Direktlänk till inlägg 26 augusti 2008

IDAG Träning.....

Av Cecilia - 26 augusti 2008 11:10


hos Bigitta Stavlund!

Igår drog jag /Blossom, Carina/Ebba, Fia/Vega, Andreas/ Elsa

och Titti/(jag och namn;(()

till Birgitta för markering och dir träning.

Vi fick en redig kontroll av hur långt vi har kommit i träningen,

och tyvärr så har jag nog fuskat med grundträningen av Blossom på dirr.


Vi diskuterade lite varför bla Blossom (eller rättare sagt varför mest Blossom)

blev helt  "dum-i -huvudet"  på gårdagens träning.


Japp, Birgitta kom med en nyhet.........


gör inte hunden det du förvänta dig, så ÄR det faktiskt du om har gjort /gör fel!!


Birgittas duvning av mig och blossom utmynade i  fem punkter:


1) Jag måte tänka på mitt kropps-språk. Jag för hunden med en kroppshållning som en LOOSER! Jag måte tro på oss!!!!

Fram med tuttarna bak med axlarna och nu j-v kör vi!!!


2) Fuskat,fuskat och åter fuskat med min dirr träning.

Fick med oss en liten annan variant på dirr vi har kört, jag kommer ta till mig vissa bitar av den och förädlar det till en Cilla/Blossomm dirr träning!!


Här såg man hur väl Fia har tränat,tränat tränat och repeterat dirr. Vega visade faktiskt upp de bästa dirr idag.

Jag har Miltons dirr från flat-mästerskapet som målbild här!! (den var helt underbar) Ja , jäkla i skåpet om vi inte ska bli SÅ säkra på detta!!!


3) Blossom är helt skott tokig!! Måste ta tag i detta nu.

Bot?  Skjuta, Skjuta   och mer skjuta sedan hämnta !!


4) Ge Blossom mer kredit för sitt arbete, har en tedens att vara snabb med att "döma" min hund men mindre snabb att verkligen uppskatta hennes

prestation.


5) Följ återigen inte Andreas när man är ute och åker. (att jag inte tog lärdom sedan Nyköping) Kan tala om att Moheda ligger strax igemnter ORREFORS ELLER!!!!


Blev lite avis på Carina som kan börja om med en ny liten valp. Det är så mycket nya tränings ideer jag har fått i huvudet!!!!

Så en ny valp skulle det vara kul att testa det på, det känns så försent med

Blossom och Smilla, men  jag ska börja om med dirr träningen iaf.

Drömen är att få en etta i ÖKL på Söndag och sedan ta ett tävlingsuppehåll

och börja om, träna lite från grunden som man gör med en valp,snodde jag in mig nu eller förstå ni hur jag tänker:::::::


Traktor  problem


Vi kom lite sent i säng igårkväll....

men var rätt pigga vid 4:a. Kom hem från ladugården och lade oss att vila en timme i sängarna och vips vaknade jag och viste inte änns om jag hade varit iväg och mjölkat korna( kl var då 11 på förmiddagen.)

Gubben for iväg han skulle ju pressa halm åt grannen i dag...

Narturligtvis när man är stressad så startar inte traktorn...........

oj, vilka fina ramsor kära maken kan!!!


Gubben går nu in i näst sista träningsdelen innför lidingeloppet, vilket innebär att han åker till Nybro och springer i slalombackarna två gånger i veckan, cyklar 6tim två gånger i veckan till sist löptränar han  2,5 tim  två gånger i veckan......

Jag då....jo, fundera på att köpa ett löpband till hundarna och en ny plasma tv till mig ....för den där cyklen och jag är inga goda vänner!!!!


Nej nu är det dags att leta kalvar.......

kram Cilla

 
 
Ingen bild

Fia & Andreas

26 augusti 2008 14:01

Köp inte en Thomson, då kommer man aldrig dit man ska;-). Visst var MAX gott, vi får byta ut MC Donalds mot MAX nästa gång med:-)
Ses i morgon!!!!
Kram Fia

 
Susanne

Susanne

26 augusti 2008 16:27

Visst är det härligt och höra den äkta hälften sjunga! Inte lätt att vara bonne nu den här tiden förstår jag. Mycket och göra! Men det där han håller på med det låter inte normalt. Haha, hur i h*****e orkar han med det! Cykling 12 timmar i veckan! Måste bli förhårdnader i r***n ju! Dialonpuder kanske! Phu! Ditt val låter bättre! Löpband till dig och plasmatv till hundar och barn!
Kram
Susanne

http://svecia.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 29 mars 2009 16:48

Igår fick Blossom och jag den stora äran att var "stand in " åt Ebba. Kattis och Johan från Jönköping var nämligen nere för att titta på sin nya valp (vilken av Ebbas valpar de ska ha få framtiden utvisa).För att de skulle få se lite av vad Noel och ...

Av Cecilia - 27 mars 2009 13:41

Har precis varit och sprutat kära Ester så att hon ej ska löpa. Detta var 3.e gången som vi sprutade henne.Det är så skönt att hon inte kommer i löp, dels för henne egen skull och för byns hanhundar, och hon är mycket jämnare i sitt dagliga arbete. H...

Av Cecilia - 23 mars 2009 19:34

En dag efter en annan försvinner iväg! Men nu hittade jag tid och lust att blogga.Vad har då hänt sedan sist? Jo..1) Jag har blivit omvald  som ledamot i Arlas Ölandskrets på två år och även klättrat från 3 till 1 suppleant, tilltill Arlas  regionsty...

Av Cecilia - 13 mars 2009 17:30

FÖR 15 min sedan ringde  EVA Hultman åt Jordbruksverket och medelade att Vi ä: SAMONELLA FRIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!! Fy FAN VILKEN LYCKA, nu jävla ska vi satsa på våra kor efter en vinter av oro!!!! Tyvärr var det ...

Av Cecilia - 9 mars 2009 11:15

Igår träffades jag, Carolin och Carina för lite träning.Det blev träning både för de stora hundarna och de små stjärnorna!!! BlossomBlossom  blev snabbt trött i huvudet på dirr träningen. Tyvärr så hamnade vi i konflikt med varandra, vilket inte är b...

Ovido - Quiz & Flashcards