Alla inlägg den 21 september 2007

Av Cecilia - 21 september 2007 18:16

Jippi, trägen vinner!!! Idag har kära lilla Blossom  lyckas reda ut ett spår på 150m. Snacka om att det kändes som högsta vinsten. Vete tusan om jag vågar gå fler spår nu....det kanske var one in life time.


Fick ett tråkit samtal från Gimles fodervärd. För ca 14dagar sedan skulle han ta bort en tumör på ögonlocket och en i munnen. Allt hade gått bra meddelade Christina idag, men....

Den i munnen visade sig vara skelett-cancer, de hade även hittat fler tummörer runt ändtarmen. Christinas familj ville inte operera Gimle mer, för chansen till någon som helst bättring är väldigt liten. De ville istället få ge Gimle en bra sista tid. Vi är helt överens, bättre att han få leva ett normalt liv, och när de märker att han får försvåra besvär och/eller inte vill längre, så får han somna in. Förhoppningsvis kan det ta flera år innan någon  större försämring inträffar.  Urch, det känns alltid för d-j när något sånt  här händer. Det är då jag funderar på att ej skaffa fler hundar.....


Men sen är man iväg och tränar med Carina eller Anja, så får man så stor slagna planer. Måste bara säga att det Carina eller Anja inte kan om hundar är ej värt att veta, plus att de är mina trognaste vänner som alltid ställer upp, både i med gång och speciellt i mot gång. Många gånger är det som jag ringt till Carina och varit ledsen. Så stöter ni samman med såna vänner under er livsvandring så känn er RIKA!!!!!!


Fick  idag Skallet i brevlådan (Ölandsbrukshund klubbs klubbtidning) HELA FRAMSIDAN pryddes av en viss Blossom, Korter var sedan BIS vinsten på klubben. Kortet var (tror jag) taget av Carina.  Undrar om det ökar upplagan...eller jag kanske skulle be om några extra tidningar och dela ut till vänner och bekanta! hi hi!

Nu är det ännu en gång dax att skjutsa en av döttrana...den negativa sidan att på landet. Bussarna går inte för offta. Tack och Adjö



Ovido - Quiz & Flashcards