Alla inlägg den 9 januari 2008

Av Cecilia - 9 januari 2008 12:15

  Ester!


I helgen som gick fick jag ett sms av Anja att de tar med sig Ester till Michaella för träning. Om allt gå i lås kommer hon vara där några veckor och ta några rejäla steg framåt i vallningen. Det ska bli kul att se vad hon kan göra med Ester.

Vi tränade lite vallning igår. Anja är en klippa som kan stå brevid och iakta vad vi gör och hur vi ska agera. Jag tycker vallning är svårt men kul. Ester ÄLSKAR det!!!

Tyvärr har vi två tackor som vi måste göra oss av med, de är alldeles för springia för unghundar. Så det bli nog till att slakta dem och försöka att köpa två nya. Om nu inte Anja ska ha dem som sällskapsdamer, för de pussar och nussar med henne(förutom igår då de skulle försöka att stånga henne under vallningen).

Första rundan vi körde i hagen Ester och jag gick inget vidare då Ester var för het, däremot var jag mycket nöjd med runda två. Det märktes att jag är förkyld då jag knappt orkade röra mig eller prata under vallningen.

Ester är min lilla ängel, jag tror att hon kommer att bli en bra arbetskamrat.

Av Cecilia - 9 januari 2008 11:59

ULLARED!!!!


I förgår åkte jag med Carina och tittade på en ev hane till hennes lilla Casey. Efter att Carina fick nej att använda sperma efter Gibson, (en hane hon har använt tidigare, vilket har gett bla elit hundar på jakten) blev det ett litet vakum. Det är alltid svårt att tänka om när man har hittat den man tror ska vara bästa möjliga hane.

Men ibland så slår ödet till! Samma dag som hon fick nej från Gibson, fick vi nys om en levande kullbror. Dock var han 12år. Men skulle vara pigg i både kropp och sinne. Han var även sperma testad med toppen resultat.

Det var honom vi var och tittade på någon mil utanför Ullared.

När vi väl körde rätt så möte vi en mycket trevlig kille, att han skulle vara 12 år var svårt att förstå!!! Han var väldigt fräch i kroppen, inte mkt grått runt nosen och vi ska inte tala om hans HUVUD.....jag som tycker att många hanar får för klumpiga huvuden när de blir äldre blev salig. Detta ska bli intressant att få följa.


När mina tjejer fick höra att jag skulle till ullared så blev de eld och lågor. De hade dessutom ledigt från skolan. Carina sa att det var ok att de följde med. Flickorna var hela tiden på Ullared medan vi åkte iväg en stund och tittade på Wiliam. Carina och jag handlade oxså en hel del. Så det var ett trött gäng som kom hem kl 21:00. Kan ni tänka er, jag har varit på Ullared ca 3-4gånger och ALDRIG stått i någon kö. Verken för att komma in, prova kläder eller betala helt fantastiskt. Nu var det lite utplockat kändes det men vi gjorde alla lite fynd. Flickorna tyckte det var underbart, då de hade fått pengar i julklapp och kunde kosta på sig att handla lite mer.


Tack Carina för ännu en toppen dag!!!


Livet är att handla eller..........

Cilla

Ovido - Quiz & Flashcards