil vid sidan!

Men dirr ska det tränans.......

Förutom vinnarna så deltog Carolin och Atlas , Tobbe och Wilson (båda ÖKL)

de verkade någolunda nöjda, såg tyvärr ingen av dem i aktion.

Tack Carina för support och skjuts, utan dig vore det inte lika roligt!


Dagens stora händelse blir renovering av hästtransport och provmjölkning.

Det blir lite knölit med foderstaten till korna nu. Snart tar hp-massan slut.

Den har varit väldig positiv för mjölkmängden, vi har också lyckas hålla fett och prot uppe. Men samtidigt ska det bli skönt att börja med betforn igen då den kan fodras med kraftfodervagnen tillskillnad mot hp. som måste fodras med trucken.

Nu har vi dessutom komit in i en nu baby -bom. Det är knök fullt i ladugården, plus att det står kor i ligghallen som behöver in och kalva! Simona fick en verkligen fin liten kviga efter Granliden, blir spännande att se vad det bli av henne. Vi köpte in några dr kvigor av grannen föra vår-vintern. Alla utom en har varit toppen kor, nu börjar de kalva in för andra gången, och de ser verkligen ut att hålla i både benen och juver.

Nu du jord få du nog öka takten, mycket spännande saker på gång framöver...

Cilla

Ovido - Quiz & Flashcards