Alla inlägg den 15 september 2007

Av Cecilia - 15 september 2007 11:04

Tänk att jag ska vara innehavare av världens enda flat som ej kan spåra!

Nu har jag slitit med spåren ca varannan dag i en månads tid! När Blossom väl spårar en bit är det som hon tror att hon är olydig och gör något som är förbjudet. Lilla gumman vad ska jag göra med dig?

Det är iaf tur att hon tycker det är lika kul varje gång vi åker ut och gör ett nytt försök.

Jag beklagade mig lite för Carina, för det blir problem nästa år då vi ska gå ut i ÖKl jaktprov, och för att bli godkända måste man avlägga ett släpspårprov, innan man blir tilldelad pris. Men Carina hade hört att till nästa år fanns det chans att släppspåret försvinner, för det fyller ingen verklig funktion. Det skulle vara en himla tur för oss då!!

Annars så är tränings nivån inte så hög just nu, det blir mest lydnad, där Blossom och jag har massor att träna inför fortsatt tävlande. Vi går en kurs i tävlingslyd på våran hemma klubb. Den är kanon bra upplagt, och de bästa av allt är att alla är lika stora tävlingsentuaster. Då blir snacket och träningen på en annan nivå, för man behöver inte ta hänsyn till de som bara träna för aktivera sin hund. Återkommer!



Ovido - Quiz & Flashcards