Direktlänk till inlägg 2 september 2007

Utställning!

Av Cecilia - 2 september 2007 14:06

Böda Utställningen

Vi var 4: Straight Flushare  på Böda utställningen.

Man kan nog säga att den domaren och jag inte hade  redigt samma syn på ras-standarden.

Först ut var Sigge i Unghundsklass.  Vi blev först mycket glatt överrsakade , då domaren Anna Carlström tog fram måttstickan och kollade att hanarna var inom rasens max mått. För ett problem i rasen är att domarna premiera större och större hanar, de finns de hanar som nästan är 10cm högre  än max. Resultatet bli då att uppfödarena föder upp större hundar eftersom de vinner på utställningarna.

Vi förstog  genast att Sigge inte skulle klara max gränsen.Det hela blev inte bättre sedan när han inte visade upp någon större svung i steget på den individella bedömningen. Men ett 3:e pris kändes lite väl hårt dömt av domaren. (tycker personligen att han ser rätt bra ut, men är tyvärr för hög. Sigge och Camilla har annars Bir-Big-Bis placeringa dock inofficiellt.

Efter Sigge så var det jaktklass hanar där jag fick förmånen ännu en gång att visa Blossoms bror Wilson. En mycket snygg och väldigt duktig hane. Han var kanske lite tunn för dagen, men domaren höll med mig i sin kritik att han var väldigt bra. Men hon mätte honom först som lite förstor, vilket jag verkligen tvivlar på att han är, sedan förklarade hon för mig att jag måste lära mig visa hund. För pga av mig sprang han med lite för hög svans och fick pga väldigt trippigt steg. Så hon gav honom ett blått band (2:a pris) och ett tack och hej ,surt sa räven =((

Ebba och Blossom var de sista att beträdda ringen. Även de gick i jaktklass. Vi var fem i klassen, Ebba och Blossom var sist. Till Carina sa domaren att Ebba var för ung för klassen. Vilket skit snack.. man kan säga att hon inte är tillräckligt färdig för att kunna hävda sig i klassen, men åldern har hon dock!!!! Så även Ebba fick ett blått band.

Sist i klassen var Blossom med följande kritik:

Fem.Huvud med fint uttryck

Mycket bra hals och överlinje (tacka Carina för den halsen som hon slet med trimmningen)

Något kort i bröstkorgen, lagom vinklad. rör sig trångt bak, bra fram,väl från sidan. Bra pälskkvalitet.

Det räckte till ett 1:a pris och 3,e plas i gruppen. =)))

Tyvärr inget Ck. Vi var bara tre som fick 1:or i denna klass, så man får nog vara rätt nöjd med 1.a priset. Hon delade ut otroligt många 2:or i rasen. Men visst då blir ju 1;orna mer värda! Min älskade Blossom skötte sig  bra i ringen, men var lite slö att trava.

Det bästa med denna utställningen var att jag var hema lagom till kvällsmjölket!

 
 
Ingen bild

Anja & flock

3 september 2007 12:32

Jaja!
Du vet hur det är i slutänden: Brain before beauty!! ;))
Och idag må jag säga, sicken liten duktig border i fållan! Hejja matte och hund!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 29 mars 2009 16:48

Igår fick Blossom och jag den stora äran att var "stand in " åt Ebba. Kattis och Johan från Jönköping var nämligen nere för att titta på sin nya valp (vilken av Ebbas valpar de ska ha få framtiden utvisa).För att de skulle få se lite av vad Noel och ...

Av Cecilia - 27 mars 2009 13:41

Har precis varit och sprutat kära Ester så att hon ej ska löpa. Detta var 3.e gången som vi sprutade henne.Det är så skönt att hon inte kommer i löp, dels för henne egen skull och för byns hanhundar, och hon är mycket jämnare i sitt dagliga arbete. H...

Av Cecilia - 23 mars 2009 19:34

En dag efter en annan försvinner iväg! Men nu hittade jag tid och lust att blogga.Vad har då hänt sedan sist? Jo..1) Jag har blivit omvald  som ledamot i Arlas Ölandskrets på två år och även klättrat från 3 till 1 suppleant, tilltill Arlas  regionsty...

Av Cecilia - 13 mars 2009 17:30

FÖR 15 min sedan ringde  EVA Hultman åt Jordbruksverket och medelade att Vi ä: SAMONELLA FRIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!! Fy FAN VILKEN LYCKA, nu jävla ska vi satsa på våra kor efter en vinter av oro!!!! Tyvärr var det ...

Av Cecilia - 9 mars 2009 11:15

Igår träffades jag, Carolin och Carina för lite träning.Det blev träning både för de stora hundarna och de små stjärnorna!!! BlossomBlossom  blev snabbt trött i huvudet på dirr träningen. Tyvärr så hamnade vi i konflikt med varandra, vilket inte är b...

Ovido - Quiz & Flashcards