Direktlänk till inlägg 6 september 2008

Böda Utställning

Av Cecilia - 6 september 2008 17:58


Straight Flush fortsatt framgångsrika!!!!


Idag åkte jag med Blossom och Smilla

Carolin med Simson och Neo

Andreas med Vega och Elsa

Carina med Ebba

till Böda på natinell utställning.


Det hela började inte så roligt....

för regnet strilade ner i en jämn, ostoppbar strid, och är det något som sänker mitt humör så är det regn!!!!!

Så jag började med att ringa Carina och fråga om vi inte skulle ta en fika istället.....................

Nja det tyckte inte Carina och tur var väl det, för när rasen var slut på utällningen så hade Straight Flush åter igen hållit sig i topp.

Värst var som vanligt fam Josefsson som började med att Vega fixade ett Hp och kom tre i Unghundsklassen sedan fixade Mupp Elsa både jaktklassvinst ,Cert och till sist så fixade hon med hjälp av Carina  Bäst i motsatt kön(BIM)


På han -sidan var Neo bäst av S.F med Ck,  han kom två i Unghundsklasss.


Hur gick det då för Smilla?

Hon fick följande kritik:

Strong Bitch of correct proportion,

 Correct head and expreston,

 a bit soft top line

 a bit long in loin,

enough deep of body,

correctly angulated,

moves okey

Det räckte till 1:a pris med en 2 plac i unghundsklass och som extra krydda ett HP!!


Sedan var det Blossoms tur:

Hennes kritik blev följande:

Correct typ and proportions

Correct type of head

Straight topline

well developed body

correktly angulated

could have more parallell movement in front

moves okey

correct temperament

Det räckte till 1.a pris med en andra plac i jaktklass,

det blev även CK (jippi) och till sist en tredje plac i Bästa tik klass!!!!


Jag är så obetalbart lycklig för Blossoms CK, känns helt otroligt underbart!

Hon är en sådan hund som flatten ska vara.

 Hon ÄR en snygg jakthund!!!!

Min älskade lilla hund  "puss"


Ölansrundan

Förra helgen var det dax för den klassiska cykelrundan på Öland.

Naturligtvis skulle kära maken deltaga.

Han valde att cykla den långa rundan på 12,5mil, detta han på 2 och en halv timme, inte klokt!!!

 Men stolt är jag över honom, även om han inte har kunnat sitta eller gå riktigt på 4 dagar.

Jag undrade på måndags-morgonen om han inte var botad mot sin cykelsjuka nu?

- Är du galen eller? Det var ju super häftigt, bland det roligaste jag har gjort!!svarade tok-fan

Sedan hade han ett långt utlägg om att ,

ligga på rulle, tophastigheter,

cykelmodeller och han klämde även in att han behövde köpa ett par nya cykel-glasögon, de kostade bara 990kr!!!!

Så mycket har han nog inte pratat sammanlagt på dessa 7 år , när vi har kört till korna på morgonen. (han bruka mer vara som en Zombi mellan sängen,bilen, korna och kl 6:00)


Imorgon är en ny dag med nya utmanningar

kram Cilla







 
 
Marika o Håkan o hundarna

Marika o Håkan o hundarna

6 september 2008 18:56

****GRATTIIIIS GRATTIIIIS****
Vilken dag för er, känns väl fint med så söta små hundar. Nu måste jag snart få till en träningsdag så jag får träffa alla trevliga SF:are igen, känns som det var evigheter sen, jo men det är det. Jag ska kolla min almenacka och skicka förslag på datum till er så får vi se vad det blir.

Tasskramar

http://www.123minsida.se/Thure

 
Ingen bild

Fia & Andreas

6 september 2008 18:59

GRATTIS Cilla till Blossoms CK och 3:e plac. i btkl. och till Smillas HP. Åh vad jag hade velat vara med idag och sett alla fina SF-hundar. Stort lycka till i morgon!!!!!
Ses då!!
Stor kram Fia & Andreas

 
Carina

Carina

6 september 2008 20:33

GRATTIS !!
Till CK och HP, inte dåligt. Vilken dag det blev. Tur att vi inte tog en fika istället.... Snacka om att Blossom är en riktig DP-hund. 1:a pris ökl på jaktprov och CK på utställning.
Grattiskramar från Carina

http://www.straightflush-stavlohundcenter.se

 
Susanne o Cia

Susanne o Cia

6 september 2008 22:09

Halloj du mallgroda! Du har all rätt att vara stolt, mallig och sätt gärna näsan lite högre upp i skyn också! GRATTIS Cilla! Gud så kul! Både snygg och klok vovve ju! Duktiga ni!
Du att våra träningstillfällen har det blivit lite si och sådär med sista 2 veckorna. Cias tassar ställde ju till det lite. Men e bättre nu. Ska köra ignång igen imorgon. Du ska få kylskåpsmodellen på papper istället eller om du mailar mig din mailadress så kan jag skicka den. Vilket som! Imorgon e det kurs i Mörbylånga igen! Agility har vi inte kunnat träna på några dagar nu. Har ont i ett knä! Jag alltså! Men det försvinner väl med tiden det också!
Kram på dig och säg till om du vill träna! Jag ställer alltid upp!

Susanne o Cia

http://svecia.blogspot.com

 
Tobbe, Lina & Wilson

Tobbe, Lina & Wilson

7 september 2008 10:53

Jättegrattis till fina resultat på utställningen! Superkul! Att B är en superhund även på utställning visste vi ju redan... =)

Håller tummarna för er idag!!!

http://www.wilsoninaction.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 29 mars 2009 16:48

Igår fick Blossom och jag den stora äran att var "stand in " åt Ebba. Kattis och Johan från Jönköping var nämligen nere för att titta på sin nya valp (vilken av Ebbas valpar de ska ha få framtiden utvisa).För att de skulle få se lite av vad Noel och ...

Av Cecilia - 27 mars 2009 13:41

Har precis varit och sprutat kära Ester så att hon ej ska löpa. Detta var 3.e gången som vi sprutade henne.Det är så skönt att hon inte kommer i löp, dels för henne egen skull och för byns hanhundar, och hon är mycket jämnare i sitt dagliga arbete. H...

Av Cecilia - 23 mars 2009 19:34

En dag efter en annan försvinner iväg! Men nu hittade jag tid och lust att blogga.Vad har då hänt sedan sist? Jo..1) Jag har blivit omvald  som ledamot i Arlas Ölandskrets på två år och även klättrat från 3 till 1 suppleant, tilltill Arlas  regionsty...

Av Cecilia - 13 mars 2009 17:30

FÖR 15 min sedan ringde  EVA Hultman åt Jordbruksverket och medelade att Vi ä: SAMONELLA FRIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!! Fy FAN VILKEN LYCKA, nu jävla ska vi satsa på våra kor efter en vinter av oro!!!! Tyvärr var det ...

Av Cecilia - 9 mars 2009 11:15

Igår träffades jag, Carolin och Carina för lite träning.Det blev träning både för de stora hundarna och de små stjärnorna!!! BlossomBlossom  blev snabbt trött i huvudet på dirr träningen. Tyvärr så hamnade vi i konflikt med varandra, vilket inte är b...

Ovido - Quiz & Flashcards