Alla inlägg den 1 januari 2008

Av Cecilia - 1 januari 2008 12:11

Gott nytt år!!


Ja, då var 2008 infirat. Vi var ett gäng som höll till i Runsbäck. Väldigt trevligt. Goda skratt och mycket god mat!!! Det nya samtalsämnet var olika krämpor och sjukdomar.....håller vi på och bli mogna vuxna? (undra om jag verkligen vill bli helt vuxen). Ingen hade köpt några raketer, men det saknade vi verkligen inte, då hela Färjestaden sköt som besatta. Trevligt men som Fia kommenterade det så hade de pengarna som sköts iväg kunnat ge några hungriga barn i u-länder mat. Som vanligt har myntet två sidor.


Även i år är jag naiv och gav några nya nyårslöften, vilka var........det tänker jag behålla för mig själv tror jag hi  hi.

Förra året var löftet att inte äta godis, det höll till mars, sedan var det helkört.

Innan Nonne och jag åkte hem så pratade vi lite om jaktprovstarter. Fia, Andreas och Carina försökte peppa mig att starta i ökl med Blossom i vår. Vi ser inte redigt lika på saken. Jag ser som ett stort rött skynke de flertalet misslyckade starterna i Ukl (hon har flera  2:apris i Ukl innan hon äntligen fick ett 1:a pris) Så jag vill inte få  en massa dåliga resultat i ökl. för jag tycker inte att hon är en dålig flatt, utan mer att jag inte tränar tillräkligt och även som förare är jag inte tillräkligt duktig. Och då förtjänar inte Blossom massa dåliga resultat. (sedan har hon inter riktigt det som de andra kullsyskonen har, men det är mer en marginell skillnad än något annat.)

 Men jag är  mycket tacksam att ni peppar och "tjata" på mig, annars vet i tusan om jag skulle lyckas få till några resultat överhuvudtaget!!!!!!!!!!!


Lovade sist en rapport från bymöte!

Mycket trevligt..(måste säga att det finns många trevliga bönder i socknen)

Vi åt, drack, hade förhandlingar, spelade poker...sedan var det ladgårds dax

så alla gick hem till sina djur( hm kl 3:30) Nu är det Grannen Anders som är by-ordnings -man och det tar ca 5år innan det är vår tur igen. Beror lite på hur gårdar köps och säljs.

Där fick ni snabb rapporten!!


 2008----- Nu kör vi så det rycker!!!!!!!!

Cilla

Ovido - Quiz & Flashcards