Direktlänk till inlägg 7 september 2008

UPP som en sol NER som en pannkaka!!!

Av Cecilia - 7 september 2008 16:17


Är så Besviken


Idag kom Carina med Ebba och Jag med Blossom med som reserver på

Glasrikets jaktprov.

Carolin med Atlas hade kommit med som "odernarie"(hur f-n stavas det?)


Tyvärr så kom Carolin och jag så sent till provet att vi precis hade missat

Ebba. Vilken Sorg det är.....


För alla pratade om hur bra hon hade gått och Carina hade fört henne så väl.

Så de klarade 1;a priset i Ökl så snyggt!!!! på första starten!!!! 

Stort grattis Carina, det är verkligen en pärla du har!!!!


Sedan var det dags för Blossom och mig, vi gick i par med Anette och Isak.

Domare var Anita Norrblom, mycket trevlig domare,s o m tyvärr fick se ett värre framträddande än vad Blossom visade för Sören Svärd förra helgen i Borås!!!!

Snabb sammanfattning av vårat prov:

Dubbel mark på vatten: fick in båda med hjälp av lite stötning, inte allt för dåligt, Faktiskt rätt nöjd.

Sök:

Fick in 6 vilt, men sprang över lite vilt utan att sätta på näsan, fortfarande rätt nöjd.


Land dir:

Fick inte ut henne, Blossom sa faktiskt typ fack you, jag fixar detta själv, så släng din pipa matte och ta en fika ,under tiden så hämntar jag in något.

Något blev inget. Nu är jag galen på Blossom!!!!


Dubbel mark på land:

Efter massor av sk sök, eller vad fan hon höll på med, så kom hon in med en, den andra såg jag inte skymten av. Nästan en befrielse när domaren sa till mig att koppla upp Blossom!!!


Igår var hon inte till salu för några pengar i världen, efter provet försökte jag tilloch med skänka henne till plågsamma djurfösök, men inte änns de ville ha henne!!


Skämt och sidor..

men det är ett stort problem som kommer fram vid prov och som JAG inte upplever under träning, att hon struntar i mina försök att få kontakt och styrsel på henne.

Jag känner mig så misslyckad som ej klara att föra en sådan bra hund, jag måste ju ha gjort något helt fel i träningen, kanske har jag ej det som krävs av en hundägare.....

Jag kan inte förklara hur ledsen ,besviken och uppgiven jag känner mig.

Jag vill inte lägga av, jag tycker det är så roligt (förutom innan jag ska starta på prov, idag trodde jag att jag skulle kräkas pga nervösitit, men när jag väl

kom till start så höll jag nerverna i styr och var så foccuserad, tyckte jag iallafall!)

Vet ej hur jag ska träna vidare, denna gången ser jag ingen ljusning.....


Carolin och Atlas gick det inte så bra för heller, de tog två fåglar på söket, sedan var deras dag slut..........

Tack Carolin, Fia , Andreas och Carina för erat tröstade under dagen, det behövdes och hjälpte lite.


Så  det var tur att Ebba gick så BRA och att brosan Wilson tog ett andrapris i de finska flatmästerskapet GRATTIS!!!!!!!!!


Dagar kommer och går.....

VAD SKA JAG GÖRA??????????????

Cilla




 
 
Ingen bild

Fia & Andreas

8 september 2008 09:02

Cilla jag förstår hur du känner!!! men som sagt var det går ju upp & ner. Du är jätteduktig med Blossom. Nu får vi hjälpas åt och försöka komma på hur du ska komma åt den där fröken B så att hon lyssnar på dig även på prov!
Många kramar till dig
Fia & Andreas

 
Ingen bild

Carolin

8 september 2008 18:28

Ah nu jäklar ska vi få styr på hundskrället, du är envis och superduktig förare, detta kommer du fixa!!!!Nästa träning fokuserar vi på Blossom och dig och era dirigeringar. Jag kan ligga i bakhåll och "hitta på nåt" om damen har tänkt att tänka själv...
Kram på dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 29 mars 2009 16:48

Igår fick Blossom och jag den stora äran att var "stand in " åt Ebba. Kattis och Johan från Jönköping var nämligen nere för att titta på sin nya valp (vilken av Ebbas valpar de ska ha få framtiden utvisa).För att de skulle få se lite av vad Noel och ...

Av Cecilia - 27 mars 2009 13:41

Har precis varit och sprutat kära Ester så att hon ej ska löpa. Detta var 3.e gången som vi sprutade henne.Det är så skönt att hon inte kommer i löp, dels för henne egen skull och för byns hanhundar, och hon är mycket jämnare i sitt dagliga arbete. H...

Av Cecilia - 23 mars 2009 19:34

En dag efter en annan försvinner iväg! Men nu hittade jag tid och lust att blogga.Vad har då hänt sedan sist? Jo..1) Jag har blivit omvald  som ledamot i Arlas Ölandskrets på två år och även klättrat från 3 till 1 suppleant, tilltill Arlas  regionsty...

Av Cecilia - 13 mars 2009 17:30

FÖR 15 min sedan ringde  EVA Hultman åt Jordbruksverket och medelade att Vi ä: SAMONELLA FRIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!! Fy FAN VILKEN LYCKA, nu jävla ska vi satsa på våra kor efter en vinter av oro!!!! Tyvärr var det ...

Av Cecilia - 9 mars 2009 11:15

Igår träffades jag, Carolin och Carina för lite träning.Det blev träning både för de stora hundarna och de små stjärnorna!!! BlossomBlossom  blev snabbt trött i huvudet på dirr träningen. Tyvärr så hamnade vi i konflikt med varandra, vilket inte är b...

Ovido - Quiz & Flashcards