Direktlänk till inlägg 22 september 2008

Måste skaffa mig en bättre planeringskalender!!!!

Av Cecilia - 22 september 2008 20:46

Jag har gjort det igen!!!!

Det börjar bli en dålig vana att dubbel eller tillochmed trippel boka mig!

Imorgon har jag tydligen planerat att vara på vallkurs hos Mosse i västervik..

samtidigt som jag ska vara på Arla möte i Växjö!!

Lös det den som kan....

Fick ringa Susie och bekänna min dumhet, kändes verkligen hårt!

jag hade sett så mycket fram emot att åka iväg på denna träning.

Livet är hårt ibland...

Agility

För hela slanten var det ikväll hos Anja.

Vi var bara tre hundar på kursen ikväll, så vi hann mycket.

Vi körde olika korta baner med lite olika typer av byten och handling.

Det hela filmades av våran...... hm, härliga instruktör, som inte försatt tillfället att

filma en viss Cilla slå dit på arslet som en grå-sten. Stackars Ester hon blev helt förstörd och fattade inte vad matte gjorde där på backen, matte var  som en fisk på torra land. Jag kommer att få fina blåmärken där bak, tur att man har rediga stötdämpare!

Men jäkla i gatan vad Ester börjar går bra på hopphinder och tunnlar, Duktiga tjejen!!!!

Möte  om Martin

I dag var det dags att träffa alla som har med Martin att göra i skolan.

Det var både himel och helvete.

Man vill ju att ens barn ska vara bäst i världen, men ibland är inte världen anpassad efter individen.

Det går väldigt trögt med både läsning och skrivning, så all tid som bara går läggs på detta nu.   Jag tycker att läsningen går framåt, och det tyckte även hans speciall lärare, men däremot nästan vägrar Martin att skriva.

Dessutom väljer han att vara ensam, även när kompisar vill leka med honom.

Det är en jobbig tid både för oss och speciellt för Martin.

Om jag bara kunde lösa problemen åt honom, ibland känns det bara så tungt..............Vill bara gräva ner mig och slippa att ta tag i det hela.

Frågorna staplas

Kommer han kunna läsa/skriv flyttande i framtiden

Kommer han kunna bo själv

kommer han kunna hitta ett jobb

Kommer han kunna klara sig i det sociala spelet

Kommer han...................

kommer.....


Men fan vet om han inte kommer att klara hela sitt liv på sin otroliga

CHARM, för det har den lilla killen i överflöd, dessutom vet han redan hur man charmar tjejer!!!!


Arla

Som jag tidigare skrev så är det regionstyrelsemöte i Växjö, jag åker som ersättare. Det är andra gången jag får möjligheten att deltaga.

Man behöver nog vara med några gånger för att bli tillräckligt varm i kläderna för att göra någon nytta. Men helt klart är att man får lite mer bakgrunsfakta på dessa möten.

Men personligen börjar jag ifrågosätta arlas analytiker. De missade ju totalt förra gången priset gick upp, ingen var beredd och nu när priset på världsmarknaden sjunker drastigt, var det  samma sak!!!!!

Det känns som att på det viset  de  analysera ,kan jag oxså göra, lite bättre ska de väl iallafall göra!!! Det är inte roligt att missa 28 öre per liter mjölk i ett slag (den verkliga sänkningen just nu blev 15öre/l) Var ska jag ta desssa pengar ifrån ...det bli att sänka lönen för mig själv (nje....jag sänker gubbens lön, han vill ju bara köpa nya cyklar, eller träningskläder, mode freaken!)

Hej och hå vad livet går!

Ps fick tre nya kalvar idag, två kvigor och en tjur!!!! Kul

Cilla

 
 
Anja & flock

Anja & flock

23 september 2008 22:00

Äähh, jag tror nog att Ester tyckte du vasr lite ROLIG där på backen;))) Ja, jösses, hon gick BRA igår!

Vad gäller Martin... ja, DEN ungen kommer att klara sig finfint! Lite speedbumps på vägen blir det nog, men ngt SÄMRE liv än vi andra får han def INTE. Bara lite annorlunda:)
Hoppas Växjö var givande!

PS. Vallat idag, gick bitvis MKT bra!! Stoppen börjar sitta nu... Men bäna LÄNGTAR efter saxen, tror jag. Och efter en viss bagge:P

http://www.anjasflock.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 29 mars 2009 16:48

Igår fick Blossom och jag den stora äran att var "stand in " åt Ebba. Kattis och Johan från Jönköping var nämligen nere för att titta på sin nya valp (vilken av Ebbas valpar de ska ha få framtiden utvisa).För att de skulle få se lite av vad Noel och ...

Av Cecilia - 27 mars 2009 13:41

Har precis varit och sprutat kära Ester så att hon ej ska löpa. Detta var 3.e gången som vi sprutade henne.Det är så skönt att hon inte kommer i löp, dels för henne egen skull och för byns hanhundar, och hon är mycket jämnare i sitt dagliga arbete. H...

Av Cecilia - 23 mars 2009 19:34

En dag efter en annan försvinner iväg! Men nu hittade jag tid och lust att blogga.Vad har då hänt sedan sist? Jo..1) Jag har blivit omvald  som ledamot i Arlas Ölandskrets på två år och även klättrat från 3 till 1 suppleant, tilltill Arlas  regionsty...

Av Cecilia - 13 mars 2009 17:30

FÖR 15 min sedan ringde  EVA Hultman åt Jordbruksverket och medelade att Vi ä: SAMONELLA FRIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!! Fy FAN VILKEN LYCKA, nu jävla ska vi satsa på våra kor efter en vinter av oro!!!! Tyvärr var det ...

Av Cecilia - 9 mars 2009 11:15

Igår träffades jag, Carolin och Carina för lite träning.Det blev träning både för de stora hundarna och de små stjärnorna!!! BlossomBlossom  blev snabbt trött i huvudet på dirr träningen. Tyvärr så hamnade vi i konflikt med varandra, vilket inte är b...

Ovido - Quiz & Flashcards