Alla inlägg den 28 augusti 2008

Av Cecilia - 28 augusti 2008 20:18

Agility!!!

I tisdags var det ännu ett kurstillfälle på fortsättningskursen agility!

Vad då fortsättningkurs?!

Ester och jag har helt plötsligt tagit två steg bakåt i utb. istället för att gå framåt.

Slalom...vad är det frågade Ester......Handling undrade jag!!!!

Tänk om någon såg hur stel och klantig jag är när jag ska hjälpa Ester igenom hinderkombinationerna, hm hjälp känns mer som skälpa!! så skulle de skratta ihjäl sig.


Men som tur var förgyllde Anna träningen med kladdkaka......ännu ett träningsgäng jag har fått lite "förnuft" i, så nu fattar de  hur viktigt det är med fika hi hi!!!


I går

snacka om att man har goa träningskompisar.....

Jag kunde inte smita från jobbet igår, så jag dök upp kl 18 på "Hossö".

Tänke,  vilken lyx att komma till en träning där två B-prov står uppdukade!!!

Carina hade lagt upp hur proven skulle se ut, väldigt väl genom tänkt var de! Hon stog som vanligt oxså med vilt. Du är en pärla!!!

Carina och jag gick i par. Ebba gick som vanligt bra, imponerade med sin ork i vass-söket. Blossom hade för dagen inget sök. Hon bara sprang  oengarerad utan att koppla på näsan. Känns inte bra innför söndagens jaktprov!!

 Land dir gick klanderfritt, där gjorde Tobbe mig uppmärksam på att jag tränar ju väldigt mycket dir just nu, och då tappar hundarna lätt sin självständighet, något att ta hänsyn i framtida träningar.


Vatten  dir försök  1)  gick ej!!!

Vatten dir försök 2) vände 5-10m från dumisen och lyssnade ej sedan

Vatten dir försök 3) Tack gode gud för Andreas, när Blossom vägrade simma

rakt ut , så jobbade han så in den, så att hon simmade ut! En arbets seger Jippi!! Tack Andreas :)


Tänkte iallafall på att vara glad och klappa  om Blossom så att det blev positiv avslutning! Bra Cilla.


Smilla

När jag väl var klar med med Blossom, började det mörkna.

Snacka om Smillas mörker rädsla gjorde sig på mind!!! (hjälper inte då att man gjort ett jätte bra mh, när man inte vågar springa ut i det mörka söket!) Hon fick själv in två vilt, tillsammans med Eva , Lotta , mej och en mobilficklampa fick hon in ytligare 2 vilt.

Hon gjorde 2 enkelmarkeringar med vilt på vattnet bra, men släpper gärna viltet när hon får mark-känning. Kan bero på viltovana,( en förhopp fulltanke)  Hennes brosa Neo hade gått jättebra, men tyvärr så såg jag inte så mycket av några andra hundar än mina egna.


Stackars pojk

Ja, ännu en gång blev gårdagen en bekräftelse på att man inte är någon bra mor.

Jag tänkte ju inte på att det blev rätt mörkt innan jag var klar med hundarna, så när jag kommer till bilen , så står några där och försöker prata och trösta Martin, som hade blivit ledsen och trodde att jag hade lämnat honom där i mörkret.


Men på vägen hem så sjöng vi hårdrock, så att hundarna hukade sig. ( skulle nog behövt ha Eva ,The head panger ,där) Kan tyvärr inte så många hårdrockslåtar, då man själv är en gammal synthare!

När vi kommer fram till Ölandsbron, ja vem blir inte drabbad ännu en gång av otur.....om inte jag.

Bro helvetet blev precis då avstängd en halvtimme!!!! Lyckan total!!!


Kor

Jabbadaba do, alla korna klippta!!!!!!

Idag har  jag fått lite gjort, må jag få skryta om mig själv.....

Klippte de 4:a sista korna

Tvättade hela mjölkanläggningen

Tvättade alla fönsterna på östar sidan av ladugården

Mockade två av de stora kalvboxarna

Avslutade med att provmjölka


Hem och åt kvällsmiddag

sedan slog det till......

Jag fick  ett ryck..............

Åkte i väg och körde två stora sök, plus min nya dirr träning med Blossom.

Körde ett mindre sök och dirr träning med Smilla.

Tränade på att appotera duva med Smilla.

Idag var Blossom taggad, gick bra men med hög näsa !!!

Smilla klarar bara att söka efter två appoter, sedan förstår hon inte att hon ska ut igen.

Men jag  är  i stort sett väldigt nöjd med tjejernas arbete i kväll.


Oj, nu blev jag JÄSP jätte trött......hoppas att gubben snart har sett klart på fotbollsmatchen, så jag kan sno sovrummets TV;e.

Godnatt



Ovido - Quiz & Flashcards