Alla inlägg den 8 september 2008

Av Cecilia - 8 september 2008 09:18

I Natt kunde jag inte Sova

Låg och ältade hela natten vad som har gått så snett i Blossoms träning,

dessutom kommer jag inte på hur jag ska träna vidare för att lösa sammarbets problematiken. Jag blir GALEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Så när klockan blev 2;45 så klev jag upp, tänkte att när jag ändå är vaken så kan jag ju åka och  börja i ladugården, gubben  kunde ju få en välbehövlig sovmorgon, jag var ju ändå rastlös.

Sagt och gjort, Ester och jag jobbade på, men idag skulle det ju naturligtvis strula.

Fem av de korna som fortfarande är ute på natten var spårlöst borta.

Man tappar verkligen humöret, när man måste ta ficklampan och ge sig ut i dimman och mörkret.

Det visade sig att de hade fått upp en grind som vi aldrig har använt och stod långt borta på sjögatan och var förvirrade.

Ester fick fart på dem, men det tog ändå en god extra timme att hitta och få hem dem. Fy på er kor, gör ni så igen kanske jag ringer till slaktbilen!!!


Dessutom så sms:ade foder-rådgivan att hon hade fått migrän, så det verkar som att hela dagen ska strula..........

Cilla

Ester vilar ut efter att hon har hämntat hem nattrymlingarna

Ovido - Quiz & Flashcards