Direktlänk till inlägg 14 september 2008

Tog jag några foton idag...

Av Cecilia - 14 september 2008 18:44

 Det blev som vanligt inga foton tagna från dagens träning!

Jag tänker jämnt att jag ska ta foton från träningen, men jag glömer det lika fort varje gång!!


I dag var Fia,Andreas, Carolin, Daniel, Karin, jag och min räddare i träningslösning Carina och tränade vid en damm utanför Smedby.

Himla bra träningsområde, då dammen erbjuder många olika träningsmöjligheter, både vad det gäller vatten som land arbete.


Det var roligt att se alla duktiga hundar, de märks verkligen att det här gänget vill något med sin träning.

Men det är tur att vi har Carolin som sätter lite fart på oss, då vi gärna pratar mycket;).


Blossom

Är verkligen nöjd med hennes land-dir och dubbelmarkeringen.

Märktes verkligen att träningen som jag började med i torsdag redan gett effekt, nu gäller det bara att jag inte börja slarva och bli inkonsekvent.(hur nu det ska gå till;))

Vi gick även lite på linje med hundarna, Andreas sköt lite med apportkastaren, både med och utan dammisar, SÅ NYTTIGT!

Blossom blev lite taggad av skotten, men jag lyckades hålla henne foccuserad på sina uppgifter. Måste träna mycket med skott.

Första vatten dir gick väl så där, dammisen kom in (hur viktigt det nu är) men det kund ha utförts bättre. Särskilt när hon kom upp på ön där dummisen låg utlagd.

När jag efter en stund gjorde om övningen , så hade Carina smygit sig ut på ön(du är en ängel Carina!).

 Så när Blossom kom upp på ön och började få det kämpigt, så såg Carina till att Blossom gjorde rätt, som sagt var -

 att få dummisen är av ringa betydelse, det är hur den hämtas som betyder något! 

Sedan avslutade Blossom och jag vatten arbetet med en enkel markering, så hon fick ett lätt jobb till avslutning som tack för gott arbete!

 Gjorde sedan ett litet sök, där Carolin hade kastat upp dem i träden av misstag, förstod inte först vad Blossom höll på med, hon hoppade bet och försökte klättra i hasselbusken , det var när hon tänkte lämna vittringen som jag sprang ut och såg ur dammisen hängde.

Så det kan gå!!

Smilla

Smmilla är lite slarvig fortfarande med sina markeringar, tappar snabbt focus. Men när hon väl hittar dem så har hon snabba upp tag och hon kommer in med sådan glädje.


Upptäkte på linjetaget att stopp signalen totalt har raderas ur minnet.

jag tror att det blir veckans uppgift att hitta den igen!


Vattnet

Det var jobbigt sa Smilla, men hon kastar sig glatt i nu, men dådkraften räcker inte hela vägen, även här fick Carina rädda det hela åt oss.

Vatten markeringarna gjorde hon super (hm saning och säga så knallade hon ett par gånger, men hon var i gått sällskap idag;)))

Söket

Fortfarande räcker bara motivationen till tre appoter, eller om hon tror att det är så sök  går till?

Fastnar gärna vid en buske/sten elle dyl och närsöker där, så känns det som iallafall.

Med andra ord det finns lite att träna.

Men gladare hund än Smilla finns nog inte, hon är så lyckligt naiv min storlufs!


Fredags

Var som vanligt och kollade kvigorna nere på sjöbeten.

Ser då att en kviga har fyllt på juvret och börjat släppa lite mjölk.

Jag ringer då efter gubben som skulle ge sig ut och cykla, talar om att vi minsan

behöver fåp hem 838 ikväll, för hon är på väg att kalva. sagt och gjort...

Sur make byter åter om till ladugårds-strassen och hjälper mig att få hem kvigan. När hon väl är på plats, fått mat och pysslats om lit inför kalvningen, så är det försent att cykla, likamed ännu surare gubbe.

Nu är det söndag-kväll och kvigan visar inga tecken på att kalva........

men gubben är iallafall ute och åker rullskidor i kväll, träningen innför Vasaloppet 2009 har tydlingen dragit igång för gubbarna.............
//Cilla

 
 
Ingen bild

Fia

15 september 2008 08:32

Tack Cilla för trevligt sällskap på träningen i går:-) Kul att se Blossom, verkligen skillnad!!!
Kram Fia & Andreas

 
Carina

Carina

15 september 2008 08:57

Tack själv för en trevlig dag. Mycket roligt att se lilla Blossom, det var lite skillnad på hennes attityd...........
Vi kör på torsdag igen.
Kram / Carina

http://www.straightflush-stavlohundcenter.se

 
Susanne o Cia

Susanne o Cia

15 september 2008 21:09

Hejsan min vän!
Saknade dig o lilla Ester idag! Attans skit! Ha, idag gjorde vi blindbyte! Fattar inte att det ska vara så förbannat svårt när man fått veta hur man ska göra. Var mycket lättare när man inte visste vad man gjorde! När det bara blev så liksom! HIHI! Men det löste sig till slut. Men du, jäklar vilken bra Fröken vi har! Vi måste träna nån dag. Låter banan vara kvar! Här ska fan i mej tränas på alla byten och o lockning med plockhanden och slalom från högersidan.

Kram
Susanne o Cia

http://www.svecia.blogspot.com

 
Ingen bild

Stackar Smilla

16 september 2008 12:15

inte lätt att hitta mer än tre dummis på söket när jag min klant lyckat pricka två i träna, fattar inte hur det gick till:) Övning ger färdighet...
Kram Carolin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 29 mars 2009 16:48

Igår fick Blossom och jag den stora äran att var "stand in " åt Ebba. Kattis och Johan från Jönköping var nämligen nere för att titta på sin nya valp (vilken av Ebbas valpar de ska ha få framtiden utvisa).För att de skulle få se lite av vad Noel och ...

Av Cecilia - 27 mars 2009 13:41

Har precis varit och sprutat kära Ester så att hon ej ska löpa. Detta var 3.e gången som vi sprutade henne.Det är så skönt att hon inte kommer i löp, dels för henne egen skull och för byns hanhundar, och hon är mycket jämnare i sitt dagliga arbete. H...

Av Cecilia - 23 mars 2009 19:34

En dag efter en annan försvinner iväg! Men nu hittade jag tid och lust att blogga.Vad har då hänt sedan sist? Jo..1) Jag har blivit omvald  som ledamot i Arlas Ölandskrets på två år och även klättrat från 3 till 1 suppleant, tilltill Arlas  regionsty...

Av Cecilia - 13 mars 2009 17:30

FÖR 15 min sedan ringde  EVA Hultman åt Jordbruksverket och medelade att Vi ä: SAMONELLA FRIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!! Fy FAN VILKEN LYCKA, nu jävla ska vi satsa på våra kor efter en vinter av oro!!!! Tyvärr var det ...

Av Cecilia - 9 mars 2009 11:15

Igår träffades jag, Carolin och Carina för lite träning.Det blev träning både för de stora hundarna och de små stjärnorna!!! BlossomBlossom  blev snabbt trött i huvudet på dirr träningen. Tyvärr så hamnade vi i konflikt med varandra, vilket inte är b...

Ovido - Quiz & Flashcards