Alla inlägg den 20 augusti 2008

Av Cecilia - 20 augusti 2008 09:03

Skol start!

Igår var det åter dags för barnen att stiga upp vid kl 6:00 och göra sig klara för skolan. Vart tog sommarlovet vägen?


Alla tre måste åka buss till  de olilka skolorna, och i år så byter Mörbylånga kommun skolbus från bla Gårdbybuss, som även skjutsade mig till skolan, till Bergkvara buss. Så nu måste även lill killen hålla reda på sitt busskort.

Få se hur han reder ut det.

Dessutom så slutade han i fredags hos sin dagmamma och började på fritis.

Han har den sista terminen varit på fritis måndagar och torsdagar. Men nu blir det varje dag, få se vad han tycker om det. Det blir ju en rätt stor omställning för honom då han har varit i drygt åtta år hos sin dagmamma!!

Men nu har hon bara små barn och Martin börjar få ett lite större intresse av att leka med jämnåriga, vilket han inte har varit intresserad av tidigare.

Så det blir nog rätt kul på fritis!

Ett stort tack Pia för alla dessa år som du har lagt ner så mycket engagemang ,träning, ork på Martin och hans utveckling. Utan dig hade vi inte nått så långt och Martin har alltid trivds hos dig och sett dig och Jannen som sitt andra familj.


Agility


I måndags  så körde vi igång med fortsättningskursen hos Anja. Som alltid var det super kul.

Hera var ny igänget och Ester får så svårt att koncentrera sig bland nya hundar, så hon sprang igemnter endel hinder pga att hon var tvungen att hålla full koll på Hera.

Så det var mycket nyttigt att få in en ny hund i gänget, plus att jag nog måste  ta med Ester lite mer bland andra hundar, så hon lär sig koncentrera sig bland ny hundar, människor och situationer.

Bc är nog allt lite speciella i sin mentalitet. Reagerar många gånger så annurlonda   mot flattarna.


Under träningen ringde de om jag kunde ta och gå ett eftersök med Blossom eller Smilla på ett rådjur.

Det kändes lite hårt när jag fick bekänna att ingen av dem var så tränade på viltspår, Smilla går bäst av dem, men hon är inte så tränad direkt, att jag fick rekomendera att de tog en annan hund i första hand. Men vi var beredda om de inte hade fått tag på Per Ahlqvist.

Men Per och hans hund hade snabbt och ganska lätt hittat rådjuret.

Så det kändes rätt bra .


Dagens Dilemma

Till nästa helg har jag kommit med på jaktprov i Borås, liksom Fia.

Tyvärr står Carina som tredje reserv. Så jag går och klura på om jag skulle lämna walk over och hoppas att Carina står på tur att hoppa in från reservlistan. Träningen och tävlandet har ju inte gått så bra på sista tiden,

så det känns så fel att uppta en plats för någon som verkligen är på G för ett första pris.

Å, jag vet ej hur jag ska göra.........jag får kolla av med Carina om hon har hört något från provet och se hur Blossom går på måndag.

Vi ska då till Bigitta Stavlund på en "duvning" i dirr.


Kor

Har inlett projekt klippa kor och oj vad min pälsallergi tråkar mig, men jag lyckas iallafall klippa två kor om dagen  så nu har jag iaf kommit över hälften.

Det är en lite ko-stackare som hällre dör en bli klippt, och igår lyckades hon sparka mig samtidigt som hon stångade mig, undra om hon inte nu har hamnat på slaktlistan...........

Hm det kan fattas några s här och där, pga av att jag slog ut kaffe över hela datorn. (m har varit borta ca 1 1/2 år nu, dammsög nämligen tagentbordet...... GÖR ALDRIG DET kan jag säga!!!!!...massor av bokstäver försvann in i dammsugspåsen!


Kram

Cilla

Ovido - Quiz & Flashcards