Alla inlägg under augusti 2008

Av Cecilia - 3 augusti 2008 12:22


Vilken 40 års skiva vi var på igår kväll. Super trevligt och roligt.

Maten och drickat var helt otrolig gott. Och kvällens underhållning var Carolins sång om Fula Bettan, Den gick ut på att man skulle sätta på sig (under sångens gång) "glas ögon, trallriks öron och sockerbits tänder", kan säga att när såpngen var slut såg ingen klok ut. Vad vi skrattade!!!!


Tänk att kära kennel mamma Carina nu är 40år ung. Tycker att vi inte ser en dag äldre ut än när vi börjad på brukshundklubben på 80 talet!!!!

Men tiden går och till det mest positiva är att vi bara har fått bättre och bättre hundar. De hundar vi hade på 80 talet tror jag inte skulle ha klarat av

det vi kräver av dagens hundar, iallafall tycker jag att det är en jätte stor skillnad mellan min älskade Bello och dagens älskade Blossom!!!!! När jag gnäller över Blossom så är hon mycket bättre än vad Bello någonsin var på

jakten.


Uch, nu är det för-resten väldigt tungt med blossoms träning. Det känns om

hon inte funkar alls. Ingen bra känsla inför Flatmästerskapet nästa helg.

Jag ska starta både Blossom och Smilla. Ja Smilla har jag inga krav på, även om jag alltid har tävlingsjävlen i mig. För även om hon har utvecklas så bra sista tiden, så är hon inte klar för ett mästerskap på långa vägar. Men eftersom hon är den hon är så tror jag att det är super nyttigt att komma ut till nya ställen och situationer.


Där emot Blossom ställer jag krav på, men det känns som om det blir som vanligt på tävling. Vi lyckas kanske skrapa ihop ca 50-56% av max poängen och hamnar på den nedre delen av resultat listan.

Fan jag vill oxså att vi ska vara ett duktig tävlingekipage.


Tyvärr missar jag dagens träning inför flatmästerskapet pga av att jag hm...

drack lite mycket hm.......vin igår kväll, så jag ska nog inte köra bil idag!!!!!

Tror aldrig jag har varit så   "glad" efter en fest  när vi har satt igång med  ladgården på morgonen.  Hoppas att alla korna blev mjölkade!

(jodå, de blev de säger gubben, det var han som fick vara chafför igår)


Arla


Jag och Susanne var inbjudna till att hålla ett kort anförande om den utbildningen vi har gått i Danmark under vinter. Det var region styrelsen som hade sitt sommar möte och avtackning av avgående ledmöter förlagt på öland. Gunnar Plejert och Inger från arlas huvud styrelse deltog oxså.

Kerstin Persson  var en av personerna som hade fixat och donat inför mötet. Och det hade hon gjort så BRA!!!

Vi började med lunch på fågelblå på Ottenbys udde. Vi fick hjort, tyvärr måste jag säga att det köttet inte kom till sin rätt, då den var en ca 700g stor köttfärsklump på tallriken. Synd om sådant gott kött, jag tror att ingen åt upp.

Sedan hade vi regionsmötes förhandlingar på Ottenbys Vandrarhem.

Där höll vi vårat anförande , vi hade 20min på oss men vi tog 30min i anspråk. Det gick rätt bra, min vi kunde  bla fixat lite bättre med bilderna och vi behöver även jobba lite mer med texten. Men det var nyttig erfarenhet och de som lyssnade verkade nöjda.

Efter detta åkte vi till Ottenby kungsgård och fick lite information av Hans och Andreas Wistrand om kungsgården och deras företag. Det blev även en liten visning av deras nya ladugård. Mycket intressant och trevligt.

(deras nya tröska går inte av för hackor, nästan så vi dreglade av upphetsning när vi körde förbi den)

Sista punkten på programet var gästa bud på Eketorpsborg!

Även detta var mycket lyckat.Personalen på Eketorp var fantastiska och alla som var med på sommarmötet bjöd verkligen på sig själv!!!

Ett stort tack till regionstyrelsen för vi fick möjligheten att deltaga!

Och imorgon är det åter måndag!!!

Cilla




Ovido - Quiz & Flashcards